wat is er hier verkeerd..??

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
ik heb net gisteren mijn computer gekregen: zie signature
ik heb win me geinstalleerd
alle drivers geinstalleerd
maar na het opstartscherm van de bios krijg ik deze melding: ultra100 BIOS in not installed because there are no drivers attached....

ik heb alle drivers geinstalleerd en win me draait stabiel, gamez draaien goed alees werkt gewoon goed maar ik krijg wel telkens deze melding

wat moet ik nou doen, gewoon door blijven draaien of iets anders, biosupdate..?!?!?!

greetz
Da JuaN

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik zou ff een BIOS update doen (is nooit verkeerd)!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
hangt er wel iets aan de promise controller?
(zoniet is da normaal, die wordt enkel geladen als er een hd of zo aan hangt)

als je hem toch niet gebruikt kan je in de bios effe kijken om hem uit te zetten (spaart je enkele sec bij het opstarten)

Verwijderd

D'r is niks verkeerd. Je bios zegt alleen maar dat er geen schijven aan je ATA100 controller hangen.

(heb je een ATA100 schijf, dan heb je deze dus aan de verkeerde controller hangen)

[/edit]
Whoops, katvis was iets eerder. :)
[/end edit]

• dajuan
wat moet ik nu doen dan..??
gewoon zo blijven door draaien of ergens iet s in de bios veranderen..??

• dajuan
wat moet ik veranderen in de bios om die melidn gniet meer te krijgen..??

greetz
Da JuaN

Verwijderd

Die melding is volgens mij normaal, had ik ook totdat ik een U100 schijf aan die controller hing, is dus niks om je zorgen over te maken :)

• dajuan
Op vrijdag 26 januari 2001 12:24 schreef CoDeR het volgende:
Die melding is volgens mij normaal, had ik ook totdat ik een U100 schijf aan die controller hing, is dus niks om je zorgen over te maken :)
maar ik wil die melding niet meer hebben, maar dat kan ik veranderen in de bios maar waar...:?:?:?

Verwijderd

Bij de boot afdeling in je BIOS kun je dat veranderen.

Verwijderd

Ik heb eigelijk ook een ATA vraagje. Ik heb een 30.0 Gig ATA 66 schijf maar als ik sisoft laat kijken naar mijn schijf dan kom ik nog lager uit als een UDMA 33 schijf. Nou weet ik niet of hij in die IDE aansluiting moet of dat in die ATA 100 aansluiting ook een ATA 66 schijf kan ( kan dat? ).
Voor de rest is sisoft sandra wel goed want ik kom met de multimediabenchmark ver boven de P4 1,5 GHz uit. ( is die echt zo traag? )
Alvast bedankt

• dajuan
Op vrijdag 26 januari 2001 12:47 schreef borgqueen het volgende:
Bij de boot afdeling in je BIOS kun je dat veranderen.
he tnx m8
ik heb het probleem nu opgelost

Verwijderd

Geen dank. Maar de mijne is nog niet opgelost. Niemand?????

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Op vrijdag 26 januari 2001 13:55 schreef borgqueen het volgende:
Geen dank. Maar de mijne is nog niet opgelost. Niemand?????
Kan zijn dat je seagate schijf niet in UDMA 4 of 5 staat, daar is een DOS utility voor van seagate (ergens op de website op te halen). Zorg er ook voor dat de HD aan een UDMA/66 kabel hangt, en liefst alleen.

Specs Casemod

Verwijderd

Sorry hoor volgens mij snap je het niet helemaal, zoals al eerder verteld is geeft die bios die melding als er geen schijven aanhangen.
Dit is gewoon normaal!!!!!

Ik heb een A7V, mijn schijven hangen aan een fasttrack 100 dus niet aan die Ultra 100 onboard.
Op die U100 controller zijn mijn brander en DVD speler aangesloten, daarom geeft die bios de melding dat er geen drives zijn aangesloten want hij kent alleen HD's.

Als jij je schijven nu eens aan die U100 controller hangt zal die melding verdwijnen.

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Op vrijdag 26 januari 2001 15:39 schreef caddy99rr het volgende:
Sorry hoor volgens mij snap je het niet helemaal
En tegen wie heb jij het precies?

Specs Casemod

Verwijderd

Juan.

• dajuan
Op vrijdag 26 januari 2001 15:39 schreef caddy99rr het volgende:
Sorry hoor volgens mij snap je het niet helemaal, zoals al eerder verteld is geeft die bios die melding als er geen schijven aanhangen.
Dit is gewoon normaal!!!!!

Ik heb een A7V, mijn schijven hangen aan een fasttrack 100 dus niet aan die Ultra 100 onboard.
Op die U100 controller zijn mijn brander en DVD speler aangesloten, daarom geeft die bios de melding dat er geen drives zijn aangesloten want hij kent alleen HD's.

Als jij je schijven nu eens aan die U100 controller hangt zal die melding verdwijnen.
ik heb ergens in de bios bij boot iets op disabled gezet en nu geeft ie die melding niet meer :):):):) zoals ik al eerder zei :):):)
Pagina: 1