DivX /VCD leiden tot verzamelwoede waar of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:26
Sorry hoor, kan het niet laten om mijn mening even te ventileren over dit onderwerp.

Ik zie en hoor veel van mensen die dan gigantisch veel DivX films e.d. downloaden om dan vervolgens te gaan kijken. Het zou dan zogenaamd veel goedkoper zijn dan huren + leuk ook.

Het laatste argument ga ik zeker niet ontkrachten maar ik vind wel dat het meestal nergens op slaat en tot verzamelwoede overslaat. Als je 1 maal de mogelijkheid hebt om DivX films te downloaden en met redelijke snelheid zal je al snel de meest onzinnige ongein van het internet halen zonder er ooit naar te kijken. Je fikt het op een cd (of 2) en het ligt in een kast stof te happen. Als je dan eens de moed neemt om het alsnog te kijken, ga je of voor je pc zitten (en wat is daar dan aan, voor je pc films kijken is gewoon .. not done) of je mikt je DivX signaal over je TV-out van je videokaart. In het laatste geval wordt de kwaliteit nog slechter.

Volgens mij zijn al die film liefhebbers beter af met een DVD speler (overal te koop) + hardware matige mpeg kaart.

Je kunt tegenwoordig overal DVD's huren! En ook totaal niet duur! Ik betaal 100 piek in 1 keer en mag dan 200 piek huren. Das 7.50 per dvd delen door 2 = 3.75 piek.
Voor dat geld ga je toch niet meer al die ongein door van downloaden, uitpakken, frustratie omdat er weer 1 file mist, nogmaals downloaden uitpakken etc etc??

Nogmaals, als mensen divx willen kijken dan moeten ze dat vooral niet laten, mijn mening hierover heb je hierboven kunnen lezen.

Peace!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus als jij een DVD gekocht hebt, knal je deze ook in de kliko. Immers, je hebt al een keer gezien :?

Eerst zeg je dat het not done is om films op de PC te kijken, en vervolgens zeg je dat je voor een appel en een ei een DVD en een H+ hebt.

En als je een (relatief slechte DivX) op je out gooit, zallie er nog altijd op een TV vele malen beter uitzien.

Uiteraard moet je niet downloaden om het downloaden.
Maar ik krijg wel vaker te horen dat ik niet helemaal spoor omdat ik goede films graag meerdere malen kijk.

Just my 1 eurocts

Tijd voor een nieuwe sig..

• GarBaGe
  • Laatst online: 20:55
Ik kijk films ook vaak meer dan 1 keer. En ik wil ook goeie kwaliteit DivX. Geen 1 CD screeners :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Nee, kijk het zit zo...

Je download Divx-en die nog in de bios draaien. Zo heb ik unbreakable al gezien voordat hij in Nl was, en kan ik een nog een eindeloze lange rij films gaan noemen, die ik al gezien heb, terwijl jij de naam nog geeneens kende...

Bovendien heb ik alle Friends afleveringen van volgend jaar al gezien (geinig toch).

Verder, tv kijken achter je Pc-> Met 21 inch is het beeld een stuk beter dan welke TV (met DVD of niet) dan ook, omdat er gewoon meer pixels zijn en betere kleuren.

Voor het geld hoef je het niet te doen. Ik heb een harde schijf van 80 Gb aangeschaft om alles daar op te zetten, das zo'n 1000,-
Van die prijs, kun je jaren naar de bios, een DVD kopen, huren enz, maar het is gewoon hobby.

Het is leuk.
Ik handel ook niet in films of zo, gewoon af en toe een leuke downloaden, dan gebruik je je overbodige bandbreedte ook nog eens.

Das het verhaal denk ik.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 00:10
Ik vind divx ook zeker de moeite om in de kast te hebben staan. In principe ben ik tegen het 2cd verhaal van divxjes want het is meestal gewoon niet nodig en die blokjes op de muur, ja nouja daar kan ik goed mee leven, tv laat ze toch niet zo zien.

Ik heb nu iets van 200 films op divx en heb ze nog lang niet allemaal gezien, maar ik leen ze regelmatig uit en mijn vriendin vind het ook wel ok :D

Verwijderd

Nou ik moet bekennen dat ik ook een DiVX:) en VCD verzamelaar ben terwijl ikn iet eens de tijd heb om gewoon het nieuws op de TV te kijken dus laat staan om al die films te kijken. Ik heb ondertussentijd al een dikke stapel en die blijft ook maar groeien. Da's op zich niet erg maareuh tja kijken doe ik niet.
Trouwens op mijn TV ziet een film van cdrom er veel beter uit dan op de monitor. Zelfs ASF films zijn zo goed te kijken (ok kwaliteit is niet al te goed maar je kunt er goed naar kijken) en op de monitor is dat wel een ander verhaal.

Maarja waarom zou je niet verzamelen? Cdr'z kosten nix :P

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:44
divx is errug goed te bekijken op de tv hoor! .. Ik heb ook een standalone dvd speler dus ik ken het verschil..
ik mik trouwens al mijn divx'jes weg nadat ik ze gezien heb..

HT-addict in spe

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 22:01
Ik download alleen de films die ik goed vind. Anders blijf je bezig! :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:18
DIVX is leuk om op je laptop te kijken als je in het vliegtuig zit, maar ik vind de kwaliteit vergleken met DVD toch wel errug slecht. Dan huur ik liever een DVD die ik als ik hem nog een keer wil zien wel op VHS, waarvan de kwaliteit beter is dan met DIVX. En als ik hem echt wel goed vind of over een paar jaar nog een keer wil zien dan koop ik hem of huur ik hem nog wel een keer.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Nou, dvd's leiden ook tot verzamelwoede hoor! Afgelopen maand waren alle series van Friends (1 t/m 6) in de aanbieding bij de Makro, van 160 p/s voor 100 p/s, toen heb ik ze gelijk maar allemaal gekocht! Jennifer Aniston rulez! :P
En zo zijn er wel meer dingen die ik gewoon koop omdat ik ze toch wel vaker wil zien, als ik iets echt goed/leuk vindt, dan heb ik het toch liever in de hoogste kwaliteit mogelijk, dvd dus, en niet divX, sorry guys! En iets waarvan ik niet zo weg ben dat ik er 60 piek voor wil neertelen, dat huur ik gewoon voor 4 piek bij de videotheek, heb ik nogsteeds de beste kwaliteit en het scheelt me een hoop ergernissen en tijd...
En dat ik de nieuwste films die hier nog niet uitzijn niet kan zien, ach, lekker belangrijk!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Niet aleen Div-x leidt tot verzamelwoede hoor. Ook bijvoorbeeld ISO's (met appz en games erop) of Crazybytes/Twilights.
Mensen downloaden dat ook altijd.

Ik download veel Anime, dat is ook een verzamelwoede maar ook hobby. En ik heb rim de helft nog gekeken ook (heb een collectie van 200 cd's...)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Red devil> Eeeuh de mensen hier boven me ontkrachten een beetje wat je zegt...conclusie: je praat poep...

Verder peace hoor...:)

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Je zou inderdaad van verzamelwoede kunnen spreken ja. In de afgelopen 2,5 maand ben ik echt serieus met Divx bezig en al zo'n 50 titels vergaard. Waarvan ik er misschien 10 gekeken heb. Echter ik heb geen kable/DSL o.i.d. maar gewoon ISDN. Dus ik moet het van ruilen en de videotheek hebben.

Maar serieus wat is je probleem nu precies ? Erger je je aan de 'slechte' kwaliteit van Divx (heb je zeker nog nooit een 2cd divx bekeken). Of vind je al die lariekoek rondom divx / VCD maar zinloos ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

ik heb ook een 100+ divx verzameling

als je een mooie tv + tvout hebt of een fatsoenlijke monitor 19"+ is het HEEEL GOED te doen.. je kan met een paar truukjes divxkwaliteit geweldig oplappen.. en op de tv zie je het kwaliteitsverschil bijna niet..

maar je hebt divx en divx... als ie slecht gecodeerd is gooi ik em weg anders brand ik em..

dan staan ze in de kast te stoffen, ja

en als er maten zijn ofzo.. of ik heb zin om een film te kijken dan pak ik er een uit de kast... en ben klaar..

mijn cd's kosten F1,85... en ik geef het er GRAAG aan uit..

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

ff offtopic
Op donderdag 25 januari 2001 12:16 schreef freakyfrank het volgende:
je kan met een paar truukjes divxkwaliteit geweldig oplappen..
hoe? :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

eeeh
ik zou ook het liefst de hoogste kwaliteti willen
ik verzamel muziekvideos
en als artiesten nou zo lief zijn om dvds uit te brengen met musicvideos
dan koop ik ze
zo simpel ligt het
80% van mijn mp3 verzameling zijn eigen rips waarvan ik de gekochte cd's netjes in de kast heb...

- nog ff een edit

als ik een divx film kijk of zo dan denk ik echt zo van... en nu
als ik een film wil zie ndan ga ik naar de bioscoop want thuis op 24" monitor met speakerset en een divx film die geen dolby digital heeft en niet echt het effect geeft van een 200" scherm met dikke subwoofer :) vind ik echt niet koel :)

da's dezelfde theorie als :
man zijn bevordert penisnijd :)

• MankE NeliZ
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Ik moet wel toegeven dat er sprake is van een zekere verzamelwoede...maar ik probeer wel zoveel mogelijk kwaliteitsfilms of in ieder geval klassiekers te checken. http://www.imdb.com is hier een goede hulp bij :)

Sinds ik een DVD-speler heb check ook steeds meer VCD-screeners, die kan ik nl ook gewoon zonder puter bekijken :9

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• cappie
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Ik download alleen goede DivX films (DVD).. wat voorbeeldjes zijn:

- Toystory 2 (2 cd's)
- Unbreakable (2 cd's)
- Charleys Angels (2 cd's)
- Gone In 60 Seconds (1 cd)
- Pi (1 cd)

meestal download ik die krengen gewoon as is.. dwz: in 1 grote file, waarvan ik er 2 per nacht download. Op die manier kan ik in 1 nacht een complete film downloaden die goed te kijken is. 8-)

Ik leech alleen 's nachts, omdat 't dan lekker snel is, en omdat ik dan niemand anders (gamers:)) lastig val met m'n downloads.. iets wat MEER mensen zouden moeten doen.. :(

Wat ze ook zeggen, DivX kan er HEEL mooi uitzien :), maar dan moet je wel 2 80 minuten CD's per film vullen, want anders krijg je gewoon teveel pixelrot/mpeg-artifacts :r

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Red devil
Koffie said
Dus als jij een DVD gekocht hebt, knal je deze ook in de kliko. Immers, je hebt al een keer gezien
Eerst zeg je dat het not done is om films op de PC te kijken, en vervolgens zeg je dat je voor een appel en een ei een DVD en een H+ hebt.
a) ik koop never DVD's want idd ik vind het totaal niet tof om een film nog eens te zien, er zijn echter uitzonderingen maar vaker dan 2 a 3 keer ga ik niet een film zien.
b) ik bekijk mijn DVD's natuurlijk op mijn TV! Als ik dvds op mijn PC wil zien kan ik net zo goed mijn Geforce daarvoor gebruiken. Die Mpeg kaart heeft gewoon een perfecte TV-out

Olav said
Je download Divx-en die nog in de bios draaien. Zo heb ik unbreakable al gezien voordat hij in Nl was, en kan ik een nog een eindeloze lange rij films gaan noemen, die ik al gezien heb, terwijl jij de naam nog geeneens kende...
Mijn videoboer verhuurt ook regio 1, die zijn dan ook vrij nieuw, misschien niet supernieuw maar nieuw genoeg en ze draaien dan nog vaak in de bios.

Henkleerssen said
Red devil> Eeeuh de mensen hier boven me ontkrachten een beetje wat je zegt...conclusie: je praat poep...
Verder peace hoor...
Nee hoor :) Ze bevestigen juist mijn argumentatie. Als ik alles zo eens doorlees verzamelen sommige voor de heb en bekijken ze nauwelijks.

Majestic said
Maar serieus wat is je probleem nu precies ? Erger je je aan de 'slechte' kwaliteit van Divx (heb je zeker nog nooit een 2cd divx bekeken). Of vind je al die lariekoek rondom divx / VCD maar zinloos ?
Och is niet echt een probleem, maar de hele hype eromheen vind ik zo zinloos. Huur dan gewoon een dvdtje en je bent qua kwaliteit gewoon binnen. Ik heb zat DivX films ff bekeken en ik vind de kwaliteit idd niet altijd even goed. Ik heb wel eens een 2 cd divx gezien maar in het circuit waar de films in rond gaan komen die nauwelijks voor, dat zijn vooral 1 cd DivX films. Als iedereen nou gewoon DVD's zou huren ipv leechen zou het internet gewoon ook veel sneller zijn! Waar of niet?

bloodhound said:
als ik een divx film kijk of zo dan denk ik echt zo van... en nu
als ik een film wil zie ndan ga ik naar de bioscoop want thuis op 24" monitor met speakerset en een divx film die geen dolby digital heeft en niet echt het effect geeft van een 200" scherm met dikke subwoofer vind ik echt niet koel
Klopt maar mijn redelijk grote TV met perfect Dolby Digital set maken veel goed. Ik vind het geluid op mijn kamer mooier dan in de bios.

Al met al kan ik concluderen dat er idd sprake is van verzamelwoede. Och ik had het eerst zelf ook dus ik snap het best.

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 25 januari 2001 13:59 schreef Red devil het volgende:
Koffie said
[..]
Olav said
[..]
Mijn videoboer verhuurt ook regio 1, die zijn dan ook vrij nieuw, misschien niet supernieuw maar nieuw genoeg en ze draaien dan nog vaak in de bios.
Hmm, Videoland hier in Leeuwarden mocht de Regio 1 dvd's niet meer verhuren -> Verbod. Waar huur je die dvd's dan? Aangezien ik toch echt meende te horen dat dit >ILLEGAAL< was.

• Red devil
Op donderdag 25 januari 2001 14:10 schreef Scorpion het volgende:

[..]
Hmm, Videoland hier in Leeuwarden mocht de Regio 1 dvd's niet meer verhuren -> Verbod. Waar huur je die dvd's dan? Aangezien ik toch echt meende te horen dat dit >ILLEGAAL< was.
Ik haal ze in helpman groningen bij Fun and Fantasy (idd ik dacht ook dat het een ander soort winkel was toen ik de naam hoord :+ )

Trouwens die claimen dat er verbod geldt op regio 1 videobanden dus niet op discs en aangezien DVD op discs staan....

Was een foutje van een domme (misschien dvd minnende) ambtenaar op het ministerie.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Het is idd een verzamelwoede.
Bij mij is is het zo van: Ik moet gewoon de beste films in mijn verzameling hebben. Als ik een slechte download, pleur ik hem er gewoon weer af. Ik denk wel dat ik de goede films naar een jaartje weer uit de kast haal.

Tis vooral leuk om films in voorraad te hebben die je nog niet gekeken hebt. S'avonds laat heb je even nix te doen en kijk je even een DivX-je. Ik heb ook een DVD speler, maar daar trek je echt even een avond voor uit (samen met vriendin of vrienden) DivX kijk ik savonds om 12 uur ook wel.

Ik heb gisteren bijvoorbeeld The Art Of War gezien (Thnx to Scorpion for posting in the newsgroup :P ) Maar de kwaliteit van zowel het beeld als het geluid waren bijna niet te onderscheiden van DVD.

DVD is trouwens ook niet altijd even mooi, vaak wordt zelfs daar te veel compressie toegepast (meestal bij licht,mist e.d)

Ach, en als de cd-tjes onder de 2 gulden blijven is het een kleine moeite.

