Toon posts:

[Debian] Squirrelmail submappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week squirrelmail geinstalleerd, in combinatie met dovecot imap.
Alles werkt goed, alleen de submappen worden niet weergegeven, ik zie dus alleen de INBOX
Als ik een submap aanmaak, word deze wel aangemaakt (kan ik zien via mn homedir)
Maar via Squirrelmail is hij niet te zien. Als ik de imap account instel in outlook zie ik de submappen wel:
gebruiker@webserver01:~/mail$ ls
Concepten INBOX.Drafts INBOX.Prive INBOX.Sent INBOX.Trash Verzonden items

Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Kies Opties | Mappen en kijk of je de mappen onder Afmelden / Aanmelden ziet staan.

Heb je sowieso wel bij de opties gekeken want dat blijkt niet uit je topicstart.

[ Voor 34% gewijzigd door Arnout op 04-05-2006 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar staan ze niet, ik heb de map Prive ook via Squirrelmail aangemaakt.
Dus via de optie mappen in het menu.

Maar dan blijft er staan:
Afmelden/Aanmelden
Geen mappen gevonden om bij af te melden! Geen mappen gevonden om bij aan te melden!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

het kan ook zijn dat je (voor squirrelmail) een .subscriptions file moet maken. Zo hebben wij h et in ieder geval. in dat file staan alle boxen/mappen die je wilt via IMAP

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
BK1 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:53:
het kan ook zijn dat je (voor squirrelmail) een .subscriptions file moet maken. Zo hebben wij h et in ieder geval. in dat file staan alle boxen/mappen die je wilt via IMAP
Die moet je dan voor elke gebruiker aanmaken ofzo?
Lijkt me dat het niet zo hoort te werken, gezien je ook de optie heb om mappen aan te maken in Squirrelmail zelf.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Ehm, ja, dat moet elke gebruiker wel zelf aanmaken ja.
Een klein stukje uit de docs:
code:
1
2
3
4
5
6
Files created by Dovecot
------------------------

.subscriptions: One folder per line listing subscribed IMAP folders.
There's only one of these files in the root mail directory (~/Maildir/ or
~/mail/.imap/).

Bij mij werkt dit aardig goed.... Een beetje te goed trouwens, want ik krijg mijn werkopdrachten ook via email binnen... Geen mail => geen werk => * elTigro :Z

[ Voor 16% gewijzigd door elTigro op 04-05-2006 11:13 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is toch vreemd dat ik ze wel in outlook express zie, en niet in Squirrelmail.. dat ligt dan toch aan Squirrelmail lijkt mij..

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Nou ja... niet om te flamen, maar het is wel zo dat microsoft zich niet altijd helemaal precies aan de standaard houdt. Je kunt namelijk via IMAP in princiepe elk file in je homemaildir bekijken....
Doe maar eens een telnet naar je IMAP poort, en typ het volgende..
code:
1
2
a0001 login username pwvoordieusername
a0002 list ""*

[ Voor 4% gewijzigd door elTigro op 04-05-2006 11:30 ]

Verwijderd

Ik heb het geheel ook draaien onder debian met squirrel en dovecot maar ik gebruik de / als map separator werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:03:
Ik heb het geheel ook draaien onder debian met squirrel en dovecot maar ik gebruik de / als map separator werkt perfect!
Leg is uit? O-)

Verwijderd

start /etc/squirrelmail/conf.pl

In menu 2 keuze A kiezen
Dan delimiter (keuze 9) op / zetten

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. aan gepast gesaved, maar nog steeds geen mappen :o

Verwijderd

Topicstarter
Oh, als ik nu een map aanmaak krijg ik hem wel te zien, werkt dus toch :)
Alleen zijn de bestaande mappen nu niet zichtbaar, maar die kan ik wel aanpassen.

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, werkt wel nu.. alleen maakt hij standaard de boxen voor nieuwe gebruikers in onderstaand formaat:
.imap INBOX.Drafts INBOX.Trash
inbox INBOX.Sent .subscriptions

Dus met . ipv /

Is dit ook nog ergens aan te passen?

In de dovecot config kan ik het niet terug vinden..

Verwijderd

ook in de conf.pl van squirrel mail Bij folder options geen Folder Prefix en zorg dan er bij Trash, Sent en Drafts geen INBOX. ervoor staat
Pagina: 1