Toon posts:

Wirrles

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eerst zal ik verwijzen naar een eerder geopend topic. Probleem met Toshiba Satellite pro 4600

Waar het zelfde probleem is beschreven. alleen zie ik wel de kaart. het enige probleem is dat hij niet verder komt als "acquiring network address" en daarna vermeld van hij "limeted or no connection heeft. heel fijn.

SPECIFICATIES
Het gaat hier om een oudere laptop, een toshiba satellite pro 4600. Internet op de laptop wil ik via de ingebouwde "toshiba wirless lan mini pci card" opzetten. Ik heb hier thuis een belkin 54g in de lucht hangen met 4 andere pc's erop (ook een iets nieuwere toschiba sattelite pro met ingebouwde wifi.

GEPROBEERD
Als ik de repair optie van windows probeer blijft hij hangen bij het aanwijzen van een nieuw ip address.

Hoop dat iemand dit probleem kent en mogelijk kan oplossen

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heb je een WEP/WPA code nodig? Zo ja zet deze een uit op je router/modem en probeer het opnieuw. Indien dat werkt heb je de verkeerde code.

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
misschien dat je drivers nog geen wpa ondersteunen?
misschien de wireless zero service van ms uit zetten, en met de drivers van toshiba zelf aan de gang?
router resetten?

[ Voor 55% gewijzigd door SonOfSam op 04-05-2006 10:56 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 128bit WEP aanstaan.
Als ik die disable heeft dat dan gevolgen voor de andere pc's??
En bij het terug aanzetten eventueele wijzigingen?

(p.s hoe kan ik mijn topic naam aanpassen (was nog niet af :P )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van de toshiba site. in in iedergeval die ik kan vinden. ze stamen af uit 31/08/2001 versie 7.16.0.189

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ik zou een verse install gaan doen met winxp
dan update met windows update, service pack twee erop. sp 2 gaat ook beter met draadloos om.
dan kijken of ie een netwerk vind.
zo niet dan in de dosbox met ipconfig release /all doen. dit kun je ook gelijk al wel ff proberen.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een aantal x een schone windows opgezet. incl sp2?? maar helaas :|

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
En als je het zonder die bejaarde Toshiba driveres probeert? Dus XP het zelf laat doen...

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Mushjkin
vreemd inderdaad. en als je je router reset en onbeveiligd een netwerk opzet? wat doet dat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Mushjkin op 04-05-2006 11:21 ]

(\__/)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 12:21

Neus

www.zenaconsult.com

"acquiring network address" betekend vaak dat je WEP wel werkt maar vermoedelijk een MAC adres filter aan hebt staan op je wireless router, en dus het fysieke verkeer niet door laat.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
Enable MAC Address Filtering > niet aangevinkt?

Verwijderd

Topicstarter
Protected Mode > On (is dat nodig???)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
Zet die eens uit, je kan 'm later natuurlijk weer aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
limited or no connectivity :'(

Verwijderd

Heb je wel genoeg vrije ip adressen in je scope?

Verwijderd

Het zit in je beveiligingsinstellingen probeer is open (zonder beveiliging werkt dit wel?) Probeer is andere beveligingsinstellinge WPA-PSK/AES of WPA-TKIP enz. Je moet even een beetje stoeien met je beveliging.

• Mushjkin
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:04:
Het zit in je beveiligingsinstellingen probeer is open (zonder beveiliging werkt dit wel?) Probeer is andere beveligingsinstellinge WPA-PSK/AES of WPA-TKIP enz. Je moet even een beetje stoeien met je beveliging.
Het gaat hier om een oudere laptop, een toshiba satellite pro 4600

(\__/)

Pagina: 1