Verwijderd

Ik vind je mening toch echt onzin ! :(
Wat is er nu leuker dan een film al zien terwijl hij nog in de bios is !?
En dit is zeker wel goedkoper, helemaal als scholier, want wij kunnen niet even een DVD speler kopen en maar elke keer dvd's gaan lenen, bovendien kan men de films willen hebben omdat men ze vaker dan 1x wil zien of zo..

Wel vind ik het niet zo gaaf het op een monitor te zien, ook al is het best handig een film te kijken terwijl je typt 8-) (venster). Maar laat het nu zo zijn dat ik een mooie Matrox G400 dualhead heb inc. kabeltjes en stekkers en achter me staat een dikke (2e hands) Tv 8-) en dan is het kijken van divx ineens gaaf...

Zo kan ik vrienden uitnodigen om beneden in onze woonkamer film te kijken want ik ben wel zo slim geweest 25m kabel te kopen. *D

Dus : DIVX= *D *D :9~ !!!

• Red devil
Op donderdag 25 januari 2001 14:21 schreef Rico-Burn het volgende:
Ik heb gisteren bijvoorbeeld The Art Of War gezien (Thnx to Scorpion for posting in the newsgroup :P ) Maar de kwaliteit van zowel het beeld als het geluid waren bijna niet te onderscheiden van DVD.
:+ heb je dan dezelfde dag ook nog eens de dvd versie gezien?
DVD is trouwens ook niet altijd even mooi, vaak wordt zelfs daar te veel compressie toegepast (meestal bij licht,mist e.d)
DivX is veel agressievere compressie , DVD is altijd beter!
You know it 'cause you saw it @ my place!

• Red devil
Op donderdag 25 januari 2001 14:37 schreef Xorion het volgende:
Ik vind je mening toch echt onzin ! :(
Wat is er nu leuker dan een film al zien terwijl hij nog in de bios is !?
Een paar weken later de film op DVD zien met tich beter beeld en 5 kanaals bioscoop geluid zonder het gedonder van downloaden.
En dit is zeker wel goedkoper, helemaal als scholier, want wij kunnen niet even een DVD speler kopen en maar elke keer dvd's gaan lenen, bovendien kan men de films willen hebben omdat men ze vaker dan 1x wil zien of zo..
Ahum jij download zeker de films via je modem
ofzo? Volgens mij dok je daar 90 piek de maand voor.
Wel vind ik het niet zo gaaf het op een monitor te zien, ook al is het best handig een film te kijken terwijl je typt 8-) (venster). Maar laat het nu zo zijn dat ik een mooie Matrox G400 dualhead heb inc. kabeltjes en stekkers en achter me staat een dikke (2e hands) Tv 8-) en dan is het kijken van divx ineens gaaf...Zo kan ik vrienden uitnodigen om beneden in onze woonkamer film te kijken want ik ben wel zo slim geweest 25m kabel te kopen.
25 m kabel? ik heb 10 mtr en volgens mij moet het niet veel langer zijn. Dus de kwaliteit zal wel naadje zijn. Daarbij komt nog dat DivX niet altijd even goed zijn qua kwaliteit (er zijn uitzonderingen)

+ nog eens dat ik het vervelend vind een engels film zonder ondertiteling te zien alleen maar omdat ie zo nieuw is.
Met DVD regio 1 heb je tenminste nog engelse ondertiteling.
En JA ik ben redelijk goed in engels maar veel uitspraken (engelse/amerikaanse grappen) snap je pas als je ze ziet staan en kun je voor geen mogelijkheid horen of je moet er al vandaan komen.

Verwijderd

Nee, ik heb wel kabel betaal het niet 8-)

Je wist blijkbaar niets te zeggen anders zou je niet over 25m kabel zaniken, maar nee er is juist helemaal GEEN verlies, het is nog net zo mooi als met 2 meter kabel.
En geen ondertiteling, tja ik weet dat veel mensen geen/niet fatsoenlijk engels kunnen.
Of ze kunnen het niet begrijpen, om die engelse grappen wel te snappen moet je maar beter engels leren want de vertaling van die grappen klopt immers ook haast nooit. Maar dat is toch een onzin probleem ? Als je geen engels kan kijk je toch zowizo geen divx.. dan ben je gedoemd engels te leren of dvd te kijken ! |:(

Als ze de prijs van een DVD zouden verlagen naar de prijs van een video dan zou ik best een dvd speler willen hebben, maar de prijzen van nu zijn simpelweg absurd ! 80,- voor een nieuwe film !

(Wij betalen voor de kabel 89,- en ook al zou ik het wel moeten betalen is die 89,- nog altijd goedkoper, zelfs op de lange termijn. Maar zoals ik al zei, ik heb mooi winroute en betaal de kabel niet)

Plz, als je geen zinnige tegen argumenten hebt, zeg dan niets ! :(

Verwijderd

verdomme wat zit het forum moeilijk te doen !

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje te gek worden iedereen wil een super collectie films op cd-r en kijkt ze soms geeneens, ik vind een dagje film in de bioscoop met mijn vriendin of een groep vrienden veel leuker(en socialer) Maar ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die het voor de hobby doen en gewoon liever een film thuis kijken. Ik heb ook een dvd speler en als ik geen zin heb om naar de bios te gaan huur ik een dvd (of als het te koud is :+ > :7 )en ga daar niet een paar uur voor zitten downloaden... of missende files zoeken enz... (natuurlijk niet met ftp...)
Maar oke....ieder zo zijn eigen mening en dat respecteer ik ook dus voel je niet aangevallen mede tweakers!

