[Kubuntu] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik ben een beginner met Linux distr. maar volgensmij ben ik op een gevorderd probleem gestuitert.
Ik heb Kubuntu gedownload hash gecontroleerd, en ik ben aan het installeren gegaan op een nieuwe WD 80GB HD (naast mijn ander XP 160 GB HD). De hele installatieprocedure gaat goed maar zodra Kubuntu klaar is met alle pakketten dan krijg ik eerst een geblokt beeld en daarna een roze beeld en blijft de PC hangen....

Deze 2 beelden,
foto 1

foto 2

Ik heb een paar (k) ubuntu forums afgezocht, en er waren een aantal mensen met dezelfde problemen maar niemand met een echte oplossing.

Ik heb via sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Getracht de Horizontale en vericale lijnen in te stellen, maar het 1ste cijfer/getal wil die niet wissen met backspace :|
Ook heb ik nog geprobeerd met Sudo apt-getinstall nvidia-glx en dan Sudo modprobe nvidia
(Volgens een post op het ubuntu forum van iemand met een 6600PCI)

Daarna zou ik sudo vi/ect/x11/xorg.config. inmoeten typen voor de rest van de config maar vanaf hier zegt xserver command not found.
Na een harde herstart ben ik weer de xserver in gedoken en ik kon wel de nieuwe driver selecteren, maar helaas weer roze beeld :(
Op de (K) Ubuntu forums speken ze over een driver probleem met nvidia, maar een echte oplossing word niet aangedragen. En zeker niet op een manier dat een linux noob er wat van kan bakken.

Specs
AMD 2800+
KTV4A+
1024MB pc3200 twinmoss 512MB PC3200 Bank
Leadtek 6600GT agp
maxtor 160 GB (XP)Master
WD 80 GB (Linux)slave
TFT E-Yama 17NES-2 22,2-80 55-76

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heb je al apt-get update en apt-get upgrade geprobeerd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
niet zo gek dat sudo vi/ect/x11/xorg.config niet werkt.
probeer dit eens:
sudo vi /etc/X11/xorg.conf

kan ook nog zijn dat vi er helemaal niet op staat... kun je nano proberen, dus:
sudo nano /etc/X11/xorg.conf

[ Voor 35% gewijzigd door Schmoove op 04-05-2006 16:28 ]

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

vim is standaard geïnstalleerd bij alle takken van Ubuntu, maar ik weet niet of vi het ook doet als je vim geïnstalleerd hebt...
BAS80 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:12:
Ook heb ik nog geprobeerd met Sudo apt-getinstall nvidia-glx en dan Sudo modprobe nvidia
(Volgens een post op het ubuntu forum van iemand met een 6600PCI)
heb je hier trouwens apt-get en install aan elkaar vast getypt of los? want het hoort los namelijk...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

vi is meestal een link naar vim tegenwoordig :)

En als je vi nog niet kent zou ik beginnen met een andere editor :)
Het is nogal een eigenwijs ding (wel een lekker ding wat je overal kan vinden ;) )

[ Voor 63% gewijzigd door zomertje op 04-05-2006 19:12 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

idd, nano is wat dat betreft toch net ietsje makkelijker :p Als beginner meteen ook een tip voor je: in linux werk je case-sensitive, let daar dus goed op.

check in je xorg.conf ook even of hij niet toevallig wil opstarten met een resolutie die te hoog voor je scherm is (hoewel hij dan niet een dergelijk scherm zou laten zien maar toch...)

[ Voor 38% gewijzigd door nzyme op 05-05-2006 14:34 ]

| Hardcore - Terror |

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik wss vaneweek weer eens druk, maar het is gelukt met een apt-get upgrade.

Alleen mijn beeld is onzettend wazig, de letters lijken net potlood strepen waar met een natte vinger overheen is gegaan. zou dit aan de instelllingen kunnen liggen?
Aangezien ik met de verticale/horizontale Hrtz niet in kon stellen in het beginbereik door een bug die er voor zorgt dat ik het eerste getal niet kan wissen.

Cleartype, bestaat dat ook in Kubuntu? mischien dat dat helpt......

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je kan deze instellingen ook aanpassen in je xorg.conf bestanden, ik neem nu ten minste aan dat je het via een gui probeert.

sudo nano /etc/X11/xorg.conf

dan doorbladeren naar het monitor gedeelte.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
BAS80 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:43:
Ik wss vaneweek weer eens druk, maar het is gelukt met een apt-get upgrade.

Alleen mijn beeld is onzettend wazig, de letters lijken net potlood strepen waar met een natte vinger overheen is gegaan. zou dit aan de instelllingen kunnen liggen?
Aangezien ik met de verticale/horizontale Hrtz niet in kon stellen in het beginbereik door een bug die er voor zorgt dat ik het eerste getal niet kan wissen.
*knip*
Kan je met nano ook niet de goede instellingen maken? (Wat Sallin zegt.) Je hebt voor zover ik hiervandaan kan ruiken gewoon een gare xconfig.

Voor de nvidia drivers moet je dacht ik wel de restricted kernel modules erbij hebben. Dat modproben was bij mij niet nodig. Wel een keer 'sudo nvidia-glx-config enable' doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 08-05-2006 22:20 ]

Pagina: 1