Toon posts:

MySQL / Visual Basic / Access Database overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede got lui.

Op dit moment zijn we bezig met een webapplicatie in PHP en MySQL. De klant zal hier gegevens invoeren ter ondersteuning en versnelling van een huidig proces.
In het bedrijf gebruiken ze een Access database waar een applicatie vervolgens wat mee doet. Wat ze nu willen is een stukje software schrijven waarmee de online gegevens die in MySQL zitten overgeheveld kunnen worden naar ACCESS.Dus je geeft in een Visual Basic programmaatje aan welke gegevens(tabellen) je over wilt zetten en dan het doelbestand(mdb) en dat ie dan gaat kopieren.

Is bovenstaande geschetste situatie mogelijk? Kun je met Visual Basic een koppeling schrijven die dit kan? Ik heb gelezen over MyODBC en ODBC koppeling. Maar heb hier geen gebruikerservaringen over gelezen. Heb het idee dat het wel aardig mogelijk is, maar niet of het werkt..

Alvast bedankt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie http://www.convert-in.com/sql2acc.htm

Het antwoord is dus: Ja, het kan :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit mogelijk om zelf in Visual Basic te ontwikkelen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:37:
Ik zou niet weten waarom niet :) Je kan met ADO schema's ophalen van beiden, dus ik zie er geen probleem in, eigenlijk :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 21:58
als het geen bijzondere database is, waarom niet gewoon een export van de MySQL database als SQL batch en die runnen in Access?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:37:
Waarom niet? Je moet gewoon de structuur van de database die je over wil zetten ophalen (daar zijn ongetwijfeld functies voor in VB) en vervolgens diezelfde structuur invoeren in de andere database.

Verder mis ik in dit topic erg veel eigen inzet. Dat stukje tekst dat ik hierboven heb getypt had je natuurlijk ook zelf wel kunnen verzinnen. Daarna is het een kwestie van even opzoeken wat de benodigde functies en een programma schrijven.

Als je tegen concrete problemen aanloopt, dan kun je hier een nieuw topic openen. Op deze manier gaan we je alles moeten voorkauwen, en daar hebben we in Programming geen zin in. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.