Toon posts:

hoe krijg ik raw bestanden uit mijn 350d camera??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om de raw bestanden direct vanuit mijn camera te kopieren naar mijn Harddisk. de pc herkend ze niet of maakt er automatisch jpgjes van. ik heb al de nieuwste wia driver gedownload van canon maar het werkt nog steeds niet. ik had eerst een adapter via usb2 waarmee ik mijn cf kaartjes kon kopieren maar die heeft het begeven. dus vandaar dat ik het nu maar via mijn camera probeer
maar het lijkt me toch niet onmogelijk om ook cr2 bestanden te kunnen kopieren vanuit je camera ???? of is dat gewoon echt niet mogelijk ??

ik gebruik gewoon windows xp met de allerlaatste updates en al erbij

wie weet wat ik fout doet mag het zeggen :'(

Verwijderd

Heb je de CD die erbij zat geinstalleerd? Daar zit namelijk een tooltje op waarmee dat kan.
Dat start ook vanzelf op zodra je je camera aan je pc koppelt.

Je pc maakt er overigens niet automatisch JPG files van, maar waarschijnlijk schiet je in RAW + JPG. Wanneer je dan via My Computer naar je camera browsed zie je enkel de JPG's.

Maar goed, CD d'r in en ff installeren dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:20:
Heb je de CD die erbij zat geinstalleerd? Daar zit namelijk een tooltje op waarmee dat kan.
Dat start ook vanzelf op zodra je je camera aan je pc koppelt.

Je pc maakt er overigens niet automatisch JPG files van, maar waarschijnlijk schiet je in RAW + JPG. Wanneer je dan via My Computer naar je camera browsed zie je enkel de JPG's.

Maar goed, CD d'r in en ff installeren dus.
welk tooltje is dat dan want ik heb de cd geinstalleerd maar elke keer als ik mijn camera aanzet wordt er opgestart met de windows scanner en camera software ??

Verwijderd

Canon CameraWindow.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je moet de USB modus op de camera ook goed instellen. Maar zelf prefereer ik een cardreader.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:01:
Je moet de USB modus op de camera ook goed instellen. Maar zelf prefereer ik een cardreader.
yep ik ook maar dan moet dan ding niet kapot gaan :(

Verwijderd

Je moet het met CameraWindow/Zoombrowser doen :) De 350D wordt niet goed gezien als externe hard disk (a la je cardreader dus)...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm die staat niet op mijn cd :(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:56:
[...]

yep ik ook maar dan moet dan ding niet kapot gaan :(
Zeur niet man, zo'n cardreader heb je voor een klein tientje, en zorgt voor een hoop gemak :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:03:
[...]

Zeur niet man, zo'n cardreader heb je voor een klein tientje, en zorgt voor een hoop gemak :)
yep maar het is een combinatie van kapot gaan die ligt tussen dat ding en mijn pc in. op een andere pc werkt die cardreader wel 8)7

en op de een of andere manier wil het niet in mijn systeem landen dat je weer andere meuk ECHT nodig hebt om je bestanden uit je camera te krijgen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 14:39 ]

Pagina: 1