16-bit DLLs

Pagina: 1
Acties:

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 16:11
Hey,

Een 'algemeen' vraagje.
Als een applicatie onder Windows XP, 16-bit DLL's bevat, is de NTVDM dan nodig om van deze DLL gebruik te kunnen maken?

Alvast bedankt

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15

Tomatoman

Fulltime prutser

Kun je iets meer informatie geven? Wil je de 16-bit DLL aanspreken vanuit een zelfgeschreven applicatie? En is die applicatie 16- of 32-bit? Wat wil je met de DLL doen, wil je (16-bit) functies aanroepen, resources uit de DLL gebruiken of misschien nog iets anders? Welke programmeertaal gebruik je?

Offtopic:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
:)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

STINGnl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:44:
Hey,

Een 'algemeen' vraagje.
Als een applicatie onder Windows XP, 16-bit DLL's bevat, is de NTVDM dan nodig om van deze DLL gebruik te kunnen maken?

Alvast bedankt
Test het en je weet het?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• STING
De applicatie is 32-bit, maar zou een 16-bit DLL (CTU17TH.dll) in zich hebben.
Ik krijg de leverancier nog niet te pakken van de applicatie (Euroglot), dus weet niet in welke programmeertaal ze het hebben geschreven. Als dit niet genoeg informatie is, zal ik de leverancier blijven proberen te bellen ;)

• STING
Creepy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Test het en je weet het?
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om het te testen, want heb de applicatie niet bij de hand.
Ik wilde meer in het algemeen weten of het mogelijk is dat een 32-bit applicatie 16-bit componenten in zich heeft en gebruikt, zonder dat daarbij de NTVDM voor nodg is.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor het uitvoeren van 16-bit code heb je hoe dan ook Windows on Windows (WoW; NTVDM) nodig. Je kunt niet simpelweg een interface bouwen die een soort vertaalslag uitvoert. Voor het gebruik van 16-bit resources kun je zelf de code schrijven om de resources uit de DLL te lezen. Daarvoor heb je wel specifieke kennis nodig van hoe resources in 16-bit DLL's zijn opgeslagen, maar die informatie is hier beschikbaar.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• STING
Ok, ik weet even genoeg.
Bedankt voor de info en moeite!
Pagina: 1