"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Pagina: 1
Acties:
  • 15.858 views sinds 30-01-2008

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
De Topic-titel is het standaardriedeltje waar windows xp mee op de proppen komt zetten door een klein ballonnetje te flashen.

Na jarenlang trouw gebruik van w2k heb ik besloten, ondanks al mijn bedenken, toch maar over te stappen op windows xp.

Zo gezegd, zo gedaan... behalve al die lelijke kleurtjes en flashy schermpjes (die ik maar meteen weggedaan heb) geeft mijn verse windows xp (sp2) installatie nog een ander probleem. Zowel mijn draadloze verbinding als mijn lan-verbinding hebben "beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden" dit houdt in dat zij van de router wél een ip-adres en subnetmask krijgen, maar meer ook niet. Geen dns-server of iets in die richting. Wanneer ik de netwerkkabel uit mijn xp-pc haal en 'm in mijn w2k-laptop prik krijg ik direct internet. Dit geld ook voor draadloos. Nu heb ik al het een en ander gezocht via onze g-vriend maar ook daar helaas niets kunnen vinden...

Iemand hier die dit soort ongein vaker heeft meegemaakt? Is die crappy functionaliteit dan toch xp-eigen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Hoe zijn je TCP/IP instellingen? Staat alles op DHCP? Of heb je nog ergens wat open staan?

BOINC stats

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Alles dhcp...
Erin prikken zou het in principe moeten doen. Heb het net even verder getest en hij doet het ook gewoon op 4 (!) pc's / laptops

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

En als je alles vast invoert? Dus zelf even IP e.d. toewijzen?

BOINC stats

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
nee helpt niets
ik ga nu de xp-pc opstarten met erd commander vanaf cd om te kijken of hij dan wel response geeft

[ Voor 65% gewijzigd door Harrie_ op 04-05-2006 11:05 ]

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Misschien toevallig een ander netwerkkaartje liggen? Heb je dat al getest?

BOINC stats

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
BachW schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:04:
Misschien toevallig een ander netwerkkaartje liggen? Heb je dat al getest?
heb 2 lan-nics in die kast zitten en ook nog een wifi kaart. geen van allen doet het. allemaal geven ze beperkte of geen verbindings mogelijkheden

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
ik heb het ook heel vaak gehad,.... wat het is ben ik ook nog niet geheel achter,... ik weet wel dat sp II en de nieuwste drivers goed doen.
en je zou moeten proberen met ipconfig in de dos box alle ip adressen even los te laten te releasen dus => ipconfig release /all

(\__/)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Mushjkin schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:08:
ik heb het ook heel vaak gehad,.... wat het is ben ik ook nog niet geheel achter,... ik weet wel dat sp II en de nieuwste drivers goed doen.
en je zou moeten proberen met ipconfig in de dos box alle ip adressen even los te laten te releasen dus => ipconfig release /all
reeds een aantal keer gedaan

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

McLatey schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:58:"beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden" dit houdt in dat zij van de router wél een ip-adres en subnetmask krijgen, maar meer ook niet.
Neen, ze krijgen GEEN IP van de router, 169.254 is autoconfiguratie.
Wat wel eens wil werken bij een bedraad lan is om 10/Half of 100/Half in te stellen als linkspeed.

Zie een Guide die ik eerder geschreven heb :)

[ Voor 15% gewijzigd door Pannenkoekkie op 04-05-2006 11:13 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:10:
[...]

Neen, ze krijgen GEEN IP van de router, 169.254 is autoconfiguratie.
Wat wel eens wil werken bij een bedraad lan is om 10/Half of 100/Half in te stellen als linkspeed.
mijn router staat ingesteld op 192.168.2.x

mijn pc krijgt na renewen gewoon een ip-adres en ook subnetmask klopt
echter hij krijgt geen gateway en ook geen dns of wins o.i.d.

en nu komt het rare... heb net die pc gestart vanaf cd met erd commander
die krijgt wel gewoon verbinding

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
wanneer ik m.b.v. ipconfig probeer te verniewen krijg ik de volgende foutmelding

"de aangevraagd serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd"

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik gok dat de dhcp client software niet in orde is, of dat je foute firewall software erop hebt staan.

Eerste zou ik controlen door te kijken of de "DHCP Client" service draaien en zo niet kijken of de eventlog (file -> run -> eventvwr) er iets over zegt. kijk ook meteen je DNS client service na....

Statisch een ip instellen op je pc (met de hand dus) lost het wellicht ook op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
helpt ook niet...

probleem dus nog steeds neit opgelost :'(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat helpt niet?

Wellicht dat je ons zinnige foutmeldingen kunt geven waarmee iemand iets kan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:55:
[...]

Wat helpt niet?

Wellicht dat je ons zinnige foutmeldingen kunt geven waarmee iemand iets kan.
de dns client service werkt gewoon...
ik krijg geen foutmelding behalve dat hij nu die foutmelding geeft dat ik niet kan renewen...

ik had al eerder gezegd dat ik de pc heb gestart met erd commander en dat hij het toen wel deed, ik begin me daarom af te vragen of het niet verstandiger / sneller is om de pc gewoon opnieuw te installeren

• Mushjkin
eeehmmm,.... ik doe dat met netwerk problemen altijd als eerste...
maar enfin,.. vraag is of het dadelijk dan wel gaat werken.

