Slechte kleuren via component

Pagina: 1
Acties:

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 07:48
Ik heb mijn home cinema set (Sony HTR-9000) aangesloten op mijn TV (Sharp lc-26GA5E) via de component aansluiting. Als ik DVD's kijk of een opgenomen DVD, zijn de kleuren echt om te huilen. Ze zijn veel fletser dan wanneer ik via de scart aansluiting kijk. Opnieuw de kleuren instellen op mijn TV, helpt ook niet als ik een film ga kijken, er blijft minder kleur inzitten dan via scart.

Op zich vreemd, omdat het via component veel mooier zou moeten zijn. Ik heb pas alle kabels nog eens nagelopen (erin en eruit gedaan) om te kijken of alles wel goed aangesloten zat.

Weet iemand wat het voor oorzaak kan hebben? Slechte kabels of moet ik voortaan DVD's via scart kijken en wachten totdat er digitale televisie komt die HD uitzenden en de digitale TV-decoder via component laten lopen?

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Heb je je home cinema ingesteld voor het gebruik van component?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet je zeker dat je hem via component hebt aangesloten, en niet composite?

Anders gewoon bij RGB scart houden. Geeft net zo goed beeld in theorie.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 04-05-2006 19:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 07:48
Home-cinema staat ingesteld op component en ik bedoel geen composiet.

Ik heb wel gezien dat ik'm'n tv op interlace of progressief kan zetten, maar dat geeft geen verschil!

Ik heb tussen de DVD-recorder ook nog een UPC Mediabox staan (zijn via scart verbonden).

Als ik nu eens de recorder via scart 1 naar de scart-ingang van de media box doe en daarvandaan een scart naar de EXT-1 van de TV, dan moet ik toch via EXT-1 DVD kunnen kijken of moet ik de TV en Recorder apart via scart verbinden om een DVD te kijken?

Edit: Inmiddels de componentkabel er tussenuit gehaald en de kleuren zijn weer zoals ze moeten zijn. Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik een kapotte kabel had en weer aansluiten via component.

[ Voor 18% gewijzigd door Rogar op 07-05-2006 17:58 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Heb gisteren een dure component kabel gehaald van Profigold en die tussen mijn dvd speler en LCD gezet. Ik zie wel dat het beeld scherper is maar de kleuren zijn te licht. Net of staat het contrast te hoog ofzo. Heb jij het inmiddels opgelost? Ik zou graag je bevindingen horen.

Bedankt :)

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 11:50

rik

Is hier destijds nog iets uit gekomen?
Pagina: 1