Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thermaltake Armor automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Dag fellow modders en tweakers!

Ik ben waarschijnlijk heel onbekend voor de meeste maar ik volg het GoT forum nu al een ruime tijd.
Ik ben zelf al een jaar bezig met het uitproberen op mijn oude kast (Chieftec BX) en dacht dat het tijd werd voor een deftige mod. Nu voor de meeste zaken heb ik al een goed idee van hoe het moet worden maar op andere heb ik geen clue hoe eraan te beginnen... daarom dan ook deze eerste post.

Mijn nieuwe kast is een Thermaltake Armor Black, ik denk wel een kast die bij iedereen min of meer gekend is. Voor diegene die niet echt mee zijn:

Men nieuwe (onaangeroerde) Thermaltake Armor:
Afbeeldingslocatie: http://www.themnuts.be/thermaltake.jpg

Nu heb ik lang getwijfeld welke case het zou worden en heb toch enkele tientalle reviews doorgelezen voor mijn definitieve keuze bij dit monster viel. Ik had echter 1 ding in (veel) betere kwaliteit verwacht: de voorste aluminium "flappen". Ik dacht dat deze toch een of ander mechanisme bevatte dat het mooier opende en sloot. Nu staan deze dus mooi los en trillen mee met men Raptor :/

Nu, ge zijt modder of ge zijt het niet en da treuren duurt niet lang of fantasie neemt over.
Daar mijn skills niet echt rijken tot het electronisch en mechanisch gedeelte werd het maar eens tijd raad te vragen.
Hier een paar vragen i.v.m. electronica & mechanica (mijn excuses mocht dit hier niet thuis horen.)

- Met mijn ruime fantasie kwam ik op het idee de deurtjes automatisch te laten openen en sluiten.
Dit door middel van een knopje natuurlijk. Nu ben ik al een beetje gaan neuzen in dit totaal nieuwe onderwerp (voor mij toch) en kwam te weten dat een cd-rom bvb een stappenmotortje gebruikt om de bay te doen werken. Daar mijn huidige drive de deurtjes net opensmijt (is juist niet breed genoeg om ze te ontwijken) dacht ik dat dit type motor wel krachtig genoeg zal zijn. Maar hoe zit dit dan met de stroom en schakeling naar de knop? Zou er dan best gewerkt worden met tandwielen en assen (voor beide met 1 motor aan te drijven) of zijn er andere oplossingen die zich hier beter toe dienen?
Met mijn bescheiden logica (heb dus géén mechanica skills) kwam ik op een toch wel heel simpel diagrammetje uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.themnuts.be/armor_auto.bmp

Alle hulp is altijd welcome aangezien ik dit echt wel wil zien in deze case.
Het zou in een drivebay moeten passen en redelijk stil zijn. En hoe bevestig ik dan de tandwielen op de assen van de deuren? Zouden deze zichtbaar zijn langs buiten is dit geen probleem aangezien ik het wel kicke vind mochten deze beginnen bewegen en zichtbaar zijn (bvb aan de binnenkant van de deur)

Voor de rest van de mods post ik dan later wel een andere post op de juiste plaats.

n[U]t$

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 11:29
leuk idee... had ook wel iets meer verwacht van mijn armor eigenlijk :/

zit er zelf aan te denken om aan de binnen kant van de deurtjes wat ccfl's te monteren... zodat, als de deurtjes dicht zijn, er een mooie gloed over de voorkant valt..

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is toch meer CM. Schopje die kant op dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Ik weet niet precies hoe je je doel wil bereiken, maar cdrom-spelers hebben voor de aandrijving (rondslingeren van de schijf :9) een stappenmotor, en voor het laatje een normale.

Veel cdrom-spelers laten de motor een bandje (elastiekje) aandrijven, maar bv LiteOn doet dat met tandwielen.
Als je een cdromspeler op de kop tikt met bandaandrijving en die ombouwt zal het het stilste zijn, want zoiets hoor je bijna niet (mits goed gesmeerd).
Je zou bijvoorbeeld de kant met tandwielen van het laatje uit kunnen zagen en die aan je kast bevestigen, met de rest erachter. Zo kun je bv een paneel laten schuiven (ik hoop dat je dat bedoelde), maar je zou ook het motortje aan een scharnier vast kunnen maken, zodat er bv iets open kan klappen.

