Toon posts:

branderige lucht medion computer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zondag( 30 april ) zat ik eens lekker door het forum heen te bladeren... todat ik in 1 keer BOEM hoor en de computer uitvalt. Dus ik denk wat is dit dan? En ruik even bij de voeding. Deze rook branderig. Dus ik met de voeding uit een ander systeem testen of de boel het nog doet. En ja hoor! windows start op.. Maar na 20 minuten UT2004 spelen ruik ik weer iets branderigs rond de videokaart. Dus de videokaart omgewisseld met een andere maar nogsteeds een branderige geur. Toen ook de speciale medion kaart voor tv radio etc. er maar even uitgehaald. Opnieuw opstarten.. En nog steeds dat branderige luchtje. Dus ik heb de pc maar even weer gelaten voor wat het is en gedacht en rond gevraagt wat het kon zijn. Maar geen antwoord gevonden van iemand die het zeker wist. Nou denk ik dus dat het moederbord het branderige geurtje produceert en dat hij langzaam aan het afsterven is. Alleen denken jullie dat ook?

Dit zijn de specs van de pc:
p4 2,6 Ghz Nortwood
1024 MB geheugen ( 2x 512 )
medion/msi moederbord
9600xt videokaart
120 GB hardeschijf
DVD lezer
DVD - brander
Kaart lezer.
( Mist er nog iets belangerijks? Dan zoek ik het eventueel nog wel op in de handleiding? )

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. En met name mijn vader die werkt op deze pc

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

Niet moelijk mee doen, Medion hanteerd een garantie van drie jaar, dus daar zou ik maar eens gebruik van maken als dat mogelijk is

Nu met WP, PV, EV en PC

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik zou je moederbord inderdaad eens even afzoeken naar lekkende of gesprongen condensatoren :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als een elco (=soort condensator) kapot springt heeft dat een hele typische geur. Controleer eens of je bolle of kapotte elco's vindt.

elco:
Afbeeldingslocatie: http://www.triodedick.com/annastasia/annastasia_philips_elco.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-05-2006 18:04 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Ik heb nog bitter weinig ervaringen gehoord van mensen met Medion computers die niet oververhitten. Nu ben je er weinig mee, maar volgende keer als je overweegt om een Medion PC te kopen, kijk dan eerst of het haalbaar is om naar de zuid/noordpool te verhuizen. Indien niet mogelijk, koop een PC die 10 keer beter is voor een paar tientjes meer bij een echte PCboer.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

PC even goed laten luchten, nadat je al het vuil eruit geblazen hebt. Een brandlucht blijft namelijk lang hangen in zo`n kast en ruik je vrij snel als je de pc weer aanzet.

Loop even de elco`s, ventilatoren en pci/agp/ram-sloten af...

Toevallig loshangende molexconnectors? als die verkeerd hangen in de kast kunnen ze voor flink wat ellende zorgen :X

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:20:
PC even goed laten luchten, nadat je al het vuil eruit geblazen hebt. Een brandlucht blijft namelijk lang hangen in zo`n kast en ruik je vrij snel als je de pc weer aanzet.

Loop even de elco`s, ventilatoren en pci/agp/ram-sloten af...

Toevallig loshangende molexconnectors? als die verkeerd hangen in de kast kunnen ze voor flink wat ellende zorgen :X
stof is er al uit.. en met stofzuiger eem gezogen.. Zal de elco's zo even naukeurig bekijken.

En garantie zit er niet in... De voeding is al eens eerder vervangen..

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:37:
[...]En garantie zit er niet in... De voeding is al eens eerder vervangen..
En als de voeding al eerder is vervangen vervalt je garantie? :o
Dat meen je toch niet serieus he? Dat zou ik namelijk niet pikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 04-05-2006 18:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:40:
[...]

En als de voeding al eerder is vervangen vervalt je garantie? :o
Dat meen je toch niet serieus he? Dat zou ik namelijk niet pikken.
Ga ik vanuit ze bieden ook geen suport meer als je de hd opnieuw in hebt gedeelt

*Heerlijk zon water ijsje als het zo warm is.

Edit: Na een ijsje opgepeuzeld te hebben heb ik de elco's even gecontroleerd. Ze zagen er goed uit. Geen gebarsten dingen of dingen zoals ze er normaal niet uit horen te zien

En wat ik mij verder afvroeg.. Is die geur een slecht voor teken of kan alles gewoon blijven draaien en hoeft er niks vervangen worden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 19:11 . Reden: elco's check uitslag ]

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die garantie is echt schandalig dan... Maar goed je betaald er ook niet voor geloof ik he? Die dingen zijn niet voor niets zo goedkoop toch?

Een brandluchtje lijkt me geen gezond iets. Moet toch ergens vandaan komen...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:52
Wij hadden nog gewoon garantie op onze medion pc na het inbouwen van een dvd-brander en extra geheugen, dus het lijkt mij dat het inbouwen van een andere voeding ook niets met de garantie te maken heeft.
En als dat wel zo is, dan stop je de originele voeding toch terug en stuur je hem dan op?
De service is prima(naar mijn ervaring), je hebt hem binnen 2 week weer terug.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:43:
[...]

Ga ik vanuit ze bieden ook geen suport meer als je de hd opnieuw in hebt gedeelt

*Heerlijk zon water ijsje als het zo warm is.

Edit: Na een ijsje opgepeuzeld te hebben heb ik de elco's even gecontroleerd. Ze zagen er goed uit. Geen gebarsten dingen of dingen zoals ze er normaal niet uit horen te zien

En wat ik mij verder afvroeg.. Is die geur een slecht voor teken of kan alles gewoon blijven draaien en hoeft er niks vervangen worden
Er is een wijze spreuk: "alle electronica werkt op rook, komt het eruit dan werkt het niet meer"
Als er een component is dat deze brandlucht produceert, zal dat allicht niet bevorderlijk zijn voor de fysieke gesteldheid daarvan. Kortom: dikke kans dat er iets aan het overlijden is.
Kun je niet eens ruiken met een open kast als het systeem aan staat?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:14:
[...]
Kun je niet eens ruiken met een open kast als het systeem aan staat?
Daar ben ik nu mee bezig. Hij staat nu niet meer maar licht. Boven in de voeding en onderin het moederbord zeg maar. De geur ruik je rond de voeding en de processor niet. Maar tussen de videokaart en een of ander apart medion insteek kaartje wel. Ik kom tot de conclusie dat het wel in het moederbord moet zitten. Want als ik de videokaart omwissel en dat medion kaartje er even uithaal dat hij dan nog steeds branderig ruikt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

Als je echt niet kan vinden welk onderdeel voor de rooklucht zorgt:
Zet de pc dan buiten en haal hem buiten helemaal uit elkaar. Laat de losse onderdelen een uurtje ofzo buiten liggen (liefst uit de zon, onder een tafel ofzo, kan er ook geen vogel op schijten) en kijk daarna naar ieder onderdeel om te kijken waar de rooklucht vanaan komt.

Hoe oud is de pc eigelijk??

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee.. Denk dikke 2 jaar. iig toen een p4 2,6 Ghz nog uber was.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik heb die pc ook gehad, dat is de pc van maart 2003 als het goed is

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb 1 keer meegemaakt dat een pc een brandlucht veroorzaakte. Nouja misschien niet eens een brandlucht, maar een enorme stank. Wat bleek: een spoeltje in de voeding werd roodgloeiend zodra de pc aangezet werd, waardoor de fan in no-time de lucht van smeltend plastic door de ruimte verspreidde. Ja die voeding is inmiddels 'gerecycled'.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Als garantie geen optie niet meer is:

