Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[User Survey] Negatief of neutraal?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Topicstarter
Vorig jaar augustus heb ik van [Verwijderde gebruiker] 3 reepjes PC133 gekocht nav deze advertentie.
Ik heb vooraf gervaagd of ik nog eits bij moest dragen voor de verzending, maar dat hoefde niet. We hebben het niet expliciet over de verpakking gehad, maar ik ging er van uit dat je zulke zaken 'with care' behandelt.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik ze zo binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63621/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63620/thumb.jpg
(er zat natuurlijk wel een envelope omheen!)

Toen ik dat zag was ik echt pissig. Zoiets doe je toch niet?? Zoals ik ook tegen FLowDesign heb gezegd: ik had er op z'n minst anti-statisch zakje omheen verwacht. Extra bubblewrap en//of harde omhulsel was imo beter geweest.

In eerste instantie deden ze het niet in de machine waar ze voor bestemd waren. Tja, of het aan mij ligt weet ik niet, maar defect tijdens verzending was wel één van de dingen die in me opkwam. Uiteindelijk heb ik ze kunnen ruilen met iemand die een pc had staan waar ze het wel in deden. Dus ze waren (gelukkig) dus niet defect!

Anyway, vond/vind ik nog steeds dat de manier waarop het werd verpakt beneden peil is en heb daarop een -1 beoordeling gegeven met korte uitleg erbij.

Gisteren kreeg ik een mailtje van FlowDesign :
Beetje jammer dat je een negatieve beoordeling bij mij hebt geplaatst over die geheugenreepjes die ik je destijds opgestuurd heb over de manier waarop ze verpakt waren.
Als ik destijds een anti-statisch zakje gehad had dan had ik het daar heus wel in gedaan hoor.
En ze deden het toch? Dus wat was nou het probleem?

Ik weet niet of het mogelijk is een beoordeling te verwijderen of aan te passen, maar als je dat zou willen doen dan graag. Jouw beoordeling is in mijn ogen een beetje onzinnig en doet afbreuk aan mijn integriteit.
Dankjewel.
Mijn (ingekorte) antwoord:
<knip>
Ik begrijp dat een -1 bij je reputatie niet positief overkomt en in jouw geval (met FlowDesign) verder gaat dan alleen V&A. Daarim wil ik je ook tegemoet komen met het volgende voorstel: Ik maak (vanavond) in de Buyers Zone op het forum een topic aan met uitleg van de situatie en de vraag of het redelijk is om de de tekst bij de beoordeling te laten staan en -1 aan te passen naar een 0. Als de mods me daar kunnen overtuigen (zij zetten de standaard) dan pas ik het aan (of zij). Het gaat mij er _niet_ om om je een slechte reputatie te bezorgen! Ik ken je verder niet en de reepjes deden het inderdaad gewoon. Waar het mij wel om gaat is dat men bewust wordt van de verantwoordelijkheid die je als verzendende partij hebt.
Dus.... zijn standpunt is duidelijk, mijn standpunt is duidelijk. Ik wil hem geen onnodige 'reputatieschade' bezorgen, maar de slechte verpakking ook niet door de vingers zien. Hoe zien jullie dit? Is dit een -1 of een of 0 beoordeling waard?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik vind het niet meer dan normaal dat je dan een negatieve beoordeling plaats. dit is idd iets wat ze niet netjes gedaan hebben.

verder kan je zien dat het een eenmanszaak is, en dat die gozer niet zo goed in nederlands is
Beetje jammer dat je een negatieve beoordeling bij mij hebt geplaatst over die geheugenreepjes die ik je destijds opgestuurd heb over de manier waarop ze verpakt waren.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De manier waarop ze verpakt zijn is natuurlijk ontoereikend, of er nu een envelope omheen zit of niet.
Dat de modules nog werken na ontvangst zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn, geen meevaller.

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 04-05-2006 18:21 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Of je al dan niet een negatieve / neutrale / positieve survey plaatst is geheel aan je eigen. Zolang hij maar onderbouwd is vinden wij het goed :)
Een -1 is geen ramp en bij een volgende verkoop van de user makkelijk weg te poetsen. Hij kan er misschien zelfs nog iets van leren. Verder is BZ hier niet voor bedoelt, dus deze gaat dicht.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De userstats zijn in het leven geroepen om een waardering te kunnen geven aan gebruiker die spullen in Vraag & Aanbod aanbiedt of verkoopt. Daarbij verwachten wij dat een beoordeling naar alle redelijkheid en billijkheid geschreven en geplaatst wordt. In het geval van geheugen (dat sowieso al vrij gevoelig) dat jij hebt gekregen kan ik mij zeer goed voorstellen dat je dat niet op die manier verstuurt.

Dat je er geen antistatische zakjes gebruikt zijn is niet eens het punt van discussie, maar als tweaker zou je beter moeten weten dat je nooit tape moet gebruiken om geheugen vast te plakken, ook niet op een stuk karton en al helemaal niet over de connectors. Er kan altijd een stukje tape blijven zitten dat moeilijk weg te krijgen is, en als het geheugen gebruikt wordt en warm tot heet wordt, dan smelt dat stukje tape en dan is het goed mogelijk dat er iets naars gebeurt.

De redenatie "En ze deden het toch?" is een gewaagde uitspraak, want het doet er niet eens toe of ze wel of niet deden, maar de wijze waarop het geheugen verpakt is, is naar mijn mening een waarschuwing naar anderen waard. Zoals ik al eerder schreef zou je beter moeten weten als je hardware opstuurt. Je gaat bij wijze van toch ook geen tape gebruiken op het glas van een lcd-scherm, zodat het karton dat het beeldscherm beschermt goed om de lcd blijft zitten. Van mij uit blijft die -1 staan :).

Dit topic is gesloten.