Beeld hapert na bewerking met Adobe Premier Elements

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26
Nadat ik een bewerkte dvd heb gerenderd met adobe premier elements loopt de dvd niet goed meer. Het lijkt er een beetje op alsof het beeld hapert. Zou ook een (de)interlace probleem kunnen zijn. Kan er helaas geen screenshot van maken aangezien het niet waar te nemen is op een stuk stilstaant beeld.

Wat ik doe:

Ik importeer files vanaf een mini dvd die is geschoten met een digitale camera die direct opneemt op dvd. Deze dvd speelt prima af op een normale dvd speler. Ik ga deze dvd dan bewerken in PE en dan exporteren naar dvd. Ook als ik het exporteer naar de harddisk, of eerst render als avi heb ik dit probleem. Als ik mijn hele tijdlijn exporteer naar een avi file heb ik in deze avi ook al het probleem.
Ik heb ook al eens de files van de bron naar de harddisk gekopieerd en die files geimporteerd maar dat geeft hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan het importeren direct vanaf de dvd.
Ook heb ik al gekeken of de beeldverhouding instellingen er misschien iets mee te maken hadden. Op zowel 16:9 als 4:3 heb ik hetzelfde probleem. Ook maakt het niet uit waarmee ik deze dvd files afspeel. Zowel Power dvd als Win dvd geven hetzelfde probleem. Ook op een normale dvd speler is het probleem ook te zien.

Alles op de machine is geupdate. Nieuwste drivers, PE geupdate en windows volledig up-to-date.

Het gaat hier om een Sony Vaio FS415B notebook met Windows XP home.
Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is PE opnieuw te installeren, echte zitten er bij dit notebook geen losse cd's waar dit opstaat. Ik zou in dat geval dus windows helemaal opnieuw moeten installeren.

Ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb alle instel mogelijkheden al geprobeerd in PE maar niets lijkt te helpen. Iemand enig idee?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Phydomir schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:49:
Nadat ik een bewerkte dvd heb gerenderd met adobe premier elements loopt de dvd niet goed meer. Het lijkt er een beetje op alsof het beeld hapert. Zou ook een (de)interlace probleem kunnen zijn.
als het interlaced is, hou het interlaced, is het niet interlaced, laat dat dan ook zo.
Als je gaat de-interlacen gooi je gewoon de helft van je beelden weg en dan heb je kans dat het gaat schokken.
Er staat geloof ik een behoorlijk uitleg hierover op doom9.org als je het wat uitgebreider wilt weten.

Probeer het beeld maar eens te houden zoals het is.
Ook is er een manier om direct vanuit premier te streamen naar de encoder, ik ben even kwijt hoe dat heet en moet maar dat staat ook op doom9.org
Door eerst op te slaan in premiere en dan in de encoder te mikken voor het maken van de dvd schijnt er al enigszins gecompressed te worden waardoor het beeld achteruit zou gaan..
Het fijne weet ik er niet van, maar check doom9.org zou ik zeggen, die site staat tot aan de nok vol met software en downloads met betrekking tot afspelen, opnemen, rippen en bewerken van video.

Uiteraard alleen gratis software te downloaden maar howto's zijn er voor alle pakketten.
Goeie bron ook als je eens een codec nodig hebt.

• Phydomir
possamai schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:23:
[...]

als het interlaced is, hou het interlaced, is het niet interlaced, laat dat dan ook zo.
Als je gaat de-interlacen gooi je gewoon de helft van je beelden weg en dan heb je kans dat het gaat schokken.
Er staat geloof ik een behoorlijk uitleg hierover op doom9.org als je het wat uitgebreider wilt weten.

Probeer het beeld maar eens te houden zoals het is.
Ook is er een manier om direct vanuit premier te streamen naar de encoder, ik ben even kwijt hoe dat heet en moet maar dat staat ook op doom9.org
Door eerst op te slaan in premiere en dan in de encoder te mikken voor het maken van de dvd schijnt er al enigszins gecompressed te worden waardoor het beeld achteruit zou gaan..
Het fijne weet ik er niet van, maar check doom9.org zou ik zeggen, die site staat tot aan de nok vol met software en downloads met betrekking tot afspelen, opnemen, rippen en bewerken van video.

Uiteraard alleen gratis software te downloaden maar howto's zijn er voor alle pakketten.
Goeie bron ook als je eens een codec nodig hebt.
Ik heb verder niets gedaan qua interlacing.

Heb inmiddels ook eens geexporteerd naar een mpeg file. Zelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 05-05-2006 13:31 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Phydomir
kickje.

Heb net even via Pinnacle stdio 10 geprobeerd en dit werkt wel. Het zou echter ook gewoon in Adobe moeten werken.

notebook is niet van mij en ik kan de persoon van wie het notebook is niet gewoon studio 10 "geven"