Toon posts:

[XP] pci.sys corrupt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week 2 keer het probleem gehad dat mij computer niet wilde opstarten vanwege een corrupt or missing pci.sys bestand. Na een reboot werd XP gelukkig alsnog opgestart.
Gister was het dan toch zover, en wilde de computer niet meer opstarten. Zelfs een reboot met de originele WinXP cd erin resulteerde in dezelfde error (pci.sys corrupt, press any key to reboot).

Na heel wat omzwervingingen op het GoT Forum en de rest van internet een memory test gedaan (memtest86) die alleen maar errors vond. Hierop mijn laatst aangeschafte memory strip eruit gehaald, en jawel, computer start weer op.

Dit eerste misschien als hulp voor mensen die hetzelfde probleem hebben.

Nu echter mijn vraag. Mijn computer heeft een jaar probleemloos gedraaid met de nieuwe memory strip erin. Hoe kan dit opeens misgaan? Is mijn memory strip nu kapot, of de socket waar ie in zat?

Specs:
Het gaat hier om een:
Fujitsu Siemens T-Bird P4 2 GHz
GA 81DX MoBo
Hier heb ik een 256Mb PC 133u MHz strip bijgezet (totaal 512Mb)

Ik wil namelijk mijn geheugen weer uitbreiden, maar wil dit niet nog eens meemaken.

Mijn dank is groot

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je zonder die reep geheugen geen fouten meer met memtest? En met die reep alleen in de pc? En als je die vermoedelijk brakke in een andere pc doet?

Het kan gewoon gebeuren hoor dat een geheugenbankje kapot gaat. De oorzaak daar van kan je vaak heel ver zoeken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters