[XP] Snelkoppeling van map (info weg)

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 17:29
Ik heb een snelkoppeling gemaakt van mijn harde schijf waar mijn films op staan. Deze snelkoppeling heb ik geplaatst in de map Mijn Documenten.

Nu hebben alle 'gewone' mappen alleen een bestandsnaam, de snelkoppeling heeft de volgende naam:

Mijn Films [bestandsnaam]
Snelkoppeling
2 kb

Hoe krijg ik dat 'Snelkoppeling' en 2 kb weg? Zodat er alleen een normale bestandsnaam staat, net zoals andere mappen?

Hieronder een plaatje (kijk naar de map: Mijn Fims):

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/7301/snelkoppeling6yy.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ad Hox op 04-05-2006 17:09 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Je view veranderen?

• Ad Hox
Mwah dat is wel een optie waar ik nog niet aan gedacht heb, alleen de andere views ben ik niet gewend. Had gehoopt dat het ook met een trick ofzo kon.

Dus als iemand dat weet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rename je .lnk eens naar .lnk2 ? :)

• Ad Hox
Een map heeft geen extensie...tenminste ik zou niet weten hou je een .ink naar .ink2 zou moeten veranderen.

Verwijderd

Ik denk dat je het voor lief moet nemen. Ik heb het ook even getest, je kan een ander pictogram kiezen of je view veranderen zoals al geopperd is. Maar mijn vraag aan jou is: 'waarom zou je moedwillig een bestandstype van iets willen veranderen?'

Stel nou dat je je pc gaat opruimen, en je hebt het voor elkaar gekregen dat die map niet meer zo in beeld komt te staan. Dan delete je dus een snelkoppeling i.p.v. het mapje, of misschien nog erger, delete je de bronmap i.p.v. de snelkoppeling als je niet goed uitkijkt.

Dus of er mee leren leven of een andere view ben ik bang...
Pagina: 1