Toon posts:

Welke CD speler kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cd spelers kapot (ja opeens gaan er 2 tegelijk kapot..... gaar he :'( ) maareuh het is dus tijd voor nieuwe.

Mijn eisen aan een cd speler zijn als volgt:
-goed kunnen omgaan met cdr's (ook met zeer goedkope en bekraste e.d.)
-cdrw compatibiliteit zou fijn zijn
-tegen een stootje kunnen
-optische uitgang
-moet zwart zijn :P

Verder wil ik geen Philips en ook geen Sony meer (opzich wel goed behalve dat sommige cdr's gekke problemen veroorzaken) en dan natuurlijk geen flutmerken zoals Supertech ofzow.

Prijsklasse: euhhhh vanaf 250 piek en weer niet te gek duur (400 is weer geen probleem maar 1000 wel...).

Ik w8 op jullie tips!

Verwijderd

waarom geen Sony???
De CDP-530 is een prima ding!

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 11:01
Neem een AOpen!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf momenteel 2 Sony cd spelers (ok eentje is een discman) en mijn zusje heeft ook een Sony. Mijn Sony is de CDP 320, van mijn zusje weet ik ff niet, discman is de DE 555.
Wat het probleem is? Aanvankelijk was het lezen van cdrs geen probleem. Alleen soms bij het afspelen van een cdda op cdr kreeg ik soms "schetende" geluiden door de muziek heen. CD erin en eruit hielp, dus daar ga je geen nieuwe voor kopen.
Tegenwoordig duurt echter het inlezen van een cdr (maakt niet uit wat voor cdr) ongeveer 10 minuten (als hij hem al leest) en vaak valt onder het afspelen gewoon de cd "uit" -> no disc staat er op het display.
Mijn discman doet ook raar met cdr's; die begint als je de ESP2 aanhebt gewoon over te slaan als de ziekte!
Mijn zusjes cd speler is het gekste. Als je sommige cdr's erin doet valt gewoon het display uit :? en werkt nix meer behalve de powerknop (deze is mechanisch).
Je zou zeggen dat het een vieze lens of geleidingssysteem is. Euhhh nee heb eerst zelf alles nagekeken en schoongemaakt. Leverde nix op. Contact opgenomen met Sony, die konden me niet helpen. Locale electonicaboer gevraagd (vriend van me): repareren tja.. moet ik lang gaan zoeken en ik garandeer nix, nieuwe is beter/goedkoper...

Dat is mijn verhaal waarom ik geen Sony wil... (ik hoor trouwens van meer mensen dat Sony de laatste tijd nogal wat problemen met cdrs schijnt te hebben)...

Verwijderd

Topicstarter
Aopen?????

Euh ik wist niet dat die audio cd spelers maakten maar zo tevreden ben ik niet over Aopen (heb een 32x en een 36x cdrom van ze)

Verwijderd

dat No Disc-probleem had ik met m'n portable MiniDisc van Sony, maar dat deed hij maar met een paar discs. De laserkop voor het schrijven op de disc bleek zo beschadigd te zijn, dat hij de discs onbruikbaar maakte. Laat dus in ieder geval eerst de laserkop nakijken. Mijn cdspeler, de CDP-530 heeft geen problemen met cdr's maar cdrw's heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tja het kan best zijn dat mijn cd speler gewoon op is. Ik bedoel die Sony is nu 3,5 jaar oud en heeft heeeeeeeeel erg veel uren gemaakt (zeg eens gemiddeld 15 uur per dag) en heeft ook een jaar of 2 meegedraait in mijn drive in show... dat is meestal ook niet al te bevorderlijk....

Problemen met mijn portable MD had ik ook maarja dat is omdat iemand hem opzettelijk heeft gesloopt :(
Maarja lang leve de verzekering :P

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 21:59
Ik heb zelf een prehistorisch midi setje van sony (mhc-1600 ofzo) en sommige orginele cdees weigertie gewoon te vreten. Vaak wil hij ook de laatste nummers niet lezen of slaatie vaak over. In andere cdspelers doen deze cdees het wel. Het schijnt dat dit een vaker voorkomend probleem is bij sony. Voorlopig gaat het nog maar mijn volgende cdspeler wordt dus geen sony (en ook een philips maar dat is een princiepe kwestie).

