Toon posts:

lenzen van oude chinon camera voor dslr?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Mijn vader heeft en gebruikt nog steeds een oude chinon spiegelreflex camera. Ik wil nu een digitale spiegelreflex kopen.

Hij heeft heel veel lenzen voor dat ding, kan ik die nog gebruiken op een dslr en welk merk moet ik dan aanschaffen? of zijn er adapters te krijgen om lenzen passend te maken?

zelf heb ik een canon eos350d en nikon d70 in handen gehad;;;

wie helpt me verder

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
de 'nieuwere' chinon camera's hebben een k-mount bajonet en dat is de mount van pentax. dus wanneer je de lenzen van je vader wilt gebruiken (en dat inderdaad ook k-mount lenzen zijn), moet je een pentax (of samsung) dSLR kopen. wanneer je vader nog een zut pentax lenzen heeft, is het wel interessant om ze te gebruiken. echter wanneer het chinon of andere b-merk lenzen zijn, is de kans klein dat ze optisch wat voorstellen, je kan ze dan beter niet gebruiken...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Probeer eerst jezelf nog verder te helpen. Heb je bijvoorbeeld al op Google rondgeneusd of er adapters zijn voor Chinon-lenzen op Nikon body's?

Je stelt nu alleen een vraag aan ons zonder te vertellen wat je zelf al hebt uitgezocht en uitgevonden, dat is niet de bedoeling :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.