Toon posts:

[Probleem] Asrock K8NF4G Geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer aangeschaft en alles geinstalleerd. Maar nu zit ik met een probleem...

Mijn geluid doet het niet.

De drivers zijn geinstalleerd (de nieuwste van de site), mp3speler ook. Maar toch komt er nergens geluid uit.

Koptelefoon zit in het goede gaatje (front), dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Drivers zijn volgens de Device Manager ook goed geinstalleerd. Sound staat ingeschakeld in de BIOS. En ik draai WindowsXP 32 Bit.

Wat is het probleem?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig ook de kabeltjes op het moederbord ook in de juiste pinnetjes gedrukt? En maak je gebruik van onboard geluid of niet :? Zo niet, moet je in de BIOS het onboard geluid uitschakelen.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik maak gebruik van onboard sound. En als het goed is zit alles goed op het moederbord, maar ik ga zo nog wel even kijken...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Drie dingen die het meestal zijn:
1. Verkeerde drivers: download de drivers van de fabrikant van de geluidschip en niet die van je moederbord-/chipsetfabrikant. Dus meestal Realtek. Dat wil nog wel eens helpen.
2. Verkeerde jumpersetting op het moederbord. Vaak kun je aangeven of je al dan niet front audio gebruikt. Zoek de jumper op in de handleiding en zet hem eens om, ook al is dat misschien niet de juiste 'instelling' (puur om dit uit te sluiten).
3. Je geluidschip is gewoon verrot. Koop een goede geluidskaart (X-Fi 8) ) of RMA dit bord en vraag dus een nieuwe aan met waarschijnlijk weer zo'n brakke geluidschip.
Daar bedoel ik niet mee dat ie het vast en zeker niet doet, maar wel dat het geluid vaak van mindere kwaliteit is en dat er vaak nog problemen mee kunnen komen (let op, spreek enkel uit ervaring).