[2003] Security log - Succesvolle audits niet loggen

Pagina: 1
Acties:

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb een fileserver waar een aantal mensen gebruik van maken en bij de security log (in de eventviewer) slaat hij ook meteen de succesvolle audits op. Nu is dat normaal gesproken prima, maar deze raakt binnen no-time vol en iedere keer dat ik dan remote inlog krijg ik die melding. Ik heb de log al ietsje groter gezet dan de standaard, maar dan gaat hij nog binnen no-time vol.

Hoe krijg ik voor elkaar dat een succesvolle audit niet meer gelogd wordt? Als hij succesvol is geweest dan geloof ik het eigenlijk wel, ik zie geen reden om die rotzooi op te slaan en daarmee mijn security log vol te pompen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via gpedit.msc even of via je gpo-tool in een domein uitzetten?

http://support.microsoft.com/kb/814595/en-us

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 04-05-2006 21:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel een doordenkertje voor je:
Als je vervolgens logon failures ziet, die opeens ophouden...
betekent dat dat je dan van dezelfde account de logon success wel hebt maar nu niet meer ziet, of dat het bij de failures is gebleven?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2006 21:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Om dat vervolgens te controleren kan je ook nog acctinfo.dll uit de resource kit of Account Lockout and Management Tools gebruiken voor een extra tabblad bij de user in Active Directory Users and Computers. Maar je hebt (as always) een goed punt BackSlash32 :)

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 04-05-2006 21:41 . Reden: url add :P ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Account lockout, leuk :) hoe bedoel je DoS :P

Account lockouts herstellen kost ongeveer 70 tot 100 Euro.
Daarin zit verloren productie van $user, kosten van IT staff en afschrijving verwerkt.
Oh, en het is dacht ik ex BTW ;)

[ Voor 68% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2006 21:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Je kan als je niet veel waarde aan die log hecht toch gewoon instellen dat deze onbeperkt mag overschrijven? Dat kan toch gewoon door met je rechtermuisknop er op te klikken in het properties venstertje.
Pagina: 1