Keus genoeg :9

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 15:23
Ik denk dat je het beste met een modelbouw servo kan gaan werken, dan heb je geen moeilijke schakeling nodig. Spanning erop = open spanning eraf is dicht. En ze stoppen ook nog precies op een hoek van 90 graden.

• ThemNuts
justinb81 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:18:
Ik denk dat je het beste met een modelbouw servo kan gaan werken, dan heb je geen moeilijke schakeling nodig. Spanning erop = open spanning eraf is dicht. En ze stoppen ook nog precies op een hoek van 90 graden.
bedankt voor de tip. Heb er een beetje naar zitten zoeken en ben op het volgende gekomen.
Een Futaba S3003 Servomotor met 180° bereik.(wat makkelijk aan te passen is op 90°) Deze heeft een 3-pin aansluiting en is naar mijn idee klein genoeg om het mooi weg te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.themnuts.be/motor.jpg

Het werkt met een tandwiel waar ik het bovenste stuk zou aanpassen.
Nu las ik dat deze op 4.6 of 6 volt werkt met een torque van 3.2kg/cm of 4.1KG/cm en
Operating Speed (4.8V): 0.23sec/60 degrees at no load
Operating Speed (6.0V): 0.19sec/60 degrees at no load

Gaan de deurtjes dan niet open vliegen? Ken er niet veel van maar 1 deur van de kast weegt tussen de 800gr en 1kg. Daar ik niet wil dat deze open kletsen maar op een zacht tempo openen (laat ons zeggen een second) zou ik de kracht van de motor moeten aanpassen. Is dit mogelijk met zulke motoren? Mocht je een meer geschikt model vinden mag je mij daar altijd op wijzen.

n[U]t$

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42
Even een weetje over servo`s:
Een servo heeft niet een "spanning erop spanning eraf" aansturing, deze werk doormiddel van pulsen, de pusltijd bepaalt in welke richting een servo zich begeeft. google eroplos en je komt vanzelf schema`s tegen om dmv een 555je die pulsen na te bootsen en zo toch je aansturing mogenlijk maken. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Bloodhoundje op 05-05-2006 14:05 . Reden: typo ]

• ThemNuts
Technokiddy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:04:
Even een weetje over servo`s:
Een servo heeft niet een "spanning erop spanning eraf" aansturing, deze werk doormiddel van pulsen, de pusltijd bepaalt in welke richting een servo zich begeeft. google eroplos en je komt vanzelf schema`s tegen om dmv een 555je die pulsen na te bootsen en zo toch je aansturing mogenlijk maken. B)
Nou, door mijn noob-mechanica/electronica skills wil ik dit zo simpel mogelijk houden.
Ik heb geen ervaring met solderen (een LCD al naar de botte) en zou nie weten wa een 555je is :|
Zoals Justinb81 het voorstelde was het simpel een draadje met aan/uit knop tussen de voeding en motor steke en die zou gaan. Nu blijkt dit niet zo makkelijk te gaan?

Mocht er zich iemand geroepen voelen om mij op dit gebied een beetje bij te brengen zou dit zeer geapprecieerd worden! Ben echt een snelle leerling maar... aangezien ik vrouw, kind, werk en avondschool (bedrijfbeheer) volg zal een cursus electronica pas voor volgend jaar zijn...en zoveel geduld hebben we niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door ThemNuts op 05-05-2006 14:12 ]

• ThemNuts
Nou heb ik een beetje mijn opties verruimd en ben ook gaan kijken naar andere middelen dan een motor om die deurtjes open te krijgen. Nu viel mijn oog op het volgende:
http://www.active-robots.com/products/lego/legospares.shtml
De lego pneumatic set... Ik weet dit klinkt vreemd maar die dingen moeten toch makkelijker in te bouwen zijn? En dan krijg je der nog dat mooie geluidje bij! :9~ Vraag is of deze sterk genoeg zijn en waar ze de lucht vandaan halen...

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:35
ThemNuts schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:46:
Nou heb ik een beetje mijn opties verruimd en ben ook gaan kijken naar andere middelen dan een motor om die deurtjes open te krijgen. Nu viel mijn oog op het volgende:
http://www.active-robots.com/products/lego/legospares.shtml
De lego pneumatic set... Ik weet dit klinkt vreemd maar die dingen moeten toch makkelijker in te bouwen zijn? En dan krijg je der nog dat mooie geluidje bij! :9~ Vraag is of deze sterk genoeg zijn en waar ze de lucht vandaan halen...
Ik betwijfel inderdaad ook of ze wel sterk genoeg zijn, maar zou je er niet een stuk of tien (5 paar) kunnen gebruiken oid?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kunt met wat lego ook een compressor maken. Met behulp van een standaard legomotortje, met daarop een wiel. Ergens buiten het midden van dat wiel maak je dan een eind van een speciale zuiger (volgens mij dat ding met die twee zwarte eindes) vast, en het andere eind maak je aan een vast object vast, zodat ie steeds ingedrukt en uitgerekt wordt als het motortje draait.

Dat in combinatie met een aan/uit knop, en een pneumaswitch voor de richting moet je een heel end kunnen brengen. Of gewoon de compressor constant laten draaien, en dan gewoon met zo'n pneumaswitch de deurtjes bedienen.

In plaats van die kleine zuiger uit je link zijn er ook grotere zuigers die toch aardig wat kracht uitoefenen.

Die compressor constructie kom je regelmatig tegen bij de grote technics trucks en kranen enzo. Heb zelf ook ooit een set gehad waar die constructie in zat. Mocht je er niet uitkomen, dan voeg me maar toe op msn ofzo.

Hier staat trouwens nog wel het een en ander aan nuttige info:
http://www.fifth-r.com/cssoh1/contents.htm

En hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lego_pneumatics

[ Voor 48% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2006 21:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Rare tip misschien: je kunt met gewone doktersspuiten (kun je bij de apotheek meestal wel regelen) ook hele leuke dingen maken. Nu zag ik dat die lego pneumaticset ook niet zo heel duur is, maar er zijn dus meer mogelijkheden om met pneumatische systemen te werken voor weinig geld. Alleen wordt het dus even nadenken over een compressor. Dat is voor iemand met weinig mechanische skills misschien wel makkelijker om van lego te maken. Van de andere kant is een spuit er vaak in meerdere maten en zul je dus om het goede resultaat (lengte van beweging) te krijgen toch minder mechanische constructies toe hoeven passen.

• Th3Eagle
  • Laatst online: 18-11 15:50
Heb zelf ook een armour en vindt het een heel leuk idee.

Alleen moet ik wer bij zeggen dat wanneer je gewoon de deurtjes helemaal dicht doe (dus met magnetjes vastgeklikt) dan hoor je ze echt niet meer mee trillen. Zodra ze niet met de magnetjes aangesloten zijn dan hoor je ze pas trillen ;) (heb btw zelf een raptor welke nu in een zalman hd cooler/silencer zit, maar hiervoor zat hij gewoon in het hd rack)

Tis heel makkelijk om de deurtjes eraf te halen, moet je alleen even de twee metalen punten van de scharnieren of weg dremelen of zwart verfen.

Nu weer even terug naar je idee. De motor inbouwen is niet zo moeilijk, je hebt alle ruimte achter het voorfront, dus je kan makkelijk iets maken wat past in een 3,5" slot het grootste probleem lijkt me de verbinding naar de deurtjes. Je hebt in het voorfront mischien net een cm ruimte aan de bovenkant en ongeveer 0,5 cm aan de onderkant? De scharnieren zitten ook nog geen 2 mm van de rand verwijdert die mischien maar 1mm dik is. Wat heel weinig ruimte vrij laat voor een wieltje/tandwieltje. Daartegen is het ook nog eens 1 geheel wat het bewerken moeilijk maakt.

edit:
Houdt er ook rekening mee dat de deurtjes niet van plastic zijn en dus ook redelijk op gewicht.

