PDF formulier exporteren naar PDF bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik hoop dat dit het goede forum is voor deze vraag, maar omdat het toch behoorlijk software gerelateerd is denk ik van wel.

Een goede vriend vroeg mijn advies, maar ik kon hem hem niet helpen. omdat ik er van overtuigd ben dat het op de een of andere manier zou moeten kunnen blijf ik er over nadenken. ik hoop dat hier iemand een goede suggestie danwel oplossing heeft.

Die vriend heeft met behulp van adobe acrobat een invulformulier gemaakt dat hij gebruikt voor offertes etc. Vervolgens stuurt hij dit formulier naar een klant toe, met als gevolg dat de klant dit pdf formulier krijgt, wat hij ook gewoon kan wijzigen.

Die vriend vind het voor zijn gebruik erg makkelijk, omdat de layout helemaal vaststaat, maar vooral omdat de eerder ingevulde gegevens bewaard zijn, waardoor gegevens die vaak gebruikt worden niet iedere keer opnieuw te hoeven worden ingevuld.

Nu is het de bedoeling dat er gewoon een plain pdf document wordt verzonden, dat in principe niet kan worden aangepast, maar de eerder ingevulde gegevens moeten wel beschikbaar blijven voor degene die het document maakt.

Is er bijvoorbeeld een optie om Word de eerder ingevulde dingen in een sjabloon te laten onthouden? dan zou je gewoon naar pdf kunnen exporteren en ben je klaar. Er wordt verder geen gebruik gemaakt van kantoor-pakketen voor offertes etc. Ze hebben een exchange server waar veel klant gegevens ook opstaan en gebruiken verder gewoon ms office.

• GFoAP
iemand enig idee?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik snap het niet helemaal.
wat voor eerder ingevulde gegevens heb je het over?
Als je het over een soort van cache hebt zoals in windows en internet explorer enzo dan denk ik dat je pech hebt. Ik betwijfel of dat in de PDF opgeslagen word. Waarschijnlijk staat die cache ergens op de lokale pc en dus niet in die PDF. Die PDF zou anders achterlijk groot worden op den duur.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Kun je na het invullen niet gewoon printen naar een PDF printer?

• GFoAP
de ingevulde gevens zijn inderdaad een local cache zoals in autocomplete oid in internet explorer. Maar dan in adobe acrobat. probleem is dat je op het opgeslagen pdf bestand, ook als je het via een pdf printer doet, invul velden houdt. voor de klant moet het gewoon als een 'plat' tekstbestand leesbaar zijn, zonder de invulvelden, maar natuurlijk wel met de inhoud daarvan.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

correct me if i'm wrong: Heb je niet een (duur) pakket nodig, zoals Adobe Acrobat?(enne ik bedoel niet de gratis Reader client). Ik weet wel met dat Acrobat pakket pdfjes kunt maken die niet gewijzigd kan worden

i want LART!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Ook PDF's kunnen gewijzigd worden. Of ze nou met Acrobat gemaakt zijn of niet.

Als je de template invult en daarna afdrukt naar de Acrobat/Distiller/PDF -printer moet het toch goed gaan lijkt me...
Dan wordt er namelijk een nieuwe PDF van gemaakt volgens mij.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 22:42
Zoals iemand zei: print het met een pdf printer?

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Echt handig hoor.

• GFoAP
het formulier is gemaartk met behulp van adobe acrobat. als je dat vervolgens afdrukt met de adobe acrobat pdf printer blijft het direct editable.

Ik weet dat een pdf van een word document ook editable is, maar toch een stuk lastiger dan een paar tekstvelden aanpassen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

volgens mij is dat een kwestie van opties instellen in je pdf-printer

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

possamai schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:43:
volgens mij is dat een kwestie van opties instellen in je pdf-printer
Inderdaad, je kan bij printen opties meegeven of het beveiligd moet worden of niet en allerlei andere opties. Dus kijk daar eens naar?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1