Toon posts:

[XP] Wil windows XP cd niet laden

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleempje waarmee ik hoop dat jullie kunnen helpen. Voorheen had ik een draaiend systeem:

mb: pcchips m871G
proc: amd sempron 64 3000+
hdd: western digital 160 gb (ide)
geheugen: pc2700 1024 mb

Nu heb ik het moederbord vervangen door een asus k8v-x. Ik had al gelezen dat ik dan windows opnieuw moet installeren. Dat merkte ik al omdat hij niet wilde opstarten. Hij komt totaan het scherm of ik safe mode of normale boot wil doen, als ik dan wat kies krijg ik alleen een zwart scherm.

nu wilde ik echter win xp opnieuw installeren. Maar dat doet hij ook niet. Hij komt tot aan druk op een toets... Als ik dat doe gaat hij van alles laden, maar na het laden, weer een zwart scherm. Hoe kan dit?

Het kan naar mijn idee alleen aan het mb liggen omdat alle andere materialen gewoon op het oude moederbord werken.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

groet,

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24
Bij mijn recente re-install iets dergelijks gehad. Bleek dat de XP setup mijn ATI videokaart niet wou begrijpen (die daarvoor prima had gewerkt). Nvidea kaartje erin, en setup liep vrolijk door. Na de install de ATI er weer in, en geen probleem meer gezien...

Dus, indien mogelijk, probeer eens de setup met een andere videokaart.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Sloompie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:36:
Bij mijn recente re-install iets dergelijks gehad. Bleek dat de XP setup mijn ATI videokaart niet wou begrijpen (die daarvoor prima had gewerkt). Nvidea kaartje erin, en setup liep vrolijk door. Na de install de ATI er weer in, en geen probleem meer gezien...

Dus, indien mogelijk, probeer eens de setup met een andere videokaart.
bedankt voor je reactie, gelijk geprobeerd maar helpt jammer genoeg niet, blijft op precies hetzelfde punt hangen

• JohnD
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

schakel anders de sata controller eens uit.

ik heb ook zoiets dergelijks met mijn mobo (ook asus) en dat heeft met de sata controller te maken

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:00:
schakel anders de sata controller eens uit.

ik heb ook zoiets dergelijks met mijn mobo (ook asus) en dat heeft met de sata controller te maken
hoe kan dit de oorzaak zijn? heb je dit probleem zelf ook gehad?

• JohnD

JohnD

Bernd

Als ik mijn sata controller installeer met de door asus aangeleverde diskette dan gaat de XP setup niet verder. Ik moet de driver van VIA gebruiken.

edit:
mijn punt is dus dat de sata controller wel eens in de weg zit ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JohnD op 04-05-2006 14:30 ]

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:24:
Als ik mijn sata controller installeer met de door asus aangeleverde diskette dan gaat de XP setup niet verder. Ik moet de driver van VIA gebruiken.

edit:
mijn punt is dus dat de sata controller wel eens in de weg zit ;)
dus het enige wat ik hoef te doen is de controller disabelen in mn bios?

• JohnD

JohnD

Bernd

yup, probeer maar eens of het werkt.

ik denk dat het hardware is waar de setup moeite mee heeft. je kan ook eens proberen pci kaarten die je niet direct nodig hebt even uit het systeem te halen. Kan je ze nadat je windows hebt geïnstalleerd gewoon weer terug zetten.

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:34:
yup, probeer maar eens of het werkt.

ik denk dat het hardware is waar de setup moeite mee heeft. je kan ook eens proberen pci kaarten die je niet direct nodig hebt even uit het systeem te halen. Kan je ze nadat je windows hebt geïnstalleerd gewoon weer terug zetten.
heb alles verwijderd behalve mn videokaart en heb de sata uitgeschakeld maar nog steeds precies hetzelfde verhaal, word er helemaal gek van :(

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:21
En je hdd eerst formatteren? Doe ook maar een gooi! 8)

[ Voor 93% gewijzigd door mastair op 04-05-2006 15:38 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
mastair schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:38:
En je hdd eerst formatteren? Doe ook maar een gooi! 8)
ik wilde ook de partitie waar windows opstaat formatteren maar doen moet ik eerst in de windows installatie komen wil ik het met die cd formatteren...of bedoel je wat anders?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Je noemt een zwart scherm. Staat je monitor dan nog aangeschakeld door de grafische kaart of wordt die erdoor uitgezet?

Staat je BIOS in zijn default settings? Bij ATI kaarten wil het nog wel eens helpen de AGP spanning met 0,1 of 0,2 V te verhogen.

Test voor alle zekerheid je geheugen eens bij voorbeeld met windiag van Microsoft: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp .

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:43:
Je noemt een zwart scherm. Staat je monitor dan nog aangeschakeld door de grafische kaart of wordt die erdoor uitgezet?

Staat je BIOS in zijn default settings? Bij ATI kaarten wil het nog wel eens helpen de AGP spanning met 0,1 of 0,2 V te verhogen.

Test voor alle zekerheid je geheugen eens bij voorbeeld met windiag van Microsoft: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp .
mn monitor staat nog aangeschakeld, je ziet namelijk alleen een horizontale cursor knipperen links bovenin.

Me bios staat in default, de spanning staat even hoog als bij mijn vorige mb, dan zou hij het toch gewoon moeten doen?

had daarnet al mijn geheugen getest voor de zekerheid, daar ligt het iig niet aan.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Misschien een domme vraag maar probeer je nu wel een clean install?
Dus boot vanuit je WINXP CD en installeren?
Zet bios op Optimal Setting/Default daarna boot met je cd

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
DJkim schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:49:
Misschien een domme vraag maar probeer je nu wel een clean install?
Dus boot vanuit je WINXP CD en installeren?
Zet bios op Optimal Setting/Default daarna boot met je cd
dat is precies wat ik heb gedaan :) daarom ben ik nu zo gefrustreerd dat niets schijnt te werken

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer eens een bios flash.
Ik heb zelf ooit XP proberen te installeren op een pc en daar bleef na het "Laden van bestanden" ook een cursor knipperen en deed niets meer (na half uurtje wachten werd ik het wel beu).
Na een bios flash naar een nieuwere versie liep hij gelijk door.

Verwijderd

Topicstarter
cyberde schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:54:
Probeer eens een bios flash.
Ik heb zelf ooit XP proberen te installeren op een pc en daar bleef na het "Laden van bestanden" ook een cursor knipperen en deed niets meer (na half uurtje wachten werd ik het wel beu).
Na een bios flash naar een nieuwere versie liep hij gelijk door.
daar had ik idd ook aan gedacht maar wilde het niet proberen totdat ik alle mogelijke andere dingen geprobeerd had...

Verwijderd

Topicstarter
er kan hier een slotje op. Door het flashen van me bios was inderdaad alles verholpen. Hoefde zelfs niet opnieuw windows te installeren.

bedankt voor iedereen die gereageerd heeft!
Pagina: 1