Toon posts:

Case LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een harde schijf (of 2) plaatsen in een case die aangesloten wordt op een router. Op deze manier kan ik op de hoofdpc of op de laptop mijn bestanden gebruiken.

Weet iemand een case voor een goede prijs waar 1 of 2 hd`s in kunnen?
Ik heb wel eens een case gezien waar er 2 in kunnen, maar ik kan dit niet meer terug vinden.

Wel nog wat vragen over dit allemaal:
Indien er een ftp functie opzit kan ik dus bestanden vanaf mijn school dus bereiken?
Klopt het trouwens dat als er geen data verkeer wordt gevraagd de hd`s in slaap vallen? Het is niet de bedoeling dat ze 24 uur spinnen! Maar wel 24 uur aan de router hangen.
Als de schijf in het netwerk zit, ziet het eruit als bv een Z: ?? en dan gewoon de data?
Kan ik beide aansluiten dus zowel LAN als USB 2.0 aan de hoofdpc?

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
die staat ook in de pricewatch (klik)
er zijn nog meer NAS schijven (simpel uitgelegd: externe usb schijf met netwerkaansluiting)

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook of de hd`s uitgaan indien deze niet worden gebruikt?

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
geen idee, maar ik las laatst ergens op GOT (weet helaas niet meer waar) dat het voor harde schijven beter is om 24/7 vol te laten draaien ipv. elke keer up/down spinnen. ik heb aan mijn pc een toshiba externe HD (waarschijnlijk is alleen het kastje eromheen van toshiba) en die is in 4,5 maand nog geen één keer uitgeweest.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

trigger808 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:43:
geen idee, maar ik las laatst ergens op GOT (weet helaas niet meer waar) dat het voor harde schijven beter is om 24/7 vol te laten draaien ipv. elke keer up/down spinnen. ik heb aan mijn pc een toshiba externe HD (waarschijnlijk is alleen het kastje eromheen van toshiba) en die is in 4,5 maand nog geen één keer uitgeweest.
Dat ligt er aan.. als de schijven elke 5 minuten moeten upspinnen is dat inderdaad slechter voor de schijf dan continu draaien. Maar als ie elk uur maar 1 minuut hoeft te draaien dan denk ik dat het toch beter is om de schijven uit te laten schakelen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ik weet genoeg en ik ga deze netgear bestellen!
Pagina: 1