Toon posts:

Oude hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn vriend wil graag Cod1 gaan spelen
maar zijn pc is veel te sloom.
thuis heb ik nog oude harddisk liggen en geheugenstick.
kan ik dat gewoon bij hem erin zetten?
en hoef ik dan nix te installeren ?

vriendelijke groet,
Jvl

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

oude HD zorgt er niet voor dat pc sneller wordt.

geheugenstick... USB?? daar heb je helaas ook niks aan.

Geef trouwens eerst eens wat meer info over de PC

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Hmm, ik heb mn glazen bol niet bij de hand...Dus zou je wat meer info kunnen geven? Dus bijvoorbeeld over de hardware die je vriend heeft en datgene wat jij erbij wilt zetten?

smile an everlasting smile

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het past, dan kan het

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
Wat voor een PC is het en welke hardware wil je erin stoppen?

This message was deleted

Verwijderd

Ik zou kijken voor een 2GB usb-stick, meeste computers hebben toch wel een usb aansluiting, die zitten er al op vanaf de Pentium 1 en dan heb je toch meer geheugen ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/4/2006, 19:19:44

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: n/a
System Model: n/a
BIOS: n/a
Processor: Intel Pentium III, ~800MHz
Memory: 256MB RAM
Page File: 216MB used, 401MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: /Silent
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

is van hem

een 16 G. AT fireball
en een geheugenmodule bedoel ik
van hoeveel weeet ik niet ? die licht nou bij hem (A)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:25:
Hallo, ==> Het is geen e-mail
Mijn vriend wil graag Cod1 gaan spelen
maar zijn pc is veel te sloom.
Da's dan wel een wrak zeg :X
thuis heb ik nog oude harddisk liggen en geheugenstick.
Kun je de pc wat meer opslag mee geven ja, stick of dimm?
kan ik dat gewoon bij hem erin zetten?
Als het past..
en hoef ik dan nix te installeren ?
Nee, CoD komt aanvliegen 8)7

vriendelijke groet, ==> Het is geen e-mail
Jvl ==> Het is geen e-mail
[edit]Nuja, als zijn moederbord compatible met dat dimmetje is kan het, maar dat weten wij zo snel niet hè.. Lijkt me trouwens sterk dat COD daar niet op loopt, wat voor videokaart zit erin? Ik zou eens wat processen die niet nodig zijn killen, en op low settings spelen, moet wel lukken. COD2 loopt ook prima op 2.5ghz Celeron D's met 512mb geheugen en een ati 128mb videokaart (weet niet wat voor) Vaak hoeven de instellingen dan niet eens op het laagst.. Dus.. waarom dit niet?

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 04-05-2006 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
jonge
ik bedoel t goed jaa

en ik bedoel niet vn cod
maar mis. met dat hardware
dat ik geen pc nerd ben sorry ;)

• doeternietoe
  • Laatst online: 15-02 23:07
Een andere harddisk, zelfs als die sneller is, zal weinig uitmaken. Zeker bij spellen is een harddisk één van de onderdelen met de minste invloed. Videokaart, processor en geheugen hebben veel meer impact.

Die usb-stick zal zowieso niet helpen. Zelfs als die oude pc usb 2.0 heeft (wat niet waarschijnlijk is) heb je nog maar een theoretische snelheid van 480 MB/s , en dat trekken de meeste, ook wat oudere, harddisks eruit.

Als die harddisk die je nu hebt precies hetzelfde is als die die vriend nog heeft, kan je 'm in RAID-0 zetten, maar dat heeft eigenlijk alleen maar invloed op de laadtijden. Bovendien is het niet aan te raden om RAID-0 te gebruiken als er belangrijke gegevens op een pc staan.

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:33:
Een andere harddisk, zelfs als die sneller is, zal weinig uitmaken. Zeker bij spellen is een harddisk één van de onderdelen met de minste invloed. Videokaart, processor en geheugen hebben veel meer impact.

Die usb-stick zal zowieso niet helpen. Zelfs als die oude pc usb 2.0 heeft (wat niet waarschijnlijk is) heb je nog maar een theoretische snelheid van 480 MB/s , en dat trekken de meeste, ook wat oudere, harddisks eruit.

Als die harddisk die je nu hebt precies hetzelfde is als die die vriend nog heeft, kan je 'm in RAID-0 zetten, maar dat heeft eigenlijk alleen maar invloed op de laadtijden. Bovendien is het niet aan te raden om RAID-0 te gebruiken als er belangrijke gegevens op een pc staan.
Dus het heeft geen nut?

en met een geheugen module?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:33:
[...]

jonge
ik bedoel t goed jaa

en ik bedoel niet vn cod
maar mis. met dat hardware
dat ik geen pc nerd ben sorry ;)
Ik bedoel het ook goed, ik had ook gewoon meteen een TR kunnen sturen.

Wat bedoel je niet van CoD?
En wat met die hardware?