--

Zoweizo is lego pneumatics wel een leuk idee, je zou met 4 pompjes, 2 per deur en ipv in het front zelf zou je ze onegeveer 1cm onder de schanieren aan kunnen brengen (boven 1cm eronder, benden 1cm erboven) en dan naar voren gericht. Op die manier wanneer ze uitklappen duwen ze je deurtjes open, hoor je het geluid en zie je ook de 4 armpies. De enige vraag is of ze de deurtjes wel open kunnen krijgen. Geen idee hoeveel kracht ze moeten uitoefenen. Mischien eerdt even uittesten?

[ Voor 23% gewijzigd door Th3Eagle op 10-05-2006 21:08 . Reden: vergat even iets ]

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 17:14

Marientjuh

Fullstack developer

Ik heb zelf ook een Armor, deze heb ik gemod. Toen ik wilde beginnen aan het doorzagen van de pinnentjes zag ik dat het los zat. Een tangetje gepakt en wat blijkt: de pinnetjes zitten gewoon los. Er zit bij mij nu mooi plexi pijp in de inkeping. :D

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 21:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

offtopic;

Zou er iemand die in bezit is van een Armor er eens wat foto'tjes van kunnen maken en die mij willen sturen. Met name van het front, en de binnenboel. Ik ben zelf van plan zo'n case te kopen, maar ik kan eigenlijk nergens een goede foto vinden van de binnenkant, en het front (met de scharnieren). Als iemand die kan sturen naar 't adres in m'n profiel zou ik dat zeer op prijs stellen.

• ThemNuts
Marientjuh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:
Ik heb zelf ook een Armor, deze heb ik gemod. Toen ik wilde beginnen aan het doorzagen van de pinnentjes zag ik dat het los zat. Een tangetje gepakt en wat blijkt: de pinnetjes zitten gewoon los. Er zit bij mij nu mooi plexi pijp in de inkeping. :D
Dat vind ik ook een mooi idee ervoor... Hebben deze dan licht? en foto's?

Nu, met die afmetingen. Ik weet dat de ruimte aan de deurtjes zeer beperkt is.
Daarom zou ik op een of andere manier een tandwiel in de deurtjes lassen/plakken/solderen
Ik zou een mooi gleufje uit de deurtjes zagen en daar de tandwielen inschuiven.
Deze dan atekenen op de kast en ook daar de nodige uitsparingen in maken.
Dan ga je het tandwiel zowel aan de binnen als buitenkant zien.
Daar ik ze in het zwart ga nemen (of spuiten) zullen deze niet zó veel opvallen
en die wielen die meedraaien als de deurtjes automatisch open gaan vind ik nog wel vet.

Ook vind ik het pneumatisch process een beetje te ingewikkeld. je hebt een motor nodig en dan nog die lucht en 2 switchen (en die aan laten staan zie ik ook nie zitten daar die wel wa lawijt zal maken)
waar bij de tweestappenmotor of servo enkel de motor en de assen nodig zijn...
Daar er nog een high tech H²O systeem in komt word plaat inderdaad wel krap maar we gaan het toch proberen doen...

• Th3Eagle
  • Laatst online: 18-11 15:50
deWit schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:16:
offtopic;

Zou er iemand die in bezit is van een Armor er eens wat foto'tjes van kunnen maken en die mij willen sturen. Met name van het front, en de binnenboel. Ik ben zelf van plan zo'n case te kopen, maar ik kan eigenlijk nergens een goede foto vinden van de binnenkant, en het front (met de scharnieren). Als iemand die kan sturen naar 't adres in m'n profiel zou ik dat zeer op prijs stellen.
Zou zeggen ga eens wat reviews af, of loop eens lang een winkel waar ze verkocht worden. Bij de pcl mocht ik em haast helemaal binnenstebuiten keren de eerste keer dat ik em zag :D

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een armor. Vindt het een mooie goede kast, alleen die deurtjes vallen inderdaad wel tegen. Dat idee om ze eruit te halen en er 2 plexi buisjes in te zetten met een paar ledjes bevalt me wel. Ik ga dit weekend eens aan de slag. Ik zal wat pics posten als ik tijd heb.

