[getty] Terminal over irda

Pagina: 1
Acties:

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Een leuk klein linux thuis servertje, zo ver mogelijk weggestopt :7

Ik vatte het plan deze server vanaf een handheld/organizer low level te kunnen benaderen. Voor de gevallen SSH niet voldoet. Een mede-tweakert was zo vriendelijk een osaris (psion-kloon) aan te leveren. Ik heb in mijn inittab en grub config de nodige wijzigingen doorgevoerd. En via rs232 heb ik nu een min of meer werkende terminal.

Nu heb ik vandaag mijn IR interface ontvangen en geinstalleerd. Settings aangepast etc.
En een poging gewaagd met mijn siemens ic35 (oud vertrouwd, traag, simpel, beeldschone.. :9~ )
Een van onze oosterburen heeft hier een terminal applicatie voor geschreven.

Login "lukt", maar er zijn twee problemen:
  • keyb repeat rate: deze word ineens heel hoog. (ja, echo staat uit, er wordt echt twee keer gezonden).
  • terminal size: scherm van de ic35 kan ongeveer 40x12 tekens weergeven, is er een "standaard" die hierbij in de buurt komt, vt100 is met 80x24 iig niet geschikt.
Ik gebruik Debian icm de normale getty over ttyS1 op 9600n,1,8.
Kan iemand mij nieuwe ideeen aandragen dit vanaf de linux machine op te lossen, of ligt het waarschijnlijk bij de terminal applicatie?

Als iemand nog een "oude" organizer heeft liggen die een terminal kan emuleren en die tegen verzendkosten wel kwijt wil.... :*)

TT