ben nog beginner, maar vroeg me af welke programma's je nodig hebt om een complete game te maken, alleen max of maya, of nog andere??
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Om een "complete game" te maken zal je een programmeur moeten gijzelen, deze opsluiten in een donker zolderkamertje en vervolgens veel pizza en Jolt Cola blijven voeren tot er een game uitrolt.
Maar om toch nog een beetje nuttig te reageren kan ik je ook een link geven waarop je alles kan lezen over mensen die in een maand een complete game willen maken, mensen die het daadwerkelijk lukt om in een maand een complete game te maken en mensen die er hun leven lang alleen maar van zullen dromen om een complete game te maken: http://www.gamedev.net. Succes!
Maar om toch nog een beetje nuttig te reageren kan ik je ook een link geven waarop je alles kan lezen over mensen die in een maand een complete game willen maken, mensen die het daadwerkelijk lukt om in een maand een complete game te maken en mensen die er hun leven lang alleen maar van zullen dromen om een complete game te maken: http://www.gamedev.net. Succes!
Je zou ook bij een mod-team kunen gaan voor een bestaande game zoals Battlefield 2, heeft misschien wat meer kans van slagen
Wat ik me eignelijk altijd heb afgevraagd is of het mogelijk is om zelf je auto te modellen en dan in need for speed underground te dopen ofzo? Of is dit niet mogelijk omwille van de programmeer toestanden?
Je zal dan natuurlijk je model wat moeten vereenvoudigen want anders zal je graka het niet halen, maar is het mogelijk
?
Je zal dan natuurlijk je model wat moeten vereenvoudigen want anders zal je graka het niet halen, maar is het mogelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Lima op 04-05-2006 22:33 ]
Techno>Music
Ja dat kan wel. Maar dan moet je eerst opzoeken in wat voor soort bestand voor ze die auto's hebben gezet. Bijvoorbeel voor flight simulator kan je een plugin downloaden en zo je modellen importeren. Dit is trouwens ook het zelfde voor battlefield 1942, voor bf2 weet k het niet.L i m a schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:42:
Wat ik me eignelijk altijd heb afgevraagd is of het mogelijk is om zelf je auto te modellen en dan in need for speed underground te dopen ofzo? Of is dit niet mogelijk omwille van de programmeer toestanden?
Je zal dan natuurlijk je model wat moeten vereenvoudigen want anders zal je graka het niet halen, maar is het mogelijk?
Je kunt je vraag ook stellen op www.openfrag.org. Daar kunnen we je ook verder helpen omdat we bezig zijn met een game.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:16:
dank voor de tips, veel info, erg interessant, kan ik wel ff mee vooruit!!
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
BF2 heeft als ik me niet vergis een volledig werkende SDK, waarmee je eigenlijk alles kan wat je maar kunt bedenken. (behalve de brondcode bekijken natuurlijkrobin222 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:04:
[...]
Ja dat kan wel. Maar dan moet je eerst opzoeken in wat voor soort bestand voor ze die auto's hebben gezet. Bijvoorbeel voor flight simulator kan je een plugin downloaden en zo je modellen importeren. Dit is trouwens ook het zelfde voor battlefield 1942, voor bf2 weet k het niet.
Om een volledige game zelf te maken kan je met max modeleren, en programmeren in DirectX (schijnt te werken), maar daarvoor moet je een en ander afweten van programmeren natuurlijk. Als je dit echt wilt gaan doen raad ik aan, zoals Dutch_Razor om in een mod-team te gaan, en te kijken hoe het er zo allemaal aan toe gaat. Doe wat inspiratie op, en kijk daarna als je nog steeds zo vurig enthousiast bent om zelf een game te gaan maken
gl
doylle
Je kan niet programmeren in direct-x he, je programmeert in C of een andere taal met ondersteuning voor direct-x. Óf je pakt een 3d engine (zoals de gratis ogre engine)Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:14:
[...]
BF2 heeft als ik me niet vergis een volledig werkende SDK, waarmee je eigenlijk alles kan wat je maar kunt bedenken. (behalve de brondcode bekijken natuurlijk)
Om een volledige game zelf te maken kan je met max modeleren, en programmeren in DirectX (schijnt te werken), maar daarvoor moet je een en ander afweten van programmeren natuurlijk. Als je dit echt wilt gaan doen raad ik aan, zoals Dutch_Razor om in een mod-team te gaan, en te kijken hoe het er zo allemaal aan toe gaat. Doe wat inspiratie op, en kijk daarna als je nog steeds zo vurig enthousiast bent om zelf een game te gaan maken![]()
gl
doylle
Anyways, een game maken kost veel ontwerp en programmeertijd. Wat je zoal nodig hebt:
-teamleider
-programma ontwerper (met OO en direct-x kennis)
-programmeurs (beetje game heb je er wel meerdere nodig)
-Testers.
Dan komt het lijstje voor de content makers:
-level designer
-modeler
-skinner
En dan nog veel meer.
Succes
Er zijn veel game editors die direct kunnen importeren (of waarvoor max e.d. exporters hebben), maar dan nog moet je wel wat kennis hebben om er iets mee aan te vangen.
Conclusie ofwel antwoord op je vraag: nee.
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 05-05-2006 18:53 ]
Pagina: 1