Dit probleem is eerder beschreven in een ander forum daarom zal ik alle posts die belangerijk zijn quoten.
Mijn vraag is dus: Wat is het probleem?
Alvast dank aan diegene die me verder helpt
Mijn computer loopt sinds 1,5 jaar ofzo telkens vast. Normaal viel het wel mee en had je het maximaal een paar dagen, maar nu blijft dat ding dus maar vastlopen. Uiteraard heb ik vanalles geprobeerd en ben ik er al achter dat het niet de videokaart, geheugen of HD is en waarschijnlijk ook niet de voeding (ik heb een voeding van iemand geleend wat overigens een qtec was). Nu vraag ik me dus af wat het is. Behalve vastlopen krijg je soms ook van die lange piepen bij het aanzetten van de computer of dat er niks op het beeldscherm verschijnt. Dit is het vaagste probleem dat ik ooit met mijn computer gehad heb.
Zou iemand mij kunnen helpen?
Hier mijn specs:
fsp group inc. Fortron/source voeding (250W)
Medion radeon 9600 TX
seagate HD 120GB
512MB ddr 2700 geheugen
een dvd-rw en een dvd lezer
pentium IV 2,66GHz
Alvast bedankt.
Ik denk wel dat het aan een van die onderdelen ligt, draai een prime95 (torture test, middelste keuzevakje), daarna memtest86+(moet je een floppy maken, wijst zich vanzelf), en ati-tool (artifact scanning).
Als een van die programma's ook maar een fout geeft dan post je dat hier zodat wij kunnen zien wat het is(draai ze allemaai minstens een uur), check trouwens ook eens je temps met speedfan en je voltages met het zelfde programma en post die dan hier (kijk even in het bios om zeker te zijn dat ze kloppen).
memtest al gedaan geen errors... maar over dat andere kunnen die gedraaid worden bij boot? omdat ik de computer niet opgestart krijg... (loopt telkens vast)
Dan word het lastig testen denk ik, kijk eens of alle koelers draaien en of de koelblokken warm worden.
Alle ventilatoren draaien, maar dit kan een stomme vraag zijn.
Hoe ziet een koelblok er uit?
haal alle onderdelen die je kan missen eens uit je mobo zoals geluidskaart, 1394kaart en andere onderdelen die je pc niet per se nodig heeft om te booten, boot hij nu wel? dan ga je een voor een de kaarten ed. weer terug plaatsen totdat hij het niet meer doet (dit werkt natuurlijk alleen als het daadwerkelijk aan een van de verwijderde onderdelen ligt)
Met al die onderdelen eruit doet hij het nog steeds niet...
Zo'n aluminium of koper ding wat op je proc., videokaart, northbridge etc. zit (makkelijker dan dit kan ik het niet formuleren).
Het gaat hier dus om een medion pc, waarvan ik de HD anders heb geformateerd dus de garantie zal wel weg zijn.Nadat het een uur heeft aangestaan voelde het niet zo heel erg warm aan, een klein beetje warmte maar bijna niks.
Mijn vraag is dus: Wat is het probleem?
Alvast dank aan diegene die me verder helpt