• Yucko
  • Laatst online: 12:22

Yucko

One clown to rule them all !

DivX = helemaal niet slecht. VCD .. da's pas slecht, dus die RedDevil moet niet zow zitten zeuren. Als hij geen DivX wil bekijken, goed ... maar laat andere in hun waarde. Moeten ze toch zelf weten?

Of zit je ook zow te zeuren op mensen die vieze plaatjes downloaden ?? (die bekijken ze ook 1 keer, en voor de rest niet)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Red devil
Xorion wrote
Nee, ik heb wel kabel betaal het niet 8-) Je wist blijkbaar niets te zeggen anders zou je niet over 25m kabel zaniken, maar nee er is juist helemaal GEEN verlies, het is nog net zo mooi als met 2 meter kabel.
Yeah right, je was er natuurlijk even vergeten bij te vertellen dat je je videosignaal door een glasvezel pompt? |:(
dom van me, had ik kunnen weten.
En geen ondertiteling, tja ik weet dat veel mensen geen/niet fatsoenlijk engels kunnen. Of ze kunnen het niet begrijpen, om die engelse grappen wel te snappen moet je maar beter engels leren want de vertaling van die grappen klopt immers ook haast nooit. Maar dat is toch een onzin probleem ? Als je geen engels kan kijk je toch zowizo geen divx.. dan ben je gedoemd engels te leren of dvd te kijken !
Ik mag zeggen dat mijn engels ver boven modaal, al mijn vakliteratuur is in engels + had goeie cijfers op luistertoetsen op VWO.
Ik weet niet wat voor sesamstraat filmpjes jij download maar inside jokes kun je gewoon niet goed verstaan, en als je dat al wel zou kunnen kan dat alleen met een perfect geluidje bijv van een dvd.
Als ze de prijs van een DVD zouden verlagen naar de prijs van een video dan zou ik best een dvd speler willen hebben, maar de prijzen van nu zijn simpelweg absurd ! 80,- voor een nieuwe film !
* Red devil devil is Laughing Out Loud

Heb jij uberhaupt de thread wel doorgelezen? Ik had het over GEHUURDE DVD's en dat kost mij 3.75 PER STUK.
Plz, als je geen zinnige tegen argumenten hebt, zeg dan niets !
En ga jij met je 20 posts eerst maar eens goed alles doorlezen en "geniet" jij maar fijn van je perfecte beeld.
Tip; ga nooit naar iemand toe met DVD want dan zul je pas eens zien wat je mist.

Someone wrote
DivX = helemaal niet slecht. VCD .. da's pas slecht, dus die RedDevil moet niet zow zitten zeuren. Als hij geen DivX wil bekijken, goed ... maar laat andere in hun waarde. Moeten ze toch zelf weten?
Of zit je ook zow te zeuren op mensen die vieze plaatjes downloaden ?? (die bekijken ze ook 1 keer, en voor de rest niet)
Kom op zeg, ik heb toch duidelijk laten merken dat ik het niet erg vindt als je die shit wilt zien alleen vind ik gewoon dat er zo ontzettend veel ophef over wordt gemaakt.
Verder vind ik je argumentatie erg goed, vooral dat voorbeeld over die vieze plaatjes, daar kan ik even niks tegenin brengen. |:(

Sorry mede tweakers voor al dit geflame, ik snap best wel dat de meeste mensen gewoon lekker divxjes downloaden via hun kabel en dat geeft ook best een kick gevoel maar het lijkt gewoon zo altijd dat dat alles is.
Dat laatste vind ik dus helemaal niet. Letwel, het is niet zo dat ik dit baseer op 1 divxje ofzo, ik kan als ik wel genoeg van die onzin downloaden maar als je even een kosten baten erover heen gooit, het_kan_gewoon_niet_uit

Maar NOGMAALS, dat moet je allemaal zelf weten. >:)

Ik vind het gewoon zonde van de bandbreedte.

• Red devil
Op donderdag 25 januari 2001 15:18 schreef Manga het volgende:
Ik vind het ook een beetje te gek worden iedereen wil een super collectie films op cd-r en kijkt ze soms geeneens, .......... missende files zoeken enz... (natuurlijk niet met ftp...)
Maar oke....ieder zo zijn eigen mening en dat respecteer ik ook dus voel je niet aangevallen mede tweakers!
Juist zo zie ik het dus ook.

Verwijderd

Ondertitleing kun je zo downloaden voor de wat oudere films.

Maar ja, natuurlijk niet voor de nieuwe, en then again, de engelse grappen zijn toch altijd beter.

Wie heeft de friends 7 serie al helemaal gezien?

Precies...

Dat heb je als je van DivX houdt.

Overigens vind ik het verschil met DVD niet geweldig groot. Kijk als je natuurlijk voorzien bent van Dolby 5.1, dan is stereo natuurlijk een afknapper, maar in vergelijking met video, of vcd...

• MJC
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

DivX is voor jochies met een 15 inch scherm waar twee boxjes aan hangen.

De ietwat serieuzere filmliefhebber heeft een dvd speler en huurt dvd's.

Kopen is gekkenwerk.

