Speedtouch 510 / Dynamic DNS

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54
Hey,

Ik zit met hetvolgende probleem.
Vroeger had ik mijn Speedtouch ingesteld met dhcp-spoofing zodat mijn server gewoon mijn WAN-ip kreeg. Iedere 36u ( :r ) veranderd dit automatisch...
Ik gebruikte toen Dynamic DNS Client om mijn A-record bij Zoneedit.com te laten aanpassen.

Nu heb ik een tijdje geleden mijn modem geupgrade naar de laaste firmware.
Hiermee kan je zonder spoofing gewoon een pc aanduiden dewelke het WAN-ip moet krijgen.
Werkt perfect...de eerste keer. Als na 36u het ip veranderd, is het gedaan met spelen.
De pc krijgt geen nieuw ip, ook niet na een ipconfig /renew. (Soms wel, maar dan lijkt de modem te blokkeren of zo) :(

Nu ben ik dus op zoek naar een andere manier om mijn IP te updaten bij Zoneedit.
Ik zoek dus een tooltje dat web-based je IP checked en dan het A-record bij Zoneedit kan aanpassen.
Tools genoeg te vinden, maar de meeste werken enkel voor Dyndns.org / zijn betalend / werken niet webbased.
Laatste zou geen probleem zijn moest ik het goeie IP krijgen van mijn modem, maar hij staat nu als router ingesteld, en de pc heeft dus 192.168.1.x.

Suggesties?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

Duinkonijn

Huh?

waarom zet je je server niet op een vast ip en wijs je met je speedtouch hem aan in dmz

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ga eens vanaf je pc thuis naar www.watismijnip.nl

Dan zie je naast je ipadres vaak ook je host / dns naam.

Dat zou je ook kunnen gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

• Fire69
Duinkonijn schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:33:
waarom zet je je server niet op een vast ip en wijs je met je speedtouch hem aan in dmz
Op een vast IP zetten? Iets zegt me dat mijn provider dat niet leuk gaat vinden. ;)
aZuL2001 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:35:
Ga eens vanaf je pc thuis naar www.watismijnip.nl

Dan zie je naast je ipadres vaak ook je host / dns naam.

Dat zou je ook kunnen gebruiken.
Mja, heb nu net ontdekt dat ik in Dynamic DNS Client ook webbased mijn ip kan checken.
Daar heb ik nu dus http://checkip.dyndns.com/ ingesteld en hij update het ook goed naar Zoneedit toe! _/-\o_

Nu veronderstel ik dat ik gewoon in de speedtouch alle poorten moet forwarden naar de server? DMZ dus zoals Duinkonijn zegt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

Duinkonijn

Huh?

nee bedoel Dmz in combinatie met NAT.

externe ip dus aan je router.
intern b.v. op 10.0.0.1

server op 10.0.0.2

en dat in de dmz vermelden.

voordeel is dat je router dan het ip moet vernieuwen en niet je server.

door dmz blijft je server de zelfde funct behouden

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Fire69
Pff, blijkt nog niet zo evident met die nieuwe firmware, nergens is er DMZ of Default Server (zoals het vroeger was) te bespeuren.
Als ik gewoon alle poorten forward naar de server, kan ik niets meer doen...

Misschien toch maar beter zien aan een spoofing-ini te geraken die werkt met deze firmware?

• Fire69
Ok, ik begin die speedtouch-modems onderhand echt wel sc***tbeu te worden!!!!

Na lang kloten heb ik een downgrade naar v4.2.7.16 kunnen doen.
http://members.lycos.nl/epias/st510/ (GoT-user) staan een hoop templates om die spoofing aan de praat te krijgen.
Enige probleem is dat ze ofwel vragen naar een je vaste ip (wat ik dus niet heb) ofwel stellen ze een dail-on-demand connectie in (wat ik dus niet wil)
Heb het nu momenteel met de Default Server ingesteld, maar dan krijgt mijn server dus niet mijn externe IP, wat ik toch wel graag zou hebben. :/

• Fire69
Even een update (je weet nooit of andere mensen hier iets aan hebben), dankzij Epias _o_

Op de KPN-site staan een Configuratie-wizard, daar zitten een hoop templates bij.
Deze heb ik aangepast voor Skynet, en de modem draait nu reeds enkele dagen als een zonnetje!!! 8)
Pagina: 1