Harde schijf onherkenbaar

Pagina: 1
Acties:

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb nu iets van een jaartje een computer, er is nu echter iets goed fout.
ik zette mijn pc aan, kreeg ik de melding Disk boot failure, insert system disk and press enter. Als ik de windows system disk insert en ik kies repair harde schijf, dan zegt de pc: setup kan geen vaste schijf stations in uw computer vinden etc etc... In de bios staat bij prim ide master en slave: none.
Een harde schijf probleem dus, de computer herkent hem opeens niet meer...? wat kan hiervan de oorzaak zijn, en wat de oplossing?
mijn config: amd 64 3000+, a8n-sli deluxe, seagate 7200.7 sata 200gb
Een kennis raadde mij aan om de harde schijf kabel te vervangen, zou het hieraan liggen?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
nee waarschijnelijk ligt het niet aan je kabel, maar z.w aan je mobo. Probeer eens een reset van je mobo ( batterij eruit ). In mijn geval ( had dus EXACT hetzelfde ) moest ik een nieuw moederbord kopen.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou het wel proberen met die kabel, heb namelijk lang geleden hetzelfde gehad; Hardeschijf werd niet meer in de bios herkend maar een andere PC herkende hem wel gewoon. Zette ik een andere schijf in mijn PC werd hij ook niet herkend, bleek het ook gewoon de kabel te zijn.

Probeer ook even of jou hardeschijf wel werkt in een andere PC en probeer een andere hardeschijf uit op jou PC. Als een andere schijf wel werkt is je schijf kapot werkt jou schijf wel in een andere PC is je moederbord kapot. Wat je dan nog kan doen is je hardeschijf op de IDE 2 aansluiten.

Waarschijnlijk overbodig maar toch; kijk ook ff of je de kabels goed hebt aangesloten.

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
alle aansluitingen heb ik al gecontroleerd, dat is het niet. Hoe haal ik echter de batterij uit mijn mobo? waar zit die precies?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Dat je none ziet bij prim en sec ide dat klopt, je harde schijf is immers sata 8)7
Misschien zit er nog een floppy in je drive, of een usb stick ?
Check je boot volgorde eens in je bios.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ppleeuw schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:21:
alle aansluitingen heb ik al gecontroleerd, dat is het niet. Hoe haal ik echter de batterij uit mijn mobo? waar zit die precies?
Kijk even in je manual hoe je het BIOS moet resetten. Dat wordt meestal gedaan door een jumpertje tijdelijk te verplaatsen, dit heeft het zelfde effect dan wanneer je het batterijtje verwijderd. Haal overigens wel eerst de voedingskabel uit je voeding/wandcontact doos, zodat de gehele Pc spanningsloos is.

Wanneer je het jumpertje terug plaatst in de begin situatie en de voedingskabel weer inplugt, die nje vervolgens je BIOS opnieuw in te stellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1