oude pc : probleem met A-Open behuizing

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11
moet hier de oude celeron 400 met Windows 98 SE van mijn neef maken, draait reeds > 7 jaar naar behoren maar blokkeert nu random

1 van de 2 HD's geeft ide errors, dus beide HD's vervangen door een maxtor 40gb
windows XP opgezet, zelfde probleem
alles vervangen, van voeding tot kabels toe, zelfde probleem
enige dat nog overbleef was de behuizing en MB zelf, dus ik een Athlon 750mhz in die kast gestoken, hup zelfde probleem

kan de kast "vastlopers" veroorzaken? want die celeron zit nu in een andere kast en draait al 2 dagen 24/7 perfekt, anders had ik om de 5 minuten dat ik moest herstarten

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 22:47
Tuurlijk, als er iets contact maakt met de kast, kan dat zeker.
Heb je gechecked of het andere MB wel goed gemonteerd was?

Verwijderd

volgens mij heb je zelf het antwoord op je vraag al gegeven, door het bewijs ervoor te leveren...

en idd, het kan.. bijv door een aanraking tussen kast en moederbord of magnetisme in een metalen kast...

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Als het moederbord sluiting maakt met de plaat eronder kun je allerlei problemen verwachten, maar dat lijkt onwaarschijnlijk als het systeem al 7 jaar staat. Je neef heeft em toch niet laten vallen?

Hoe dan ook, als het systeem in een andere behuizing wel werkt kun je het voorzichtig weer proberen in te bouwen in de Aopen kast. Wellicht is dan je probleem weg.

Ik vind het wel merkwaardig dat je er wel in slaagde om windows XP te installeren op een systeem dat je om de 5 minuten moest herstarten.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11
het rare was dat ik eerst wel xp kon installeren zonder problemen, maar dan plotseling om de haverklap vastzitten, herinstalleren en zelfs tijdens de setup vastlopen
was echt random meer maar zat nooit veel tijd tussen

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je echt helemaal zeker wilt zijn, leg je de pc gewoon in losse onderdelen op tafel en boot je dan een keer. Geen problemen? -> Kassie ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1