Draadloos film streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Ikke wil weleens een filmpje kijken op mn powerbook, waarvan de film op een windows netwerk share staat. T nadeel is dat het draadloos streamen niet lekker loopt, om de 4 sec hapert het beeld even. Op een windows laptop heb ik er geen last van. Het gebeurt bij grote films (DVD/1,4 gig) maar ook bij series (350 mb).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen..?

Draadloos netwerk is trouwens 54mbit en WPA beveiligd. Signaalniveau is goed.
Bestanden staan op een win2000 netwerk share. Gemiddelde overdrachtssnelheid is 1,5 a 2MB/sec

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Misschien kan je beter VLC op de Windows 2000 machine zetten en die het laten serveren naar je Powerbook (met daar ook VLC op geinstalleerd)
Maakt namelijk gebruik van RTSP (volgens mij was dat RealTime Streaming Protocol)

Verwijderd

Red schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:29:
Misschien kan je beter VLC op de Windows 2000 machine zetten en die het laten serveren naar je Powerbook (met daar ook VLC op geinstalleerd)
Maakt namelijk gebruik van RTSP (volgens mij was dat RealTime Streaming Protocol)
Waarom zou je zo'n omslachtige methode willen gebruiken als een oplossing voor dit probleem simpeler kan zijn :?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:05
Probeer eens met QoS te spelen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

WPA kost ook gewoon extra CPU. Windows filesharing doet er ook nog een schep bovenop. Kijk eens of de Powerbook niet tegen het maximum van z'n CPU gebruik aanzit?

Hier stond achterhaalde informatie…

• Rein_stein
CPU is niet het probleem, geheugen ook niet. Ik zie wel bij een hapering een piek in het netwerkverkeer ( gemiddeld 100kb/s, pieken op dat moment 600-700 kb/s)
Soms zie je tijdens zo'n piek een grote piek bij Schijfactiviteit.

specs: 1,67 GH G4, 2GB ram

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer het eens met ORB, ik gebruik het zelf ook voor laptop.

www.orb.com

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb dit probleem ook met mijn ibook 12" 800 mhz. Er was een tweak die wel hielp (search!) maar echt beter werd het toch niet.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:25:
[...]

Waarom zou je zo'n omslachtige methode willen gebruiken als een oplossing voor dit probleem simpeler kan zijn :?
Opzetten VLC stream is nou niet echt moeilijk hoor, maar wat is jouw suggestie dan?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je in het afspeelprogramma niet een grotere buffer instellen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Waarschijnlijk denkt het programma dat hij met een lokaal bestand bezig is, want normaal worden er idd elke paar seconden wat brokjes binnengehaald, waarschijnlijk zal hij in de hapering dus snel wat moeten downloaden omdat hij daarvoor niets had gedaan...

Als je voor de grap nu eens een hele simpele webserver op die server zet en daar het bestand op aanbiedt?
Misschien denkt de mac dan wel dat het 'gestreamd' moet worden, en dan zou het wel moeten lukken.

Of anders (zoals hierboven) streamen dus, dan ben je er sowieso vanaf.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

SSH schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Opzetten VLC stream is nou niet echt moeilijk hoor, maar wat is jouw suggestie dan?
Het oplossen van dit probleem is handiger dan dat je telkens naar de windows-bak moet lopen om een stream aan te zetten.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:29:
[...]

Het oplossen van dit probleem is handiger dan dat je telkens naar de windows-bak moet lopen om een stream aan te zetten.
Om VLC te bedienen kun je VNC gebruiken :9

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Idpv Windows share, best FTP gebruiken. En via ftp executen. Dit heeft voordeel dat er 2 poorten worden gebruikt, en dus er constant data kan vloeien en tegelijk de status.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit probleem heb ik idd ook. Volgens mij ligt het eraan dat (in tegenstelling tot onder Windows) onder Mac OS X Samba shares transparant worden gemount in je filesystem en dat afspeelprogramma's daardoor niet doorhebben dat het een netwerk stream is. Met MPlayer kun je de afspeelbuffer eenvoudig omhoogschroeven en dan is het probleem opgelost, maar een makkelijke en permanente oplossing die voor alle programma's werkt heb ik nog nooit gevonden. (ook nooit gezocht eigenlijk).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist Ā©

• Rein_stein
Mplayer...eens zoeken. thanx

edit: werkt..super. Zelfs achter in de tuin waar de verbinding maar 50% is..

[ Voor 59% gewijzigd door Rein_stein op 07-05-2006 18:58 ]

Verwijderd

Ik zie net dat VLC standaard 300ms buffert van een lokaal bestand. Dit kan je veranderen in:

Preferences > Input/Codecs > Access modules > File > Caching value in ms

Er dient wel Advanced zijn aangevinkt. Misschien dat dit werkt, zelf kan ik even niet testen maar ik ken het probleem ook.

Tot nu toe heb ik het opgelost door gewoon voor een vaste verbinding te kiezen + nfs.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 00:49 ]

Pagina: 1