• Red devil
Op donderdag 25 januari 2001 15:57 schreef olav het volgende:
Ondertitleing kun je zo downloaden voor de wat oudere films.
Mwoah ok, maar das natuurlijk allemaal extra gedonder.
Maar ja, natuurlijk niet voor de nieuwe, en then again, de engelse grappen zijn toch altijd beter.
Op zich luister ik wel naar de engelse grappen maarik lees gewoon mee dus eigenlijk lees je de nederlandse + engelse grappen!
dubbel joy! :D
Overigens vind ik het verschil met DVD niet geweldig groot. Kijk als je natuurlijk voorzien bent van Dolby 5.1, dan is stereo natuurlijk een afknapper, maar in vergelijking met video, of vcd...
Ok das waar, niet iedereen heeft dat, maar met bijv SBLive! met AC3 passthrough heb je ook leuke effecten hoor!

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 15:57 schreef olav het volgende:
Wie heeft de friends 7 serie al helemaal gezien?
Die koop ik wel lekker als ie in maart op dvd uitkomt, interesseert mij het nou dat ik hem op DivX kan bekijken, jij vindt het toch ook zo'n geweldige serie? Dan mag je ze ook ondersteunen door hun werk te kopen, vind ik dan...

• Red devil
Mooizo aangezien er geen mensen meer zijn die mijn stelling omver gooien kan ik concluderen dat het fenomeen DivX idd leidt tot verzamelwoede e.d.

I rest my case
(8>

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk het probleem :?

De een verzamelt postzegels en de ander DivX...

Lekker belangrijk...

Verwijderd

Gaaf hoor da DiV-x en mijn verzamelwoede hierin.

1. Kijk lekker wel op TV...TVout videokaart naar video.
2a. Alles in engels / goed om dit op te krikken.
2b. Soms begrijp ik er dus geen snars van en moet/wil ik hem noig vaker zien om wel te weten wat ze nu zeiden.
3. Eindelijk iets wat bewaarbaar blijft.
4. Goed ruilmiddel / tegen games/mp3's
5. Toch nog ff keertje kijken.
6. 1 film = ca. 2 piek + hoes.
7. ......

I love it !

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

Verzamelwoede ja!
Nooit kijken ? nee

Tot nu toe heb ik echt alles ook gezien en die ondertitels hoeven tegenwoordog ook geen probleem meer te zijn want die kan je erbij krijgen(heb je wel een andere speler dan mp nodig).
En die mensen die DivX zo de grond inboren moeten bedenken dat niet iedereen het geld heeft voor een leuke breedbeeld tv een leuke dts decoder met een gigantische speakerset en een leuke dvd speler.
Een s600 is ook een beter auto dan een golf maat toch rijder er meer mensen in een golf rara hoe zou dat toch komen.

mollie

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 25 januari 2001 10:21 schreef Red devil het volgende:

Als je dan eens de moed neemt om het alsnog te kijken, ga je of voor je pc zitten (en wat is daar dan aan, voor je pc films kijken is gewoon .. not done) of je mikt je DivX signaal over je TV-out van je videokaart. In het laatste geval wordt de kwaliteit nog slechter.
Kwaliteit wordt niet slechter .. het wordt alleen maar beter (tv heeft grove pixels dus zie je de blokjes (van het encoden) niet zo goed. :)

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Zoals jij dat beweert kun je al je films, boeken strips etc. wel weggooien, je leest ze toch maar een keer, misschine meer.

Zelf vind ik het wel lekker om een goeie filmverzameling te hebben: The Matrix, Trainspotting, Scarface, Lock Stock and Two Smoking Barrels, American Histroy X,
(en natuurlijk m'n Star Trek verzameling :P)
Divx of VHS, het gaat om de film (en een beetje om het verzamelen ;)), niet om het downloaden natuurlijk.

Hetzelfde geld voor m'n (bijna complete) Garfield verzameling. die lees je ook niet vaak meer, daarom was het de moeite nog wel waard om ze te kopen?!?

En om je DivXje terug te kijken hoeft de verwoede verzamelaar echt niet achter de computer te gaan zitten: de echte fan heeft wel een Tv out 8-)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06
Ja, heb je eenmaal divx en weet je waar je ze kunt vinden dan leidt dat tot een hebberigheid....IK WIL MEEEEEEEEER.

Ik heb verschillende dvd's gehuurd waarvan de kwaliteit slecht was; blokjes, of de film bleef hangen omdat het een slechte persing oid was of omdat de persoon voor mij met de disc gefrisbeed had ofzo.

En ook niet onbelangrijk, bij mijn videoboer kost een film (dvd of vhs) Fl 8,-, en dan moet de film de volgende dag voor 20 uur terug zijn.
Maar als je een film huurt kijk je hem toch meestal meteen, dus op tijd terugbrengen is niet zo'n heel probleem.
Maar ik vind het toch wel leuk om tegen vrienden of collega's te zeggen dat je die of die film lekker thuis op de bank al gezien hebt terwijl 'ie nog (niet) in de bios draait.
Thuis op de bank ook geen last van vervelende pubers met popcorn of colablikjes achter je en rinkelende mobieltjes naast je...

• Theeboon
  • Laatst online: 05-03 13:29

Theeboon

theebonen bestaan!

Hmm ik heb geen last van die verzamelwoede. Download alleen films die goed zijn (geen Scream of Hollow Man-crap) en ik kijk ze altijd.