Oh, en als je in die laatste regel probeert te dissen ofzo, doe je best maar, beter een nerd genoemd worden en wel fatsoenlijk Nederlands kunnen typen, dan 'cool' zijn, maar ongeloofelijk dom :/

Als je iets tegen nerds hebt (wat er niet veel zijn hier imho) moet je vooral niet naar Tech-Forums gaat, da's niet echt jofel..

• doeternietoe
  • Laatst online: 15-02 23:07
Ligt er een beetje aan of er op de achtergrond veel geheugenvretende programma's draaien. Het is te proberen, maar waarschijnlijk heeft hij meer baat bij een betere videokaart of een andere processor.

Overigens, ik kan eroverheen gelezen hebben, maar wat voor videokaart zit er eigenlijk in?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:30:
Ik zou kijken voor een 2GB usb-stick, meeste computers hebben toch wel een usb aansluiting, die zitten er al op vanaf de Pentium 1 en dan heb je toch meer geheugen ruimte.
Dat zie je verkeerd :)

Het spel loopt om één van deze drie redenen te langzaam:
[list]
• Te weinig werkgeheugen (RAM)
• Te langzame processor
• Te langzame videokaart

Dat kun je dus niet oplossen met een USB-geheugenstick.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
doeternietoe schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:33:
Ja lol, iemand die denk dat een usb stick je performance verbeterd gaan adviseren om RAID te draaien... 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:31:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/4/2006, 19:19:44

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: n/a
System Model: n/a
BIOS: n/a
Processor: Intel Pentium III, ~800MHz
Memory: 256MB RAM
Page File: 216MB used, 401MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: /Silent
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode
Belangrijkste is de videokaart. Die zie ik er niet tussen staan. Voor CoD heb toch zeker wel een GeForce 3Ti nodig. Ik zou daar eens mee beginnen.
Dat geheugen kan je er gewoon bij prikken. Past het niet, dan past het niet. Past het wel, dan werkt het misschien niet, maar daar ben je snel genoeg achter. Kan je gewoon proberen.

Verder is het waarschijnlijk wachten tot er een slotje komt, aangezien je zelf niet aangeeft iets ondernomen te hebben om het probleem op te lossen. Lees eens wat FAQ's door hier en daar op GoT.

Succes

Hallo met Tim

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:35:
[...]

Dus het heeft geen nut?

en met een geheugen module?
Dat ligt eraan wat voor geheugen module het is. :) Een EDO-RAM module zal weinig effect hebben als het om SD-RAM gaat. Zie voor meer verschillen deze pagina van de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ. :)

Of CoD gaat draaien ligt volkomen aan de videokaart waarschijnlijk. Welke zit er in?

Overigens valt dit allemaal wel te achterhalen door middel van Google, onze [search=]search[/] of de FAQ's (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) van het subforum waar je in zit. We verwachten dan ook dat je zelf wat eigen inzet toont in je topicstart en verdere vragen. Je hebt ondertussen al genoeg hints en tips gekregen waar je op kunt zoeken. Enige wat nu resteert aan jou kant is er ook wat mee te doen. ;) Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden voor wat we van je verwachten voor je op GoT een vraag stelt. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door pasta op 04-05-2006 19:49 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Timlog schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:41:
[...]

Ja lol, iemand die denk dat een usb stick je performance verbeterd gaan adviseren om RAID te draaien... 8)7

[...]

Belangrijkste is de videokaart. Die zie ik er niet tussen staan. Voor CoD heb toch zeker wel een GeForce 3Ti nodig. Ik zou daar eens mee beginnen.
Dat geheugen kan je er gewoon bij prikken. Past het niet, dan past het niet. Past het wel, dan werkt het misschien niet, maar daar ben je snel genoeg achter. Kan je gewoon proberen.

Verder is het waarschijnlijk wachten tot er een slotje komt, aangezien je zelf niet aangeeft iets ondernomen te hebben om het probleem op te lossen. Lees eens wat FAQ's door hier en daar op GoT.

Succes
die draait bij mij ok op een
asus P5GD1-VM

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:47:
[...]

die draait bij mij ok op een
asus P5GD1-VM
Dat 'ie bij jou goed draait op een asus P5GD1-VM, zegt nog niets over de graka van je vriend :/

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:49:
[...]

Dat 'ie bij jou goed draait op een asus P5GD1-VM, zegt nog niets over de graka van je vriend :/
maar hij zei toch dat ik een geforce nodig had
naja mij maakt t niet uit :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 14:38

Mentalist

[avdD]

Zo komen we niet echt lekker verder :). Kijk zoals pasta al zei eens in de FAQ/stickies.

Als je wil dat we je kunnen helpen zal je zeker met meer informatie moeten komen, over het spel (ik weet niet eens wat COD is?), hoe het nu draait (alleen langzaam, artefacts, helemaal niet etc), wat voor hardware er allemaal inzit (niet alleen de CPU), wat voor vervangende onderdelen je hebt, en wat eventueel je budget is.

Zie ook Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12. Bij gebrek aan informatie gaat dit topic dicht :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.