[vb.net] change mouse pointer on image resize

Pagina: 1
Acties:

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
ik heb hier een vraagje waarvan ik niet weet of het mogelijk is.

Ik heb een richtextbox waarin door middel van een button een plaatje toegevoegd kan worden. Als er een plaatje is toegevoegd en je het plaatje selecteerd krijg je er resize randen omheen. wanneer je hier met je muispointer overheen gaat dan blijf je de standaard mouse pointer zien, in mijn geval zo'n text editor geval. Nu wil ik dus wanneer je er overheen gaat dat de mousepointer veranderd.

ik weet wel hoe dat ik een mousepointer kan veranderen, maar dit moet dus alleen op het event wanneer er over een plaatje (object) bewogen wordt of deze geresized wordt (maar dan is de muis ook over het plaatje dus ik denk dat het alleen over 1 event hoef), mousehover. Maar als ik zo'n event ga bepalen dan kan dat nog niet omdat er niet persee een plaatje hoeft te zijn. en als ik richtextbox.mousehover neem dan doet hij dit bij alles in de richtextbox en dat is ook niet de bedoeling :)

Wie kan mij een eindje op weg helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door toost op 04-05-2006 12:01 ]

This space for rent. Serious inquiries only please.

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 12:26
Visual Basic:
1
2
3
4
5
txtGezin = New TextBox
txtGezin.Name = "txtgezin"
AddHandler txtGezin.Validating, AddressOf KlantControle

Private Sub KlantControle(ByVal sender As Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs)

is het niet zoiets dat je nodig hebt, dus dynamisch een event koppelen aan de picture die je dan gaat toevoegen... weet niet als da ook gaat voor een picture in de textbox...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• toost
ik denk niet dat het dat is, want je kan op die manier geen mousehover event specificeren zo ver ik weet

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 12:26
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    Private Sub _Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim test As New PictureBox
        test.Width = 100
        test.BackColor = Color.Green
        AddHandler test.MouseHover, AddressOf testControle
        txt_richttextbox.Controls.Add(test)
    End Sub
    Private Sub testControle(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
        CType(sender, PictureBox).Cursor = Cursors.Cross
    End Sub

werkt bij mij, net getest... tenzij het dit niet is wat je wilt

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• toost
het is bijna wat ik wil :), kijk ik heb een richtextbox waar een plaatje in gezet kan worden. dus niet via een picturebox maar als object in de richtextbox. Als het voor de picturebox of een ander element was dan was het mij ook wel gelukt met zo'n dergelijke code. Wat ik dus nodig heb ik de manier om het event aan te spreken op het moment dat er een plaatje aanwezig is in die richtextbox