Toon posts:

Netwerk met pda zonder een router?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu het mooie weer er aan zit te komen zou ik graag in de tuin op mijn pda willen internetten en MSN'en maar ik heb geen zin om een duur draadloos netwerk aan te schaffen.
dus mijn vraag luid is er een USB stick of PCI kaart die zonder een router kan functioneren zoals bij de Nintendo DS. En ja ik heb gegoogled maar ik kwam er niet uit. mischien ben ik wel dom en kan elke Usb wifi stick zonder router functioneren. :?

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 12:17
In jouw PC een WLAN PCI kaart stoppen, en dan een netwerkbrug maken moet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door borstel op 04-05-2006 14:10 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Kan vrijwel elke inderdaad, de netwerk stuctuur is dan Ad-Hoc.
Een directe verbinding tussen 2 clients.

Om het simpel te vergelijken: In kabels zou je een crosslink-kabel gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door The Milkman op 04-05-2006 14:02 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Kan heel makkelijk via windows, netwerkverbindingen en dan moet je je lan kaart internet delen en dan een brug maken. Moet iedereen wel kunnen op tweakers :)

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt.
Moet je dan ook iets instellen op de pda of kan ik hem dan gewoon het gebied laten afzoeken?
kan je dan ook meerdere verbingsbruggen maken om bijvoorbeeld ook een pc van internet te voorzien?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn Qtek 9100 maakt via BlueTooth een ActiveSync verbinding met mijn PC en kan daar overheen internetten alleen de range is wat kleiner dan WLAN.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:11:
oke bedankt.
Moet je dan ook iets instellen op de pda of kan ik hem dan gewoon het gebied laten afzoeken?
kan je dan ook meerdere verbingsbruggen maken om bijvoorbeeld ook een pc van internet te voorzien?
Als je pda verbinding krijgt met het Ad-hoc netwerk dan zullen hopelijk de settings van de gateway direct ingesteld worden, anders moet je dat even instellen. eigen ip voor de pda en de gateway moet in jouw geval je eigen computer zijn (ik werk er nooit mee maar Microsoft zal het wel gebruiksvriendelijk hebben gemaakt). En volgens mij kun je heel makkelijk meerdere computers in een Ad-hoc verbinding zetten en dan moet je instellen wat de gateway is enzo netzoals op de pda.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 16:39
Zo duur is een wifi router toch helemaal niet, als ik ff snel in de PW kijk heb je zo'n ding voor 40 euro..zo'n kaartje voorin je pc kost de helft dus ik had een routertje gekocht.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Whit stupid ^

Plus dat je Pc niet presse aan moet staan als je wilt internetten.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Je kunt niet meerdere computers in een Ad-hoc verbinding zetten, dat kan alleen met 2 computers, geen drie of meer. Dan zul je echt een accesspoint moeten hebben, het wordt met meer dan 2 computers altijd infrastructuur. Sommige wifi kaartjes kun je wel als accesspoint laten fungeren, maar dat zijn meestal duurdere kaarten, waardoor je beter een accesspoint kunt aanschaffen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
3p0x schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:18:
Zo duur is een wifi router toch helemaal niet, als ik ff snel in de PW kijk heb je zo'n ding voor 40 euro..zo'n kaartje voorin je pc kost de helft dus ik had een routertje gekocht.
Ja maar ik heb een een usb modem en dan zou ik dus een router moeten nemen met ingebouwd modem en die dingen kosten 80 pleuro en dan komt er ook nog 1 kaartje bij van 25 pleuro.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 18:55

Jimbolino

troep.com

Ben1985 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:24:
Je kunt niet meerdere computers in een Ad-hoc verbinding zetten, dat kan alleen met 2 computers, geen drie of meer. Dan zul je echt een accesspoint moeten hebben, het wordt met meer dan 2 computers altijd infrastructuur. Sommige wifi kaartjes kun je wel als accesspoint laten fungeren, maar dat zijn meestal duurdere kaarten, waardoor je beter een accesspoint kunt aanschaffen.
adhoc kan met meer dan 2 computers
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:26:
[...]
Ja maar ik heb een een usb modem en dan zou ik dus een router moeten nemen met ingebouwd modem en die dingen kosten 80 pleuro en dan komt er ook nog 1 kaartje bij van 25 pleuro.
wifi modem/routers hebben bijna altijd normale utp poorten, dus je hoeft geen kaartje van 25 euro er bij te kopen...

80 euro is ook wat aan de hoge kant....
pricewatch: Conceptronic Wireless ADSL Modem/Router (54Mbps, 4x 10/100Mbps, Analoog) (60 euro)

[ Voor 34% gewijzigd door Jimbolino op 04-05-2006 14:34 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is exc. verzendkosten en dan kom je toch op 75 euro.
Welke pci kaart of usb stick bevelen jullie mij aan?

Verwijderd

Asus WL-138g (54Mbps, PCI)

http://tweakers.net/pricewatch/81059?Landfilter=

dit is in z'n prijsklasse wel een mooi dingetje, maakt opzich niet zo heel veel uit wat je koopt.....
succes dr mee iig :)

• 5mebibyte
Als je wilt besparen op functionaliteit kun je altijd nog een usb kaartje pakken dat de mogelijkheid heeft tot het spelen als accesspoint, dan moet je computer aan blijven maar je hebt wel een "echt" accesspoint. Ben je geen 80 pleuro kwijt. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/8919/dit7cj.th.jpg
EM4035 54Mbps Draadloze USB Adapter, Is zo het enigste ding en "merk" met deze functionaliteit

(al hoewel ik zelf veel liever een accesspoint zou willen hebben,)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:50

IEF

Why so serious?

in reactie op bovenstaand:

een ZyXEL ZyAir G-220 USB adapter of zelfs een T-Mobile WLAN usb stickje (te koop bij Dixons)
kunnen access point spelen.

Dus dat zijn goeie alternatieven.

Mijn voorkeur gaat uit naar die T-Mobile. Fantastisch bereik (voor een USB stick!) en de software wijst zichzelf. Geen netwerk bridges or anything. Perfect voor on-the-go AP's. En hij's nog goedkoop ook :-p geloof 15 euro bij Dixons (met T-Mobile hotspots tegoed)

Verwijderd

Topicstarter
IEFtm schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:53:
in reactie op bovenstaand:

een ZyXEL ZyAir G-220 USB adapter of zelfs een T-Mobile WLAN usb stickje (te koop bij Dixons)
kunnen access point spelen.

Dus dat zijn goeie alternatieven.

Mijn voorkeur gaat uit naar die T-Mobile. Fantastisch bereik (voor een USB stick!) en de software wijst zichzelf. Geen netwerk bridges or anything. Perfect voor on-the-go AP's. En hij's nog goedkoop ook :-p geloof 15 euro bij Dixons (met T-Mobile hotspots tegoed)
Ik heb die t-mobile stick nog niet kunnen vinden op internet.
Heeft er misschien iemand een link?

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:57:
[...]

Ik heb die t-mobile stick nog niet kunnen vinden op internet.
Heeft er misschien iemand een link?
Ik zie ze zo ook niet staan op internet. Maar als ze bij Dixons te krijgen zijn dan bel je ze toch gewoon even op of ze dat hebben, misschien hebben ze dat product niet op de webwinkel.

Pagina: 1