Maar ga voor goedkope zut eens bij Correct kijken in de koopjes kelder van hun, das bij de ceintuurbaan(?) in R'dam. Oude modelletjes voor een scheet en drie knikkers. Vooral harman-kardon hebben ze pallets vol van staan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga er niet voor naar Rotterdam wanteuh dat is een beetje ver uit de buurt.
Maareuh aangezien ik dicht bij de Duitse grens woon en de Duitse MediaMarkt letterlijk 2 meter over de grens ligt (die ligt eigenlijk OP de grens) krijg ik de cd speler altijd goedkoper dan in Nederland :)

Harman Kardon is een optie... mijn ouders hebben ook eentje van Harman Kardon en die is egg wel goed. Enige nadeel vinnik dat die van mijn ouders geen optische uitgang heeft (en dat is balen aangezien die met optische uitgang toen DM 1000 duurder was!!!!!)....
Is wel een model van een jaar of 3 a 4 terug...

Verwijderd

Nog ff verder over sony. Ik heb een oude discman van ze met nog ESP1 erop. Als ik daarin een gebrande cd wil afspelen moet ik zelf gaan skippen als het nummer afgelopen is, dus hij gaat niet vanzelf meer naar de volgende track... Weet je hoe lastig dat is als je met -7 graden celcius op het fietsje zit en steeds 1 handschoen uit moet doen omdat die kut knoppies zo fucking klein zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook met mijn ESP1 discman van Sony (ja die heb ik lang geleden verkocht) maar dan alleen met Philips CDR's....

Verwijderd

Dat probleem komt doordat die nog niet compatible waren met cdr's en dergelijke. die mhc is gewoon af. ligt vaak ook aan de broncode van de cd's

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 21:59
Ja, ok, die mhc is bijna 10 jaar oud. Vage is dattie met zelf gefikte cdees geen probleem heeft.

Maar wat bedoel je het ligt aan de broncode vd cdees?

Verwijderd

wanneer ik weer geld heb, ga ik waarschijnlijk ook een cd-speler kopen, ik zat zelf aan een marantz of een denon te denken, dit zijn toch wel de topmerken. als je een aanbieding pakt bij een beetje elektroboer, moet je voor 400-600 een leuk model kunnen scoren

Verwijderd

Marantz -> perfecte loopwerken -> regelbare digitale uitgang -> zwart

Winkel:
Richardsound (Van Bol straat Amsterdam), standaard vaak goedkoper dan aanbiedingen bij grotere winkelketens

Verwijderd

Marantz kickt aars. :P

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:19
Een Lenoxx

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:01 schreef mca2 het volgende:
Ik heb zelf een prehistorisch midi setje van sony (mhc-1600 ofzo) en sommige orginele cdees weigertie gewoon te vreten. Vaak wil hij ook de laatste nummers niet lezen of slaatie vaak over. In andere cdspelers doen deze cdees het wel. Het schijnt dat dit een vaker voorkomend probleem is bij sony. Voorlopig gaat het nog maar mijn volgende cdspeler wordt dus geen sony (en ook een philips maar dat is een princiepe kwestie).

Maar ga voor goedkope zut eens bij Correct kijken in de koopjes kelder van hun, das bij de ceintuurbaan(?) in R'dam. Oude modelletjes voor een scheet en drie knikkers. Vooral harman-kardon hebben ze pallets vol van staan.
Je bril hoef je ook nooit schoon te maken, dan koop je gewoon een ander waar je wel doorheen kan kijken.

Verwijderd

Hi,

Vrij veel eisen voor dat geld. Momenteel is rond de f 500,- de instap-Denon erg goed. Voor iets meer zou ik een basis-Marantz nemen. Ook een optie zijn de goedkoopste Rotel- en NAD cd-spelers maar die hebben net zo'n goede geluidskwaliteit als dat ze simpel zijn. Dus geen optical in ieder geval.

Groet Pierre

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

waarom koop je geen DVD speler? JE kan bij Media Markt voor weinig DVD spelers kopen en die spelen ook gewoon CD/CDRW etc af...

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Pagina: 1