Welke Geluidskaart kan ik het best nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik ben verplan om een nieuwe geluidskaart te kopen.
Dit omdat ik tegen woordig veel MP3 en Films via de Computer kijk.
En Natuurlijk ook veel game.
Ik vraag me alleen af welke geluidskaart ik het best kan kopen.
Ik zat te twijfelen tussen de soundblaster X-fi Music,
en de Soundblaster X-fi Fatal1ty.

Het verschil zit in 3 dingen 1 dat de X-fi Music geen 5 ¼ case er bij heeft.
Deze is voor mijn niet echt nodig.
Geen afstandbediening heeft. Niet echt een must.
En dat hij geen X-ram heeft.
Dit is misschien wel makkelijk voor hat game. Maar heeft het veel zit.

Ik bezig nu het volgende Systeem.
Processor:P4 Intel 2,8 ghz
Moederbord:Gigabyte Ga-8knxp
Video kaart: Ati 9800 Pro
Geluidskaart: Onboard
Harddisk 2x120 Gb maxtor 9 Sata

Graag zie ik jullie meningen tegemoet

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
Als ik jou was zou ik voor een Creative Soundblaster Audigy 4 of Terratec Aureon gaan. Die voldoen zeker aan je eisen. Mocht je later nog breedere plannen hebben met je geluidskaart, dan zou ik zeker kijken naar geluidskaarten met uitgebreidere mogelijkheden, het aantal aansluitingen en soorten aansluitingen op de kaart. Want dat is de reden dat de meeste mensen een aparte geluidskaart kopen i.p.v. de onboard geluidskaart.

Kijk ook even of er geen 'probleempjes' zijn met geluidkaarten in combinatie met andere onderdelen van je PC.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 05-05-2006 12:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Kwa aansluitingen is de extreme music al meer dan genoeg.
Want met deze kan ik al digitaal naar mijn versterken.

Ik blijf twijvelen. Het verschil is wel 100 Euro tussen die 2 kaarten en tussen de Audigy en X-fi schild ook nog eens 50 euro

Audigy 4 € 47,50 Vraag me af of deze wel aan mijn music en film eizen kan halen.
X-fi extreme Music € 100 Jammer dat bij deze geen X-ram zit maar is het wel nodig
X-fi Fatal1ty € 200 Bij deze zit wel X-ram maar word het veel door games gebruikt.

Het blijft moeilijk misschien iemand nog een tip voor welke kaart ik het best kan gaan.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
jeetje wat is het toch triest gesteld met de nederlandse taal hier op GOT...

[ontopic]
ik denk dat niemand die keuze voor jou kan maken. Je hebt zelf al netjes alle specs bij elkaar en naast elkaar gelegd, je zal dan zelf de overweging moeten maken om iets meer uit te geven voor meer functionaliteit. Voor gaming voldoet het eigelijk nogal snel, alle kaarten die jij opgeeft zijn daar prima voor!

Verwijderd

Volgens mij heeft de Aureon een wat verouderde 3D-engine (Sensaura). Als je dus echt waarde hecht aan 5.1-output en -effecten, dan kan je misschien beter voor iets van Creative gaan.

Dat Creative zo ongeveer de defacto standaard is onder de consumergeluidskaarten heeft wat mij betreft niet zoveel met geluidskwaliteit te maken.

Als je niets geeft om die 3D-engine maar de geluidskwaliteit wél heel belangrijk vindt, kijk dan eens naar de M-Audio Revolution 7.1.

Review: http://www.digit-life.com/articles2/m-audio-revolution71/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:51
X-Fi Xtreme Music raad ik je aan. Het is de meerprijs voor wat jij er mee wilt doen niet waard. Kijk wel even in het X-Fi topic en loop even de hele TS na, er zijn namelijk een paar beperkingen aan de X-Fi (met name de Xtreme Music) en stel desnoods een vraag in het topic om te vragen of je alles kan aansluiten wat je wilt aansluiten :).

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Het geld dat uitgegeven wordt is dat van jou. Jij moet daarom de keuze maken, dat kan niemand anders voor je doen. Helemaal niet als je de opties als goed op een rijtje hebt; je weet wat je voor de honderd euro extra krijgt. Bepaal zelf of je dat ervoor over hebt. Eventueel kan je hiervoor de meningen van anderen, zoals je die in bijvoorbeeld [rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 2[/rml] vind, gebruiken.

Tenslotte wil ik je wijzen op je gebrekkige Nederlands. De correctheid van de spelling en grammatica bepalen mede hoe serieus je genomen wordt. Besteed hier dus een volgende keer wat meer aandacht aan... :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.