Toon posts:

vga naar scart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil mijn computer windows xp met sp2 op mijn tv aansluiten is een 32pw9527 van philips(breedbeeld). Ik heb zon kabel gemaakt zoals op deze pagina.
http://ryoandr.free.fr/english.html. Heb een ati radeon 7500 met de nieuwste catalyst. En heb powerstrip geinstalleerd. Maar krijg geen beeld op mijn tv blijft gewoon blauw.
Wie kan mij verder helpen met de juiste settings voor powerstrip resolutie, refresh en dergelijk. De kabel is 100%goed.
Welke opties moet ik aanvinken in custom resolutions menu. Interlaced, composite sync wel of niet aanvinken.
En dan lees ik steeds over het programma vnc viewer en server. Wat kun je met dit programma. Wie kan mij meer vertellen over dit programma.
Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
mvg
alfred

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:25:
Hoi,
Ik wil mijn computer windows xp met sp2 op mijn tv aansluiten is een 32pw9527 van philips(breedbeeld). Ik heb zon kabel gemaakt zoals op deze pagina.
http://ryoandr.free.fr/english.html. Heb een ati radeon 7500 met de nieuwste catalyst. En heb powerstrip geinstalleerd. Maar krijg geen beeld op mijn tv blijft gewoon blauw.
Wie kan mij verder helpen met de juiste settings voor powerstrip resolutie, refresh en dergelijk. De kabel is 100%goed.
Welke opties moet ik aanvinken in custom resolutions menu. Interlaced, composite sync wel of niet aanvinken.
En dan lees ik steeds over het programma vnc viewer en server. Wat kun je met dit programma. Wie kan mij meer vertellen over dit programma.
Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
mvg
alfred
Dat VNC is om de PC op afstand te besturen met een andere PC. Dit is om dat je met Powerstrip een bepaalde resolutie moet instellen die wel geschikt is voor je TV, maar niet voor je PC beeldscherm. Daarom kan je met VNC je PC nog wel besturen. Anders zou dat niet meer kunnen.
En je moet PowerStrip niet alleen installeren maar ook instellen zoals op die website verteld wordt. Anders werkt het dus niet.

:>

Wie weet nog een schema van Svideo of Svhs (de aansluiting lijkt op een PS/2 stekker) naar Scart / Geel tulpje ? >:)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2006 18:30 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 16:50

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

in RGB-scart met een HTPC kun je een hoop tips vinden, een beetje een groot topic aan het worden, maar het begin is het belangrijkst.

Verwijderd

Heeft je videokaart ook een gewone TV-OUT ?

Zo ja dan kun je die beter gebruiken, deze oplossing een vga kabel naar een scart solderen ken ik niet, maar dat zegt niet dat het niet kan werken..

VNC is een remote desktop util. oftwel een programma waarmee je een andere computer mee kan overnemen/beheren

Goh wat reageren we weer lekker snel =)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 18:35 ]