Toon posts:

[Wireless] kan ineens geen netwerkverbindingen vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem
Wat de TT al zegt, er kunnen ineens geen netwerkverbindingen meer gevonden worden. Waarom ik 'ineens' schuingedrukt heb: Ik moest m'n kast openmaken omdat ik iets moest checken (oud SATA kabeltje proberen waarvan bleek dat deze niet werkte, om vervolgens de oude SATA kabel weer aan te sluiten). Tevens wilde ik even een 'stofcheck' houden bij de fan van m'n voeding, omdat daar ook wat probleempjes mee zijn. Maar goed, das verder offtopic. Vervolgens sloot ik m'n kast weer en startte ik de pc opnieuw op. Eenmaal opgestart bleek dus dat er geen netwerken meer gevonden konden worden, terwijl ik wel gewoon nog verbinding had voordat ik de kast open maakte.

Software/Hardware
Windows XP
Realtek RTL8180 Wireless LAN(Mini-)PCI NIC netwerkkaart
Micronet SP3356 ADSL wireless router
mochten jullie nog iets willen weten, dan hoor ik 't wel

Wat heb ik al zelf geprobeerd
- Computer opnieuw opgestart
- netwerkverbinding herstellen
- op andere computers proberen (inclusief de laptop waarachter ik nu zit en welke pal naast de betreffende pc staat). Bij deze werden er elke keer wel draadloze netwerken gevonden, inclusief de onze.
- driver van de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- de netwerkkaart in een ander PCI slot gedaan
- andere netwerkkaart geprobeerd (zelfde type als deze)
- ander 'ontvangertje' aangesloten
- zelfs m'n systeem via systeemherstel naar een paar dagen geleden terug gezet (toen het dus nog gewoon naar behoren werkte)
- op internet en hier op GOT gezocht ;)

Niets van het bovenstaande heeft gewerkt....

Ik snap er niets van. Tamelijk frapant ook dat dit ineens gebeurde nadat ik m'n kast had opengemaakt en even wat kabeltjes geswitched heb...

Ik hoop dat iemand misschien nog een oplossing heeft. BVD!! :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik weet niet of je de boel ge-OC'ed hebt, maar dat was op mams der pc de oorzaak van dat de sitecom wl115 wlan-pci geen netwerkjes kon vinden, kaart zou volgens windows gewoon werken maar na de FSB ietsje lager te hebben gezet vond ie ineens wél netwerkjes!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan de je met OC'en overclocken bedoelt. Dit is niet 't geval, heb me nog nooit met het overclocken van pc's beziggehouden ;) Ik vraag me dan ook af of het zin heeft om de FSB te verlagen? (geen idee hoe dat moet, maar dat is vast wel ergens te vinden indien het nodig is).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n pc ff 15 minuutjes uitgezet en 'm hierna weer aangezet. Vervolgens opende ik de netwerklijst en ik zag echt een stuk of 6 netwerken staan (normaal zijn het er maar 2 of 3, inclusief de mijne). Ik kon ook weer verbinding maken, wat resulteert in het feit dat ik dit bericht nu weer vanaf m'n pc kan posten :9

Snap er verder niets van hoe dit nu allemaal kan....iemand die 't misschien voor me kan verhelderen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat voor antenne zit er aan je kaartje, zo'n een die achter je pc verstopt zit??
zo ja, vervang die dan eens door eentje met (kort) kabeltje deran

tot voor kort zat er zo'n klein zwart antennetje aan mams der pc, signaal ging van 0-30%, maar na een 5dBi antenne van sweex der aan gehangen te hebben (zit verlengsnoertje aan) en de antenne zelf boven op de pc te hebben gezet is het signaal >96%

[ Voor 76% gewijzigd door Raven op 04-05-2006 23:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde