ik heb een site gemaakt met een variabele hoogte. Omdat ik 3 collomen gebruik heb ik gebruik gemaakt van faux columns. Dit werkt allemaal goed. Nu wil ik de site onderaan "afsluiten" met een witte balk van 10px hoog. Dit probeer ik op te lossen door te gebruik te maken van een siteholder met daarin de site en de onderste balk die na elkaar floaten.
als ik nu de bottombalk div een kleur geef, rood bijv, dan laat hij hem over de site div heen zien. Zodra ik inhoud in de div zet, laat hij hem wel goed zien, dus waar hij hoort. Dus de div word wel goed gepositioneerd maar de achtergrondkleur zet hij ergens anders neer.
de gehele site kan hier gevonden worden en de css hier
Het probleem doet zich voor onder FF en Safari, IE heb ik nog niet getest.
HTML:
1
2
3
4
| <div id="siteholder"> <div id="site">inhoud van de site</div> <div id="bottombalk">de onderste balk</div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #siteholder { position: absolute; width: 800px; top: 35px; left: 50%; margin-left: -400px; background: white url(images/background.gif) repeat-y; } #site { position: relative; float: left; width: 800px; float: left; background-color: green; } #bottombalk { position: relative; float: left: width: 800px; height: 10px; background-color: red; } |
als ik nu de bottombalk div een kleur geef, rood bijv, dan laat hij hem over de site div heen zien. Zodra ik inhoud in de div zet, laat hij hem wel goed zien, dus waar hij hoort. Dus de div word wel goed gepositioneerd maar de achtergrondkleur zet hij ergens anders neer.
de gehele site kan hier gevonden worden en de css hier
Het probleem doet zich voor onder FF en Safari, IE heb ik nog niet getest.