Toon posts:

MSN / Windows Messenger over Versatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: MSN/Windows Messenger hebben veel lag en disconnecten regelmatig. Internetverbinding lijkt in stand te blijven, maar na disconnect van MSN valt ook mIRC weg met bekende " [10053] Software caused connection abort " melding.

- ISP: Tele2/Versatel Voetbal
- Netwerkopbouw: standaard modem/router combi van versatel
- Software: MSN 7.5 / Windows Messenger 4.7

Zoals bekend kun je met de router niks instellen, loggen of inzien. Wel diverse tests gedaan met het openzetten van ports, zonder resultaat. MSN was volledig foutloos toen ik nog bij xs4all zat, maar door voetbal min of meer noodgedwongen naar versatel gegaan. Modem/router is een absoluut zwaktebot in een op zich redelijk stabiel en snel netwerk.

Bottomline: msn is niet bruikbaar en trekt andere applicaties mee. Is dit een bekend probleem en belangrijker: is er een oplossing voor?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Werkt Webmessenger wel? Zo niet, dan ligt het inderdaad aan MSN/Windows Messenger. Waarschijnlijk dan ook aan je router.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikt MSN bepaalde poorten / technieken die de router niet aankan of als vijandig aanziet?

Ik denk namelijk niet dat het uitmaakt of je ik nu msn of een ander stuk software gebruik. Ze zullen toch data moeten uitwisselen over bepaalde poorten die de router blijkbaar niet kan of wil verwerken.

• Outerspace
  • Laatst online: 01:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Webmessenger werkt volgens mij via poort 80 en anders 8080. Als je Het Grote Poortmappingsverhaal zie je dat bepaalde poorten vereist kunnen zijn.

Wauw, een sig!

• Ultraman
  • Laatst online: 00:43

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen enkel probleem hier. Alleen zit ik nog met een abo wat uit het oude Zonnet pakket kwam wat allemaal via Mxstream liep geloof ik.
Zit jij op dat andere netwerk waar Versatel gebruikt van maakt? Waaronder Versatel Family geloof ik ?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb versatel compleet family (4mb/tv) en heb nergens last van. Als ik jou was zou ik het probleem toch ergens anders gaan zoeken ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inderdaad op het ADSL2 netwerk van versatel zelf, niet op een mxstream/kpn lijn. volgens mij zit de krux van het verhaal hem echt in de router/modem. Nadeel is dat ik niets kan inzien wat er op de router gebeurt en dat ik hem er ook niet 'ff' tussen uit halen kan. Ook kan ik me oude xs4all modem niet gebruiken, want die werkt niet op deze lijn.

Versatel bellen heeft weinig nut, want daar zitten een paar halfgare lijst oplezertjes achter de telefoon, in tegenstelling tot xs4all waar ik gelijk bij de 1e lijns medewerker met al mijn problemen terecht kon. Het is allemaal wat! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Spone: wat voor routermodem heb je staan?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat Davolink ding van versatel, wat dus de telefoon en adsl2 voor zn rekening neemt.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1