Ik heb dit overigens wel met abandonware, maar dan ligt de drempel om iets te downloaden ook een stuk lager (een HEEL stuk) omdat die spellen vaak niet zo veel MB's in beslag nemen.

"I sit in my room and imagine the future."

• wiewatwaar
  • Laatst online: 03-03 08:26

wiewatwaar

whatever

Het probleem met DivX is meer dat je harde schijf zo vol is. Even verduidelijken, Ik was op een LAN party waar de helft van de deelnemers geen spelen meer deed omdat ze bezig waren met het branden van nieuwe films die van elkaar overgenomen waren. Erg gezellig. :(

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik verzamel ook divxjes, maar niet om ze steeds te gaan kijken. Het is gewoon cool om ze in huis te hebben

Catch a smile out there!

• Red devil
Kwaliteit wordt niet slechter .. het wordt alleen maar beter
(tv heeft grove pixels dus zie je de blokjes (van het encoden) niet zo goed.
Hehe tis maar hoe je het bekijkt.
Zoals jij dat beweert kun je al je films, boeken strips etc. wel
weggooien, je leest ze toch maar een keer, misschine meer.
Euh ja! :) Maar ik koop sowieso geen leesboeken, die leen ik wel in de bieb ofzo.
Waarom zou je een boek 2x lezen, je weet toch al hoe het afloopt. Films idem.
En om je DivXje terug te kijken hoeft de verwoede verzamelaar echt niet achter
de computer te gaan zitten: de echte fan heeft wel een Tv out
Ja ik ook, asus 6800 deluxe, echter ik vind die tv-out niet goed gewoon.
Kwaliteit is niet erg goed.
Ik heb verschillende dvd's gehuurd waarvan de kwaliteit slecht was; blokjes,
of de film bleef hangen omdat het een slechte persing oid was of omdat de
persoon voor mij met de disc gefrisbeed had ofzo.
Hmmm sorry maar een dvdtje tegenkomen die slechter is gecodeerd als een divx of vcd,
die moet ik nog tegenkomen. Idd soms zit er een vlekje opde dvd, maar die poets je zo
weg.
En ook niet onbelangrijk, bij mijn videoboer kost een film (dvd of vhs) Fl 8,-,
en dan moet de film de volgende dag voor 20 uur terug zijn.
Ik heb 100 piek ingelegd en mag dan voor 200 piek huren!
Maar als je een film huurt kijk je hem toch meestal meteen, dus op tijd
terugbrengen is niet zo'n heel probleem.
Maar ik vind het toch wel leuk om tegen vrienden of collega's te zeggen dat je die of die film lekker thuis op de bank al gezien hebt terwijl 'ie nog (niet) in de bios draait.
Thuis op de bank ook geen last van vervelende pubers met popcorn of colablikjes achter je en rinkelende mobieltjes naast je...
Akkoord, das een toffe gedachte ja.

Anyway, ik zal voor het gemak even onderscheid maken want ik ben zelf ook niet vrij
van zonde geweest. Comedy's en ander vermaak zonder actie e.d. die wil ik best nog
downloaden. Meet the parents, what women want etc etc die zijn best te zien zonder
dat je je 5.1 dts versterker mist.

Actie films en mooi thrillers, dan w8 ik liever nog even om ze vervolgens te huren en in
mijn dvd spelertje te proppen!

Verwijderd

Ik kreeg in maart 2000 ns een videoceedeetje, vond ik erg leuk en in november had ik er 300... :7

Tot ik er achter kwam dat ik een beetje obsessed was en alleen nog maar bezig was met branden en naar het postkantoor lopen.

dus ben ik ze nu maar ns allemaal gaan kijken ;) Ik sta trouwens nog altijd open voor trades, alleen geen bulk meer en alleen nog maar divx. :+

greetz n freetz
de grote boze bas

• Spikey
  • Laatst online: 03-03 07:03

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb hier nu een kleine hoeveelheid (63 om precies te zijn) DivX liggen.. allemaal gezien..

ik download of kopieer een DivX pas als de film me aanspreekt en dus niet zomaar in het wilde weg leechen..
Kheb hier een stand-alone dvd speler en dolby surround en ik huur ook heel vaak dvd's.. En als de film echt goed is.. dan rip ik 'm toch zelf ?.. of ik huur 'm later nog eens..

ik ken wel een paar mensen die DivX verzamelen voor het hebben.. Moeten ze zelf weten. Ik heb er niks op tegen..

en de kwaliteit.. tja.. tis vaak wel iets minder als dvd maar als ik 's avonds lekker in m'n nest lig en een divx draai dan zie je de blokkerigheid al nie meer.. En ik val meestal toch wel ergens halverwegen in slaap ;)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• backupdevice
  • Laatst online: 06-03 17:25

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik d/l mijn divxjes via edonky. Alle films zijn van superkwaliteit.

