Toon posts:

Waarom kan ik mijn processor snelheid niet verhogen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug nieuwe onderdelen voor mijn pc aangeschaft, waaronder een nieuw moederbord en processor. Ik heb een Asus A8N-E moederbord, met een AMD Athlon 64 3200+. In mijn bios kan ik de processor snelheid aanpassen van 2000 naar 4000. Nu snap ik zelf wel dat ik hem zonder juiste cooler niet naar 4000 moet knallen. Maar wat ik niet begrijp is dat ik hem maximaal op 2200 Mhz kan laten draaien. Lijkt mij toch dat je een 3200+ wel hoger zou moeten kunnen krijgen. Wat doe ik verkeerd :( ?

Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Mike

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

De processor z'n multiplier zal gelocked zijn. Je kan proberen om de geheugensnelheid te verhogen zodat de processor z'n werk sneller doet. Wat jij in probeert te stellen zal niet gaan werken voor zover ik weet

Welkom op GoT :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

beginnen met de faq te lezen. daar staat alles in over FSB, Locks, voltage (mods) koeling etc. Ken je mobo,weet wat dat kant etc

Welkom op got trouwens :)

Het is gebruikelijk dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat en dan specifiek de vraag kan stellen

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://www.amd.nl.tt/

Hier staat een duidelijke uitleg voor het overclocken van een AMD Athlon :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die 2200Mhz is juist wat je kan halen met de AMD Athlon64 3200+ (Venice / Newcastle), dat is namelijk standaard. Het enige waarmee je hier overheen kan is juist door het unlocken van je FSB en multiplier (wat de rest ook zegt)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie danken voor de berichten. Ik had al het een en ander gelezen en uitgeprobeerd, maar werd daar nog steeds niet veel wijzer van, dus vandaar mijn vraag. Maar met die pagina over de amd kan ik wat (hoop ik). Ik ga verder rotzooien en uitproberen en mocht ik er alsnog niet uitkomen dan plaats ik vanzelf wel weer een berichtje.

Dank

Mike

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met die AMD "guide" moet het wel goedkomen. Goed doornemen etc, denk er aan dat overclocken wel "gevaarlijk" is als je zomaar iets doet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Op GoT is het de bedoeling dat je je inleest voor je een topic opent - en dat dat duidelijk blijkt uit je topicstart. Als je vraagt wat je verkeerd doet, maar niet aangeeft wat je exact doet, kan niemand echt iets zinnigs zeggen. Wat je zou kunnen doen is in het Die-Hard Overclocking subforum hier de FAQ lezen, daar staat eea in :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.