Verwijderd

http://www.jakobenjeanne....m_zoom&Itemid=26&catid=34

Hier mijn armor met de complete verbouwing hebnu wel een zalman op mijn vga zitten.

• ThemNuts
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:47:
http://www.jakobenjeanne....m_zoom&Itemid=26&catid=34

Hier mijn armor met de complete verbouwing hebnu wel een zalman op mijn vga zitten.
Zo "verbouwd" is hij toch niet? Heb je die deurtjes er nog aan?

Ontopic: Ik heb een (redelijk simpel) systeem bedacht om de deurtjes te openen.
Dit zal gebeuren door 1 motor, een riem en twee redelijk bijzondere delen die op de deurtjes gemonteerd worden. Om me te verduidelijken post ik nog wel een schema hiervan.
Ik zou niet willen dat dit voor men neus gedaan word :) Waar ik nog vragen bij heb is hoe ik ervoor zorg dat de deurtjes met een aan/uit knop open en toe gaan. kan iemand mij hierbij helpen?
Of dit in electronisch vlak is of programmeren, van beide heb ik kaas gegeven (kan iets printen in c++ thats it) dus alle hulp is welcome...

Verwijderd

Nee hij is inderdaad nog niet zo verbouwd .. Aan het einde van het jaar verbouw ik hem wel compleet maar dan ook een hele nieuwe set hardware erin.

• ThemNuts
Hier dan het schematje van hoe alles zou moeten gaan in elkaar zitten.
Het is een simpel systeem dat denk ik regelijk fail-proof is...

http://www.themnuts.be/armatic.swf

Het enige waar ik nog niet uitben is welke motor ik best gebruik en hoe die dan te besturen.
Alle hulp op dit gebied is welkom. Budget doet er niet echt toe, wil gerust 50 Euro betale voor die motor als het maar stil is en het de deurtjes op een mooi tempo opend.
I.v.m. grootte van de motor, deze zou in een drivebay moeten passen. dus zeker geen kanjer.
Een deur weegt schat ik een halve kilo (is aluminium)
Note: mocht hier iemand het juiste gewicht van de deurtjes weten zou dit wel handig zijn. Heb ze er nog niet afgehaalt en heb geen weegschaal :)

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 17:33
ik zou persoonlijk niet voor een riem gaan, omdat deze nog wel eens wil slippen... misschien kun je ergens een fijn kettinkje op de kop tikken?

• ThemNuts
Het zal hier gaan om een tandriem. Dit om juist het slippen tegen te gaan.
Er worden dan tandwielen op de assen gesoldeerd zodat deze de riem aandrijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.themnuts.be/tandriem.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ThemNuts op 16-05-2006 14:37 . Reden: Added picture ]

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 17:14

Marientjuh

Fullstack developer

Ok ik heb even wat tijd gevonden om plaatjes te uploaden :) Hierbij dus mijn versie van de Armor (Hij is nog niet af maar ik heb niet zo'n zin meer :P) Er zit ook nog erg veel vuil tussen de platen enz. ook zit er nog krassen op het bescherm plastic ;)

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/9927/dsc047897wt.jpg
Met flits zonder de pijpje verlicht. Het blauwe is namelijk nog niet beplakt met zwart plastic. Het licht schijnt dus door :)

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/8959/dsc047914ma.jpg
Detail van het pijpje :) Het is erg moeilijk om die ledjes recht te krijgen. Deze ledjes komen uit een bubble neon. Dus niet een echte neon maar zelfde uiterlijk maar massief plastic met bubbels erin en dan deze ledjes die verschillend verspringen. Tevens zie je de verbouwde voltage meter van de Realpower 450

Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/4047/dsc047929yl.jpg
De fan onderin om mijn schijven te koelen :)

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/6149/dsc047944kq.jpg
Van boven af gezien

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/9154/dsc047957yp.jpg
De voorkant zonder flits en met werkende verlichting. Ook hier het licht dat uit de pijpjes komt ;)

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/1534/dsc047965rz.jpg
De binnenkant

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/56/dsc047975st.jpg
Vanonder mijn videokaart naar mijn schijven...

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• ThemNuts
Ziet er zeker niet mis uit (in het donker). Vind die aanpassing met die buisjes zeker kicken, alleen spijtig dat het licht niet mooier verdeelt is. Kan je hier dan geen vanonder plaatsen ook? En de afwerking vind ik ook spijtig! Zou het wel eens willen zien als hij af is, moet de moeite waard zijn...

Mijn zou wel iets meer detail moeten hebben dan enkel de vlakke voorzijde. Daarom dat ik de deurtjes er ook aan wil laten. Ik zou wel het "Armor" logo in het groot (tot ong 1/3) eruit zagen.
hier komen dan ook LED's achter die het mooi doen oplichten. Hoe zal ik nog wel zien.

Weet iemand een goed progje om mooie 3D schetsen mee te make? En niet te ingewikkeld :)

Ik ben nog steeds opzoek naar de geschikte motor... servo of stappenmotor en welke dan?
Ben teweten gekomen dat de servo een controller moet hebben. Dit zou dan weer plaats in nemen die ik niet heb aangezien er nog een high-end H²O cooling in komt...
Heeft iemand ervaring met motors in PC's? en hoe zit dat dan met magnetisme etc? gaat die motor mijn onderdelen niet kapot maken of zijn hedendaagse motoren ervoor afgeschermd? Vind hier maar bitter weinig info over en alle hulp is welkom!

• ThemNuts
kleine update:
Heb zeker niet stilgezeten (en daar komen later bewijzen van ;) )
Ik weet dus welke hardware er in het systeem komt, welke H²O-koeling en
hoe het systeem van de deurtje ongeveer gaat werken.

Hier enige specs:

HARDWARE
Thermaltake Armor Black
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 3200+ @ 2.40Ghz
XFX 7800GT Extreme Edition
Corsair [TWINX1024-3200C2PRO]
Soundblaster X-FI Xtreme Music
2x WD Raptor 74Gb + Zalman HD coolers
Plextor Slot Load DVD-RW DL etc etc
Hiper Type-R 580Watt PSU

LCD
Lilliput 7" touchscreen

EXTERNE HD
Vantec Nexstar3 + 80Gb HD

H²O-COOLING
Laing DDC-1RT
Cuplex XT cpu block
CoolMatic NV70 block
MIPS Asus A8N-SLI Chipblock
Black Ice GT Stealth 120
Black Ice GT Stealth Xflow 120
Fass-o-Matic

Het zal de komende zomer spijtiggenoeg nog luchtgekoeld worden aangezien
er nog belangrijke parts aangekocht moeten worden. Dit word midden deze maand gedaan.
Hier dus de bewijzen :p en een video gemaakt met Sketchup...
Alle onderdelen zijn op 1/1 schaal gemaakt. Dit was o.a. makkelijk om te zien
of en waar alles paste.

Afbeeldingslocatie: http://www.bomb-online.be/Armatic_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomb-online.be/Armatic2_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomb-online.be/Armatic3_klein.jpg

>>>Armatic 3D Video 2.4Mb: http://www.bomb-online.be/Armatic.avi<<<
(Doel opslaan als hij niet automatisch afspeeld)

Tot binnekort voor een meer ingrijpende (en echte) update met echte pics :)

Edit: Watertubes zijn idd nog niet klaar, dit is een tijdrovend werkje....

[ Voor 12% gewijzigd door ThemNuts op 04-06-2006 03:38 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is het misschien niet een ideetje om een CIP aan te vragen. Dit project is echt gaaf maar nu er ook updates bijkomen begin ik te vrezen voor de toekomst van dit topic

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ThemNuts
nou, door de beperkte ruimte (alle mods gebeuren in de leefruimte of buiten :) ) zullen er niet zó regelmatig updates gebeuren. En ik ga ook niet echt voor iets nieuws of uitzonderlijk. A
Alles moet gemakkelijk te bedienen zijn en er zo proper mogelijk uit zien.
De gehele case zou meer een leerproces zijn dan een "pro"mod. Alle electronica en mechanica aspecten zijn dus nieuw voor mij...
Pagina: 1