(\__/)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 20:17

Mike78

Always

Zijn wel alle benodigde services gestart. Ik had volgens mij ook eens zoiets en toen bleek er een service niet te draaien.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat ik vaak tegenkom hier (thuis (studentenhuis) en bij mn vriendin):
Slechte verbinding, dus weinig % bereik. je hebt dan wel contact maar krijgt verder niks.
Dna moet je dus zorgen voor beter bereik (andere antenne)

Wat ik zelf HEEL af en toe heb, is het zelfde probleem alleen dan moet ik de router even resetten..
(heb de gevreesde linksys V5.... dus dan ligt het probleem bij de router)

• Mushjkin
ixl85 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:15:
Wat ik vaak tegenkom hier (thuis (studentenhuis) en bij mn vriendin):
Slechte verbinding, dus weinig % bereik. je hebt dan wel contact maar krijgt verder niks.
Dna moet je dus zorgen voor beter bereik (andere antenne)

Wat ik zelf HEEL af en toe heb, is het zelfde probleem alleen dan moet ik de router even resetten..
(heb de gevreesde linksys V5.... dus dan ligt het probleem bij de router)
Goede bijdrage! is ook zo,...

toen ik mijn router een Asus wl500g de luxe een meter of anderhalf opzij plaatste was het euvel van een wegvallende verbinding verholpen. maar of dit nu bij jou ook zo is....

(\__/)

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Testen:
- andere netwerkkabel
- 1 netwerkkaart(dus de rest de-installeren en uit je kast halen), 1 voor 1 testen
- is de DHCP-server te pingen van de pc?
- firewall uitzetten(SP2: windows firewall ook uitzetten!)

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 20:37
Wat ik nog even mis in de reacties, wat voor merk/type netwerkkaart(en) heb je?? Waar ik zelf namelijk wel eens tegenaan gelopen ben is dat Windows een Realtek8139 driver installeerde voor een onbekende chipset en vervolgens liep te klagen dat het niet werkte. Dit waar W2k gewoon meldde dat er geen beschikbare driver was voor dezelfde (Sweex geloof ik) netwerkkaart. Problemen waren vergelijkbaar met vermeld probleem. Dus ff cd-tje van de fabrikanten opsnorren en drivers installeren onder XP

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik mis ook nog steeds het firewall uitzetten. Volgens mij wordt die vanaf SP2 standaard aangezet, gooi die eens uit en test dan nog eens?

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Miglow schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:52:
Wat ik nog even mis in de reacties, wat voor merk/type netwerkkaart(en) heb je?? Waar ik zelf namelijk wel eens tegenaan gelopen ben is dat Windows een Realtek8139 driver installeerde voor een onbekende chipset en vervolgens liep te klagen dat het niet werkte. Dit waar W2k gewoon meldde dat er geen beschikbare driver was voor dezelfde (Sweex geloof ik) netwerkkaart. Problemen waren vergelijkbaar met vermeld probleem. Dus ff cd-tje van de fabrikanten opsnorren en drivers installeren onder XP
Dit heb ik inderdaad ook een keer gehad met een nforce chipset! Hij had toen 1 of andere Marvell driver geinstalleerd. (meestal asus mobo's).

BOINC stats

Verwijderd

Even een schopje vanuit een oud topic.

Ik heb hier hetzelfde geneuzel als in de TS. De omstandigheden zijn als volgt:

2 vaste pc's met utp op een router.
PC1 werkt normaal in het netwerk met alle instellingen op het LAN op automatisch.
PC2 geeft aan Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden (tevens werken andere pc's wel op die utp kabel dus de kabel is het niet.

Bij pc2 is het zo dat ipconfig /renew niet werkt en dat hij via windows normaal (netwerkverbindingen) ook niet kan herstellen, omdat hij het ip dan niet zou kunnen vernieuwen.

Handmatig ip werkt ook niet, zoals ipadres, gateway en dns. Hij geeft dan wel aan verbonden te zijn ipv beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, maar het internet werkt dan nog steeds niet.

Wat nu te doen? Iemand enig idee? Ik heb uit het topic verder ook niets gehaald waar ik verder nog iets aan heb aangezien alles op automatisch verkrijgen staat.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geef eens een Ipconfig van beide pc's

Verwijderd

wanneer alles op auto. staat:
PC1
ip 10.0.0.4
sub 255.0.0.0
stgate 10.0.0.2

PC2 (niet werkend)
ip 169.254.64.151
sub 255.255.0.0
stgate -

Wanneer ik de ip's van pc2 handmatig zet geeft hij aan verbonden, maar kan ik niet op inet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 16:10 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
als je bij pc2
ip 10.0.0.30
sub 255.0.0.0
stgate 10.0.0.2 invult

en dan ping naar www.google.nl

[ Voor 20% gewijzigd door LuckY op 15-06-2008 16:17 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een topickaping is al lichtelijk asociaal, en al helemaal als je post niet als volwaardig topic zou voldoen.

Je geeft veel te weinig info. Heb je de juiste drivers, is de hardware wel in orde (nic, kabel, switch), enz...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

wel verbonden geeft hij aan, maar kan de pingaanvraag niet regelen. Kortom nog steeds geen inet.

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:19:
Een topickaping is al lichtelijk asociaal, en al helemaal als je post niet als volwaardig topic zou voldoen.

Je geeft veel te weinig info. Heb je de juiste drivers, is de hardware wel in orde (nic, kabel, switch), enz...
Ja drivers en hardware alles is in orde verder. Frapante is dat hij het gisteren nog deed en vandaag niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 18:11 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Had je daar niet even een nieuw topic voor aan kunnen maken :?

Feit is dat je verbinding op ehternet niveau al niet lekker is. Google eens op auto-negotiation en stel je eigen adapter eens in op fixed 100/FD (bij een 100Mbit switch) en 10/HD bij een oude 10Mbit hub.

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.