[UT2003] Profile 'verdwenen' en ineens instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb 2 problemen met UT2003:

Een van de profielen die ik heb aangemaakt is 'verdwenen'. Hij staat er nog wel tussen, en ik kan hem ook verwijderen, maar als ik hem aanklik blijven de specificaties van het oude profiel staan, en als ik op load profile klik blijft hij dus ook in het oude profiel. Best vervelend, want ik had m bijna uitgespeeld :( Ik heb de search gebruikt maar ben het probleem niet tegen gekomen. UT of de PC opnieuw opstarten haalt niks uit.

2e probleem is dat het redelijk instabiel is geworden:
Eerst liep het altijd prima, hij vloog er alleen wel eens uit met een foutmelding.
Sinds een paar dagen gaat het om de af en toe (om de 10 minuten ongeveer) ineens een paar seconden heel schokkerig, en daarna loopt het weer prima. Ook blijft hij af en toe gewoon hangen (freeze / geluid blijft zichzelf herhalen)
Dit terwijl er geen veranderingen als nieuwe drivers oid gedaan zijn.
Ik heb ook geprobeerd windows naar een herstelpunt van voor de problemen om te zetten, maar dit maakt niets uit. Heb verder ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Voor de rest draait mijn systeem trouwens prima (al is het wel de enige 3D-toepassing die ik draai).

Mijn systeem:
-Epox 8NPA nForce4 SLI
-Sempron 2300+
-Geforce 6600
-1024MB PC3200 (2x512MB)
-Built-in sound
-rest lijkt me niet van toepassing

Ik heb trouwens niks overgeclocked oid.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen / wat ik eraan kan doen?

Specs

Verwijderd

Het eerste wat mij zo te binnen schiet is een HD/virus/rootkit scan, als je dat al niet gedaan hebt. Gezien het feit dat je profiel ineens 'verdween'. UT2003 herinstalleren kan natuurlijk ook, als je je savegames nog kan backuppen.

Het is de laatste paar dagen een stuk warmer geworden, zodoende kan het ook zijn dat je PC iets te warm wordt.

Ik hoop voor jou dat het probleem niet veel dieper ligt :), succes ermee.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Virusscan vindt niks
UT2003 opnieuw installeren haalt ook niks uit (met andere woorden, savegame is gewoon stuk? ;( )

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Hmm, sinds UT2003 opnieuw installeren kan ik met n nieuw profiel aanmaken ook niets intikken, en als ik n match wil spelen vliegt ie r uit met een general protection fault :/
Lettertype is ook anders ineens

[ Voor 10% gewijzigd door Masterdam op 05-05-2006 13:04 ]

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
NVidia Detonator drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd --> Geen effect
NVidia nForce drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd --> Geen effect
:? ;(

Specs

Verwijderd

En heb je een harde schijf controle gedaan? Het zou kunnen dat je HD beschadigd is.
Maar iets wat beschadigd is kan over het algemeen niet gerepareerd worden, alleen verwijderd worden plus preventie dat er in de toekomst niks meer in deze HD sectoren geplaatst wordt.
Als je HD echt beschadigd is kan je waarschijnlijk naar die savegame fluiten, UT zou na de HD scan met een reinstall dan wel weer gewoon werken, als je HD de schuldige is dan.
Dat en/of probeer je UT te runnen zonder die savegame, verplaats hem naar een andere map.
Het is namelijk niet ondenkbaar dat je savegame corrupt is zonder dat er iets met je schijf aan de hand is.

Verder lijkt mij het probleem wat je beschrijft niet echt een driverprobleem, maar ik zou het natuurlijk ook mis kunnen hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 19:26 ]

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 19:24
Heb ook wel eens een profile gehad in UT2004 (zelfde engine voor zover ik weet) dat zomaar verdwenen is. Was niks mis met de PC, maar heb het profile nooit meer teruggezien...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Had inmiddels uit pure wanhoop een windows reinstall en dus ook opnieuw een UT2003 reinstall gedaan (voor windows reinstall eerst UT2003 install verwijderd, maar nog steeds bleek UT niet te werken ;( )
Als ik de kapotte savegame uit de map met savegames verwijder dan doet het hele spel het ineens wel weer.

Nu ben ik alleen overnieuw begonnen, ongeveer een uurtje gespeeld, en net toen ik een match gewonnen had liep hij weer vast (liep voor de rest trouwens soepel, zonder dat hij af en toe ineens ging schokken).
En nu is de savegame waar ik mee bezig was dus ook stuk :/

Maar goed, wat me het meest logisch lijkt is dat om een of andere reden UT2003 niet echt stabiel draait, en dat als hij vastloopt als je net een match af hebt hij de savedgame zo verandert..
Als ik nu een van de kapotte savedgames open in notepad blijkt trouwens ook dat de .uvx file helemaal vol staat met spaties, dus vrees dat r ook geen manier is om m te herstellen ;(

Specs

Pagina: 1