Laat mij maar lekker downloaden!!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 11:53 schreef basset het volgende:
DIVX is leuk om op je laptop te kijken als je in het vliegtuig zit, maar ik vind de kwaliteit vergleken met DVD toch wel errug slecht. Dan huur ik liever een DVD die ik als ik hem nog een keer wil zien wel op VHS, waarvan de kwaliteit beter is dan met DIVX. En als ik hem echt wel goed vind of over een paar jaar nog een keer wil zien dan koop ik hem of huur ik hem nog wel een keer.
Als je een goed geripte divX hebt (2cds) en je zit van een afstandje te kijken, dan zie jij het verschil NIET met dvd

Verwijderd

Ik zit kennelijk dicht bij de bron, want ik lees hier dat je op z'n vroegst films kan downloaden als ze in de bios draaien. Ik download ze meestal 3 a 4 maanden voordat de promoacties beginnen. Dan kijk ik ze en tief ze meteen weg. Als het echt een hele gave film was dan kijk ik hem soms nog eens met de vrouw op dvd. Leuke is wel dat iedereen aan mij vraagt wat goede films zijn om te gaan zien, ik heb ze toch allemaal al gezien :)

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kijk ze en dan geef ik ze weg. Anders wordt de berg stofhappende cdroms wat al te groot.
Toppertjes bewaar ik wel..

Verwijderd

Waarom voor 3,75 de DVD huren als je 1/2 maanden voor de US dvd-release al een DVDRip DiVX kan krijgen? Ik geef toe DVD ziet er wel beter uit maar ik heb meestal geen zin om een tijdje te wacthen. Ik brand bijna alles wat ik download 1/2 DiVX films per dag. Ik zit zelf dan ook bij een paar divx groups dus het downloaden kost me meestal nix alleen 1-2 hr downloaden dat is alles. Op www.isonews.com zie je wat er allemaal uitkomt. Hoe je die films/games ect kan krijgen die erop staan zoek je maar zelf uit :)

Verwijderd

Praat niet stom, DIVX ruled, keb +/- 200 Gig aan divx liggen en bijna allemaal gezien...

Ik hou van divx en divx houd van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sleeper187/radion1.gif

• Red devil
Op vrijdag 23 maart 2001 16:15 schreef loos het volgende:
Waarom voor 3,75 de DVD huren als je 1/2 maanden voor de US dvd-release al een DVDRip DiVX kan krijgen? Ik geef toe DVD ziet er wel beter uit maar ik heb meestal geen zin om een tijdje te wacthen. Ik brand bijna alles wat ik download 1/2 DiVX films per dag. Ik zit zelf dan ook bij een paar divx groups dus het downloaden kost me meestal nix alleen 1-2 hr downloaden dat is alles. Op www.isonews.com zie je wat er allemaal uitkomt. Hoe je die films/games ect kan krijgen die erop staan zoek je maar zelf uit :)
I know i know,
ik zit zoals jullie jongens het noemen:
dicht bij de "source"
Al die shit die bij isonews uitkomt is inderdaad binnen 2 dagen (of eerder) voor mij te downloaden.

Wat voor mij een reden is om niet de film eerder te zien? Volgens mij heb ik dat al eens genoemd, vooral het geluid mis ik.
Kennelijk zit iedereen met stereo-boxjes divxjes te kijken, als je 1 maal dvd hebt gehoord (en gezien) dan neem je niet snel met minder genoegen.

Verwijderd

Ja ja, dit ken ik. DivX leidt zeker tot verzamelwoede. Ik heb er nu al zo'n 400 :P en blijf maar door gaan met ruilen en downloaden. Ik heb zelf nog maar 15% gezien.
Kijk maar op mijn site ;)

Verwijderd

Mwah.. van het geluid heb ik niet echt veel last ik heb hier een four point surround setje staan en ik vind het toch goed klinken het is niet zo dat als ik dvd kijk met surround dat ik duidelijk het verschil merk.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

Ik download de dingen die ik niet ken en die me leuk lijken.

vind ik het heel leuk koop ik het wel op DVD.

En ja, ik moet toch wat te downloaden hebben.

Fikken doe ik bijna nooit. Ruimte zat.

Huren vind ik minder, want ik ben lui. nooit zin om ze terug te brengen. heeft me ook aardig wat boetes gekost.

En bios doe ik niet zo vaak meer als vroeger.

Ik vind DivX leuk.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb deze argument nog niet gehoord:

Je kan divx ook even TMPGenc/Flask-en naar VCD en dan als VCD bekijken hoor.
Beeld is IIG veel beter dan standaard VCD.

Maar dit doe ik alleen voor films die ik graag op m'n 86cm TV wil zien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Red devil
Op zondag 25 maart 2001 12:32 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb deze argument nog niet gehoord:

Je kan divx ook even TMPGenc/Flask-en naar VCD en dan als VCD bekijken hoor.
Beeld is IIG veel beter dan standaard VCD.

Maar dit doe ik alleen voor films die ik graag op m'n 86cm TV wil zien.
(stoere tv trouwens)
Klopt ik wist dat dat kon maar:

1) dat kost vrij veel processor kracht en ik wil natuurlijk geen kostbare blokjes verliezen ):O

2) Mijn videokaart heeft ook een tv-out dus dat zou ook nog kunnen.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Divx downloaden alleen voor fun? Tsja ik ben ook een film liefhebber en vooral SERIES.

Vertel mij nou waar ik al die mooie DVD's van de nioeuwste serie ENTERPRISE kan kopen hier in nederland!!!!!!

Tsja lastig als je geen keuze hebt he!!!
Kazaa rulez

=/\= System Status =/\=

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ja, joh kick even een ouwe topic omhoog. |:( ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

Jag

Anders schop je even een oude topic omhoog |:(.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.