[SD] RAW file system

Pagina: 1
Acties:
  • 1.499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-02 07:52
ik heb hier een SD kaartje en die kan ik niet benaderen.
Elke keer als ik hem in mijn PDA stop zegt hij formatteren en bij 100% geeft hij een fout aan.
Windows geeft exact dezelfde meldingen.
Op 1 of andere manier is het file system: RAW

Ik heb al meedere programma's geprobeerd zoals:
killdisk
partition magic
MBRWork
enz...

Ook heb ik al gezocht op GOT en google maar niets kunnen vinden, wie kan mij helpen?

Verwijderd

Je doet hem wel FAT32 formatteren?

Heb je ook de HP USB Format tool gebruikt?

Hoe sluit je hem aan op de pc, via een card reader of sluit je de PDA aan op de PC?

• KoBolD54
Ja ik formateer hem als FAT32

Ik heb de HP USB format tool nog niet gebruikt ga ik nu doen.

Ik heb hem via een card reader gedaan via de PC en ook los op de PDA

edit:

De HP tool geeft de volgende melding:faild to format the device

[ Voor 21% gewijzigd door KoBolD54 op 04-05-2006 14:00 ]

Verwijderd

Maar wat is de foutmelding?

• KoBolD54
staat in me vorige bericht:

De HP tool geeft de volgende melding:faild to format the device

Verwijderd

En probeer hem ander eens FAT te formatteren ipv FAT32

Verwijderd

RAW als melding wordt ook vaak gegeven als het bestandssysteem niet gelezen kan worden. Hoeft dus niet het bestandssysteemloze filesysteem RAW te zijn .RAW daarintegen is een bestandsformaat voor foto's waarmee de cmos chip in je camera de foto's kan wegschrijven naar je geheugenkaart zonder enige vorm van bewerking.
Misschien staan er foto's in dit formaat op de geheugenkaart??
\
offtopic:
RAW is als bestandformaat wel handig
In de camera (of PDA) kan je waarschijnlijk instellen dat je de foto's wilt opslaan als jpeg dan vind er wel enige mate van compressie plaats. Je kan ook de RAW files gebruiken dit zijn een soort digitale negatieven hiervoor heb je wel extra software nodig. RAW wordt niet standaard herkent in xp

@ Ralpje hieronder relax zeg was nog bezig met mijn post..en ja ik heb gelezen (misschien toch iets te snel met posten. PDA maken ook foto''s en de melding spreekt van RAW Misschien wordt er toch een bestandsformaat zoals RAW bedoeld ipv Filesysteem. Just trying to be helpfull...en de vorige 2 posts hierboven had ik niet gelezen aangezien ze er nog niet stonden. Heb jij nog advies anders dan wat je hieronder schrijft??

Voor formateren gebruik ik zelf http://www.cnetx.com/format en dan als fat16 met sector size: 512 bytes cluster size 32KB backup fat no

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 15:05 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 23:06

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:06:
RAW is een bestandsformaat voor foto's waarmee de cmos chip in je camera de foto's kan wegschrijven naar je geheugenkaart zonder enige vorm van bewerking. In de camera kan je waarschijnlijk instellen dat je de foto's wilt opslaan als jpeg dan vind er wel enige mate van compressie plaats. Je kan ook de RAW files gebruiken dit zijn een soort digitale negatieven hiervoor heb je wel extra software nodig. RAW wordt niet standaard herkent in xp
En jij hebt ook het topic gelezen voordat je begon te blaten??

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• KoBolD54
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:06:
En probeer hem ander eens FAT te formatteren ipv FAT32
Ook FAT helpt niet.
NTFS werkt ook niet.

Ik gebruik dit kaartje niet in de foto camera om fotos te maken waar hij is voor in me PDA.
Hij is al vanaf het begin zo.

Verwijderd

KoBolD schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:09:
[...]

Ook FAT helpt niet.
NTFS werkt ook niet.

Ik gebruik dit kaartje niet in de foto camera om fotos te maken waar hij is voor in me PDA.
Hij is al vanaf het begin zo.
Maar wat voor fout geeft ie in de windows format tool?

• KoBolD54
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Maar wat voor fout geeft ie in de windows format tool?
Unable to format

Verwijderd

Even kickje.

Zelfde probleem, heb een MMC kaartje gehad in mijn nokia phone (512mb) die zowel mijn Dell inspiron cardreader (zijkant pc, windows zegt geen goed bestandsformaat) als mijn HP 2410 printer cardreader (printer zelf wil hem niet) niet meer wil inlezen

Op de nokia zelf werkt het allemaal prima, maar wil hem kunnen uitwisselen met m'n pc.

Formateren wil hij niet... dus how to proceed.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nu denk ik niet dat je dit graag wilt horen, maar ik weet vrijwel zeker dat óf een Linux (live-CD) kan hem probleemloos formatteren óf je krijgt een wat fatsoenlijkere foutmelding met wat er mis mee is :)

Verwijderd

Zie ook http://www.telecomvergeli...260/forum/?thread_id=8066

lijkt standaard probleempje met nokia phones bijna

Verwijderd

Goed... na dan maar zelf lopen spelen:

verwijder je wachtwoord van je geheugen kaartje via je mobiel... dat is de oplossing ;P
Pagina: 1