Silicom Image -> Rebuild?

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:10
Hallo,

Ik heb sinds kort een Raid-1 setup draaien met 2 samsung SP2504c's. op zich bevalt dit prima, echter, ik heb toch een vraagje.

Na de verse install van windows heb ik geprobeerd op diezelfde S-ata controller een cd-rom drive aan te sluiten dmv een Ata100 naar S-ata dongle. op zich werkte dit prima, maar daarna stond mijn raid array op "Reduced" en moest hij volgens Sataraid5 (de software in windows) de array rebuilden. dit duurt knap lang, en ik vraag me af wat hij nu precies doet en of dat kwaad kan. Ik ben geen expert wat raids betreft. ik heb toen de cd-rom drive er weer afgehaald, en de rebuild door laten lopen. op gegeven moment was dit klaar, en heeft alles prima gedraaid.. (als hij Reduced is zijn de hokjes van de drives ook geel.. normaal zijn ze groen)

Tot vanmiddag ;) kreeg een reset in een spel, kon niks vinden in de eventlog ofzo. merkte wel dat mijn systeem nogal traag was in windows en in WoW, ik kijken bij de array manager, en ja hoor.. "Reduced" en rebuilding.. Hoe kan dit , waar komt het door en hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet weer gebeurd? En kan het kwaad?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Visgek82 op 04-05-2006 15:16 ]

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
een (si) raid controller ondersteund meestal GEEN atapi toestellen, dus niet aansluiten

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Visgek82
anglico schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:23:
een (si) raid controller ondersteund meestal GEEN atapi toestellen, dus niet aansluiten
is ie nu ook niet , maar toch is hij aan het rebuilden? na die reset dus.. was in het spel, pats boem..

• Visgek82
Bij de task summary zegt ie trouwens :

Task 0
Restore Redundancy
Raid group 0
Status : Active
Priority 10

Mischien dat iemand hiet wat mee kan. De controller is een Silicom Image SATA Sil3114. op een Msi K8n Neo4 platinum moederbord.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Je hebt een crash gehad in de raid 1, dus een van de schijven is anders dan de andere, als het goed is gaat de raid kontroler of software 1 schijf naar de ander kopieren, bij 200gb duurt dit ongeveer 1 uur.
Kijk eens bij processen daar staat een vreemde proces die aan het repareren is.

antwoord: je zegt zelf dat je een crash hebt gehad.
indien je nu met je pc iets verkeerd doet, dus windows reset tijdens gebruik, tweaken van windows waarbij het fout gaat(dus ook reset), dan gaat hij dit doen.

[ Voor 29% gewijzigd door jan99999 op 04-05-2006 22:15 ]

• Visgek82
jan99999 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:57:
Je hebt een crash gehad in de raid 1, dus een van de schijven is anders dan de andere, als het goed is gaat de raid kontroler of software 1 schijf naar de ander kopieren, bij 200gb duurt dit ongeveer 1 uur.
Kijk eens bij processen daar staat een vreemde proces die aan het repareren is.
Okay, dat snap ik, maar is dit normaal dat ie dat gaat doen? of is er iets mis met de schijven of de controller?

• Visgek82
Niemand hier die weet of dat normaal is? :)

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Voor zover ik weet is het normaal. De raid controller heeft namelijk niet kunnen afsluiten en weet daarom niet meer 100% zeker of de mirror nog wel klopt met het orgineel. Hangt volgens mij ook van het type raid controller af, silicon image doet dit bij mij eerder thuis en dan een promise raid controller.
Pagina: 1