Toon posts:

Kiss DP500 is kieskeurig met Xvid bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb in Xvid formaat 20 Stargate afleveringen op DVD (10 per DVD) gebrand als DVD ISO en de avi's gewoon in de root van de DVD gezet, eveneens als de srt bestanden (dienen voor de ondertiteling meen ik).

Voor elke film is er 1 srt file. De eerste 10 afleveringen spelen perfect af. De laatste 10 (die dus op een andere DVD staan, die ga ik hier DVD2 noemen) spelen niet. De dvd speler neemt de schijf aan, ik zie de tijdsindicatie op 0 springen en dan blijft het beeld zwart (tijdsindicatie loopt ook niet verder)

Wat heb ik reeds uitgetest:

- Afleveringen op een andere DVD gebrand
- ipv 10, 1 aflevering op een andere DVD gebrand
- 1 goeie afleveringen van DVD1 op DVD2 gezet en daarachter een aflevering van DVD2
- met Gspot eens gekeken of de codec's hetzelfde waren
- proberen af te spelen met media player (werkt perfect, mét ondertitels)

Ik heb nog wel een idee maar daar zou ik graag eerst jullie mening over hebben:

- ik zou de (Xvid) dvd kunnen omzetten naar een "normale" DVD zoals je die in de winkel vindt. Dat zou eventueel iets kunnen oplossen, maar gaat de kwaliteit dan achteruit? (want ze is nu al niet zo schitterend)

Verder zijn alle andere ideën natuurlijk zeer welkom!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je zou kunnen kijken of de nietwerkende files packet bitstream bevatten. Je kunt dat doen met mpeg4modifier (vereist .net) en daarmee kan het ook binnen enkele minuten verwijderd worden.

Verwijderd

Topicstarter
cool_zero schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:23:
Je zou kunnen kijken of de nietwerkende files packet bitstream bevatten. Je kunt dat doen met mpeg4modifier (vereist .net) en daarmee kan het ook binnen enkele minuten verwijderd worden.
Ja dit bevatten ze inderdaad, ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met User data velden te wijzigen (met mpeg4modifier). Volgdens deze bron (http://www.ezlinkng.com/forum/viewtopic.php?t=575

zou dit moeten helpen :) . Ik zal de packet bitstream er ook nog eens afhalen om te kijken of er dan beterschap inzit!

edit: hoeraaaaaaaaaaaa het werkt :) . Voor allen met een Kiss Dvd speler dit is de oplossing:

1) je download mpeg4modifier
2) open de avi die niet wil afspelen
3) bij user data zie je 2 strings staan, namelijk DivX503b1393p en XviD0039 (deze 2de kan verschillen maar de eerste moet DivX503b1393p zijn!)
Je moet de eerste wijzigen in DivX999b000p en de 2de (moet je niet noodzakelijk veranderen even testen zonder deze te veranderen kan ook) heb ik gewijzigt in XviD0036
4) avitje saven onder een andere naam en branden maar!

Wat ik nog speciaal doe bij mijn Kiss player zodat hij toch aan het spelen gaat:

- als de dvd lade sluit (bij het insteken van de DVD) druk je snel op stop
- daarna moet je de gewenste avi selecteren (in geval van dat er meer als 1 opstaat) en op enter duwen
- daarna op play duwen en daarna onmiddelijk search, het cijfer 1 en daarna terug op search

Een beetje omslachtig maar het werkt blijkbaar voor velen

opmerking:packet bitstream heb ik er niet afgehaalt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 00:13 ]