Toon posts:

lenzen van oude chinon camera voor dslr

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste,

mijn vader heeft een aantal oude spiegelreflexcamera's van chinon met veel lenzen. Hij gebruikt dat apparaat nog heel regelmatig. Nu wil ik zo'n digitale spiegelreflexcamera kopen. Passen de lenzen van de chinon op een nieuwe dslr camera of kan ik die nu niet meer gebruiken.

ALs het mogelijk is welk merk moet ik dan nemen, of zijn er adapters om lenzen passend te maken.

Wie weet dit?

ik heb zelf een canon 350d en een nikon 50d en 70d in mijn handen gehad in de winkel. en vond het wel fijne apparaten

zoals je kunt zien heb ik totaal geen verstand van die apparaten, mja de camera wordt ook niet van mij :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
hij zal zo wel weer op slot gaan, maar dit schreef ik in het vorige topic:

de 'nieuwere' chinon camera's hebben een k-mount bajonet en dat is de mount van pentax. dus wanneer je de lenzen van je vader wilt gebruiken (en dat inderdaad ook k-mount lenzen zijn), moet je een pentax (of samsung) dSLR kopen. wanneer je vader nog een zut pentax lenzen heeft, is het wel interessant om ze te gebruiken. echter wanneer het chinon of andere b-merk lenzen zijn, is de kans klein dat ze optisch wat voorstellen, je kan ze dan beter niet gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
het zijn inderdaad hellas :s chinon lenzen met P-draad, praktika draad ofzoiets... is dit dus niet meer te gebruiken? of evt nog wel op een samsung?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
google is your friend ;)

Verwijderd

Topicstarter
google is not my friend, ik snap niets van die termen over fotgrafie dus vraag ik mensen die er wel iets van weten...

ik heb de specs van die toestellen allang bekeken....

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

mij pa heeft ook een Chinon cam met een aantal prime lenzen

ik heb hiervoor een M42 > canon AF adapter gekocht, das gewoon een stalen ring met een canon vatting en schroefdraad aan de binnenkant.

werkt uitstekend maar je hebt uiteraard alleen MF

zoek maar eens op "M42 adapter" of gewoon "M42" bij google en je zal zien dat google best aardig is ;)

plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rugift.com/images/adaptereos.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Tinus op 04-05-2006 17:47 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:30:
het zijn inderdaad hellas :s chinon lenzen met P-draad, praktika draad ofzoiets...
P-draad - m42 - is een soort van standaard mount (geweest). er zijn een hele hoop lenzen met deze mount gemaakt, goede, maar ook een hele hoop slechte. en - nofi - aangezien je vader een chinon camera heeft, denk ik dat hij ook niet al te beste lenzen bij die camera heeft. waarschijnlijk weinig bruikbaars voor een dSLR. maar je kan het natuurlijk altijd proberen, voorzover ik weet is er voor elke mount wel een m42 adapter. dus ongeacht welke dSLR je zult kopen, mbv een adapter kan je de oude lenzen op een nieuwe dSLR schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
thanx dat is de info die ik wilde!

_/-\o_

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Als ik een topic op slot doe is het natuurlijk niet de bedoeling om klakkeloos een nieuw topic te openen. Lees de sluitpost in lenzen van oude chinon camera voor dslr? nog eens door zou ik zeggen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.