Ik ben de laatste tijd weer aan het werk. Productiewerk, en het bevalt me prima, op een ding na: in de vier weken dat ik er nu werk, heb ik maar twee dagen gehad dat ik niet hoefde over te werken. Omdat het om een bedrijf gaat dat etenswaren maakt, is het van groot belang dat de producten op dezelfde dag verwerkt worden en ingevroren worden als ze geslacht worden. Storingen _moeten_ dus overgewerkt worden. Het wordt in principe wel doorbetaald (meestal 150%, omdat het vaak 's nachts is), maar het is wel vervelend...
Ik vroeg me af hoe dit CAO/wettelijk gezien zit. Mag een werkgever mij verplichten elke dag over te werken, ook al is het doorbetaald? En zo nee, hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Ik werk namelijk via een uitzendbureau, dus het is voor hen heel makkelijk om mij te ontslaan op het moment dat ik lastig ga doen, maar ik vind het wel erg vervelend.
Ik vroeg me af hoe dit CAO/wettelijk gezien zit. Mag een werkgever mij verplichten elke dag over te werken, ook al is het doorbetaald? En zo nee, hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Ik werk namelijk via een uitzendbureau, dus het is voor hen heel makkelijk om mij te ontslaan op het moment dat ik lastig ga doen, maar ik vind het wel erg vervelend.