Alle onderdelen demonteren en van elkaar losmaken, alles uit de kast. Vervolgens alles visueel grondig inspecteren op schade, brandplekken, lekke condensatoren, kortom alles wat niet katholiek is. Zeker ook alle voedingsconnectoren op brandplekken en aanslag controleren. Als je iets vind weet je waarin je moet verderzoeken, als je niets vind alles goed laten uitluchten en terug inbouwen en testdraaien.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het goed is kan je gewoon alles terugstoppen zoals het origineel zat en hem dan laten opsturen (als je hem bij de aldi hebt gekocht komt er een monteur langs geloof ik), dan zullen ze het kapotte wel vervangen of een nieuwe sturen :)

Btw mijn Microstar (=Medion) pc (de 2e, de 1e oververhitte) oververhitte niet, maar de ventilator maakte zoveel geluid dat ik de boxen niet meer hoorde.

Verwijderd

het is je videokaart.
deze heeft een hele kleine fan en is al bij 2 mensen die ik ken te heet.
videokaart verbrand, voel er maar eens aan, die is bloedheet denk ik

ff bellen met aldi en ze vervangen hem, mits garantie, gaat wel snel hoorde ik, maar over ca 1 jaar verbrand die geheid weer

Verwijderd

als je belt naar medion en je meldt dat er brandgeur is, vervangen ze de gehele pc voor je, ongeacht garantie of niet. een pc buiten garantie kan zorgen voor heel wat rechtzaakjes die ze niet gaan winnen.

trouwens... ik heb er gewerkt...
;)

Verwijderd

Topicstarter
Kom je van het voetbalveld.. Is de computer weg... Vraag je aan pa waar hij is... Bij de pc boer om hem te repareren... hij geloofde niet dat ik het wel kon regelen. Dus jongens dank voor alle hulp maar mijn pa vertrouwd me om een of andere reden dus niet.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:20

Zerora

Ik Henk 'm!

Dan hoop ik voor je dat die jongens van de pc-boer zeggen dat je de pc beter naar Medion zelf kan sturen of dat het vanuit hun gebeurd :)

Maar waarschijnlijk stoppen er gewoon een vervangend kaartje oid in en gooien ze het oude 'weg'. Vervolgens krijg je na een korte tijd hetzelfde probleem en heb je sowieso geen garantie meer, omdat er geen originele onderdelen meer inzitten. Kost je ook nog eens klauwen met geld. :/

|:(

[ Voor 53% gewijzigd door Zerora op 06-05-2006 17:11 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:01:
Kom je van het voetbalveld.. Is de computer weg... Vraag je aan pa waar hij is... Bij de pc boer om hem te repareren... hij geloofde niet dat ik het wel kon regelen. Dus jongens dank voor alle hulp maar mijn pa vertrouwd me om een of andere reden dus niet.
Het sleept dan ook al 2 dagen aan ;)

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Zerora schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:09:
Dan hoop ik voor je dat die jongens van de pc-boer zeggen dat je de pc beter naar Medion zelf kan sturen of dat het vanuit hun gebeurd :)

Maar waarschijnlijk stoppen er gewoon een vervangend kaartje oid in en gooien ze het oude 'weg'. Vervolgens krijg je na een korte tijd hetzelfde probleem en heb je sowieso geen garantie meer, omdat er geen originele onderdelen meer inzitten. Kost je ook nog eens klauwen met geld. :/

|:(
Ja verbranden kunnen ze niet meer, daar heeft de kaart zelf voor gezorgd :P

Maargoed terug naar de TS, ik denk dat er ook gewoon een onderdeel is doorgefikt en dat je niet door even iets te vervangen kunt zeggen dat onderdeel is het niet. Rooklucht gaat overal inzitten.
Veel slechte ervaringen met Medion hier @ GoT? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het lekker veel gaat kosten voor mijn pa.. Hopelijk kan hij dan de volgende keer wel het geduld op brengen.. En btw: de pc boer zij: hij is op zijn vroegst volgende week klaar... Yes.. kan ik nogsteeds niet gamen. ( ik game altijd op de pc van me pa.. )
Pagina: 1