Toon posts:

Grote slowdowns en teveel processen aan

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer. Ik krijg steeds van die gigantische slowdowns en ik kan niet eens meer fatsoenlijk games spelen, zonder dat er om de 15 sec. weer een slowdown is. Als ik kijk bij Taakbeheer zie ik dat er 38 processen aan staan terwijl ik alle programma's uit heb staan, enkel het geluid pictogram staat rechtsonder. Als ik bij prestaties kijk zie ik dat ik een wisselbestand van meer dan 400 MB heb en dat de processor gebruik steeds golft met grote pieken en dalen. Ik heb alles al geprobeerd, heb een goede virus scanner, heb hem net nog helemaal gescand en geen virusssen of spyware o.i.d.
Mijn hardware staat in men sig als iemand die nodig heeft.
Ik heb Windows XP Media Center Edition.
Kan iemand me helpen ?

EDIT: Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8399/prestaties0rz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/1707/processen4fe.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 21:48 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb je je virus/spyware scanner ook geupdate etc? Alle windows Updates + SP2?
Wat ik je aan kan raden is om op google opzoek te gaan naar de verschillende .exe bestanden, dan kun je er achter komen wat wat doet etc.

Voorbeeld.
http://www.neuber.com/taskmanager/process/spoolsv.exe.html

Wat je ook nog kan doen is

start > uitvoeren > msconfig > opstarten. hier kan je kijken welke programma's allemaal opstarten bij het booten en kan je kijken waar ze staan en of ze belangrijk zijn. Anders kan je ze gewoon uitvinken. Succes.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je bent toevallig niet op het idee gekomen te kijken welk proces de hoge CPU load geeft, om vervolgens daarop te gaan Googlelen? O-)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en er staat 1 ding dat steeds van 0 naar 98/99 springt van CPU gebruik.
Hij heet niet-actieve systeemprocessen en is 16 kb groot. Die springt dus steeds van 0 naar 100. Het is geen .exe bestand dus ik kan het ook niet opzoeken.
En ik heb de laatste updates van windows en men virus scanner dus daar kan het niet aan liggen. Bij opstarten staat ook alleen maar MSN en de virusscanner.

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 09:11
Volgens mij is dat proces juist het aantal % CPU belasting dat er nog vrij is. Als dat proces op 0% staat zou er dus opgeteld 100% moeten komen door andere processen op te tellen. Am I right? Ik weet het niet helemaal zeker namelijk.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Dutch-Hane schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:51:
Volgens mij is dat proces juist het aantal % CPU belasting dat er nog vrij is. Als dat proces op 0% staat zou er dus opgeteld 100% moeten komen door andere processen op te tellen. Am I right? Ik weet het niet helemaal zeker namelijk.
You're 100% right.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

en

PMG Beleid
Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma, zoals Sisoft Sandra.
Nog los van iets anders is een topicstart met een paar idioot grote layoutverneukende pics ronduit fout - zeker als de info die erin is text only is. Doe toch minimaal de moeite die als text in een topic te plakken :Z

Maareh, je geeft al aan dat teveel processen hebt. Dat is toch echt software. Waarom kijk je dan in een hardwaresubforum als PMG. Kijk eens bij Windows Clients...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.