[wireless] geen shares te benaderen, disconnects

Pagina: 1
Acties:

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo,

Ik heb hier thuis een netwerkje liggen van Conceptronic (Access Point, pcmcia kaartje en PCI kaartje) en alles werkt op zich heel goed.
Perfekt ontvangst enzo....maar : als ik via een computer een share op een andere computer probeer te benaderen, dan gaat alles goed maar willekeurig wordt dan de verbinding met de share verbroken.
Soms kan ik nog net een bestandje over kopieren, soms ook niet.....
De verbinding blijft wel bestaan (althans, dat zegt het icoontje in de system tray) maar toch heb ik geen verbinding met het Access Point.
Internet werkt dan namelijk ook niet.

Ik moet vervolgens het AP een reset geven en dan werkt het weer.

Dit probleem heb ik niet als ik geen shares benader.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je zou het AP eventjes aan de kant kunnen leggen en een directe verbinding kunnen proberen ;)

Daarvoor moet je bij het draadloosnetwerk-gevalletje van Windows een nieuw 'Ad-hoc' netwerk maken, op de andere pc kun je hiernaar verbinden (zonder een accesspoint dus!)

Als het dan allemaal goed werkt moet het aan het accesspoint liggen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Kijk even of alles op 802.11g draait, en geen Turbo of speedbooster zooi. Het komt voor dat de ene client harder wil dan de andere kan.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Mijn netwerk is in zijn geheel van Conceptronics 54Mbit.
Het AP staat ingesteld om beiden (11 Mbit en 54 Mbit) aan te kunnen, omdat mijn PDA een 11 Mbit kaartje heeft en ik op die manier ook via de PDA kan internetten.
Zou dat het misschien kunnen zijn ?

De pc en laptop staan letterlijk 50 cm van het AP af, dus voldoende signaal (100%) en staan ook beiden keihard ingesteld op 54 Mbit (eigenschappen netwerkkaart/pcmcia).

Op het AP is er een optie "802.11G Protection" en die heb ik op enabled gezet.

Voor alle duidelijkheid : ik kan dus wel een share openen (laptop <--> pc) en het bestand selecteren. Maar zodra ik begin te kopieren, dan houdt het op en krijg ik even laten de melding dat de verbinding verbroken is.

Dit staat trouwens nog in de eventlog :

Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address xxxxxxxxxxxxxx. The following error occurred:
The operation was canceled by the user. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server (eventID 1003)

Iemand dit al eens eerder meegemaakt ?

[ Voor 37% gewijzigd door speedme op 05-05-2006 18:48 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur