Ik ontwikkel software voor klanten. Als ik iets uitrol wil ik graag even de installatie testen (en daarmee dus ook of ik alle bestanden meestuur). Op de pc waarop ik ontwikkel staat al een hoop geinstalleerd (denk bijv. aan dll's die de software nodig heeft om ergens te draaien). Bij mij werkt het dan automatisch goed. Als ik dan iets uitrol blijkt dat er dan nog een bepaalde dll naar de gebruiker gestuurd moet worden.
Wat ik nu dus eigenlijk wil is een soort testomgeving opzetten op dezelfde machine. Deze omgeving moet ik vrij makkelijk helemaal terug kunnen zetten tot een kale Windows XP omgeving (voor een volgende test). Ik wil er eigenlijk niet een aparte partitie voor reserveren en dan met ghost iets terugzetten. Nu heb ik e.e.a. gelezen over VirtualPc en VMWare, maar kom er niet helemaal uit.
Moet ik dan officieel twee XP-licenties hebben? En moet ik eerst XP nog een keer ergens installeren of wordt deze tweede omgeving geemuleerd?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil.
Wat ik nu dus eigenlijk wil is een soort testomgeving opzetten op dezelfde machine. Deze omgeving moet ik vrij makkelijk helemaal terug kunnen zetten tot een kale Windows XP omgeving (voor een volgende test). Ik wil er eigenlijk niet een aparte partitie voor reserveren en dan met ghost iets terugzetten. Nu heb ik e.e.a. gelezen over VirtualPc en VMWare, maar kom er niet helemaal uit.
Moet ik dan officieel twee XP-licenties hebben? En moet ik eerst XP nog een keer ergens installeren of wordt deze tweede omgeving geemuleerd?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil.