Toon posts:

Laptop kan niet aan Domain worden toegevoegd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Onlangs een server met Active Directory opgezet. Enkele computers zijn hier al in gehangen en dat ging allemaal wel redelijk. Sommige pc's hadden er wat moeite is maar tot nu toe is alles nog gelukt.

Ik heb nu echter problemen met een Fujitsu siemens laptop (Intel centrino).
Bij het toevoegen aan het domain via deze computer/eigenschappen/identificatie krijg ik constant dezelfde, nietszeggende foutmelding (plaatje hieronder).

Waar ligt dit aan? En zijn er andere manieren om de pc in het domain te krijgen? Er staat een volledig verse WinXP Prof. op de laptop (1,5 uur geleden geinstalleerd) en de server draait Win2003R2.

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/9557/nieuweafbeelding8ad.png
Dit plaatje ;)

Kleine uitbreiding:
Het is een Dell Poweredge tower server met 1 netwerkkaart (Broadcast extreme oid).
Daar ligt een Powerconnect switch achter waar alle computers aan verbonden zijn.

Ik heb net gezien dat er hier en daar wat Cat6 ligt in plaats van Cat5 UTP. Ik weet niet of dit kwaad kan, maar op dit moment is de performance niet erg best van het netwerk, dus misschien dat dit vervangen dient te worden.

Nog een ander plaatje (bekende werkwijze natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/1817/nieuweafbeelding17dv.th.png

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 16:48 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Is die server wel te pingen?
Staat je dns ed goed?

[ Voor 66% gewijzigd door holoX op 04-05-2006 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pingen gaat prima.

Ook de server ziet de laptop gewoon en voegt hem min of meer toe tot het domain (domainr computer wordt aangemaakt, zonder rode icoontjes)

Verwijderd

Topicstarter
Qua DNS

De server hangt aan een switch die op zijn beurt aan een Speedtouch router hangt. Deze router voorziet in de DHCP IP adressen. En is dus ook de gateway.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ah, dan zou het dat kunnen zijn. Je DC heeft tevens een DNS functie, via deze moet de server te vinden zijn voor je clients. Ga nou niet vragen waarom het op de andere dan wél werkt ;)

In de DHCP van een Speedtouch kun je meestal niet aangeven dat die een andere DNS server mee moet geven dan zichzelf. In dat geval zou je je DC ook DHCP server kunnen maken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het inloggen en browsen toevallig heel erg traag? Dan heb je waarschijnlijk andere dns servers opgegeven op de client-pc's (via de speedtouch). Domaincontroller IP only daar. IP van server zelf is wel statisch neem ik aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Oh en vraag even hoe het domein echt heet dat scheelt, ik kan me niet voorstellen dat jullie domein "DOMAIN" heet. :?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 11:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Domain.local zou dan nog kunnen, 1 woordje is enigszins "des werkgroeps"....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://support.microsoft.com/kb/293403/en-us misschien? Als de WINS en DNS goed staan of de server in het zelfde subnet zit (is pdc aka masterbrowser) zou domain of domain.tld geen verschil moeten maken :P

Trouwens kan je wel single-label domeinnamen gebruiken in 2003, en voor zover ik weet (en me erg logisch lijkt) is daar in R2 geen verandering in gekomen: http://support.microsoft.com/kb/300684/en-us
Verder heten mijn testdomeinen meestal ook wel domein.test, test.dom of iets dergelijks. Ik houd ze graag op alle vlakken gescheiden van productie, wat door een dergelijke naamgeving erg makkelijk is :P

[ Voor 50% gewijzigd door sanfranjake op 04-05-2006 19:51 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
@Chaserboy:
Ja wellicht zit daar een conflict.. Nouja de router werkte prima als DHCP server maar misschien gooi ik dat nog even om dan.

@Kabouterplop:
Het domain heeft inderdaad een langere naam (domain.xxxxx.lokaal) maar op de een of andere manier vreet ie dat helemaal niet als je dat invoert terwijl Domain wel werkt. Dit had ik op mn vorige werk ook; zelfde soort domain-naam en ook hier moest je met alleen Domain computers toevoegen.

@Sanfranjake; ik laat een collega even een mailtje sturen. Ik ben vandaag vrij... Straks lekker in de zon op het bevrijdingsfestival in Zwolle!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:08:
@Sanfranjake; ik laat een collega even een mailtje sturen. Ik ben vandaag vrij... Straks lekker in de zon op het bevrijdingsfestival in Zwolle!
Ja dáág, zo werkt het natuurlijk niet he ;) Ik ben duidelijk zat geweest. Zolang je clients en de server zelf niks anders als de domaincontroller als dns-server doorkrijgen, gaat het vast goed.

Als er door geresolved moet worden voor internet access, dan gebruik je forwarders op de domaincontroller, of een proxy oid... In ieder geval niet sanfranjake mailen met je vraag, want dan heeft dit topic totaal geen nut.
Heb al een totaal nutteloos mailtje ontvangen van collega. Je hebt gewoon les 1 active directory overgeslagen (dns).[/edit]

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 05-05-2006 10:08 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost..
Regeltje vergeten bij het configureren van de DNS server...

Slecht maar waar.. Alles draait als een zonnetje, en bloedsnel.

Bedankt voor de reacties!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als de WINS en DNS goed staan of de server in het zelfde subnet zit (is pdc aka masterbrowser) zou domain of domain.tld geen verschil moeten maken
vandaar mijn opmerking ;)
Pagina: 1