[Touchpad] Acer 3005WLMI

Pagina: 1
Acties:

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Onlangs heb ik een Acer 3005WLMI aangeschaft... prima laptopje verder, alleen erger ik me na 2 dagen al groen en geel aan het touchpad. Volgens mij klopt er weinig van; het lijkt erop dat de rechtermuisknop permanent ingedrukt is namelijk. Wanneer je bijvoorbeeld met links op het bureaublad klikt, krijg je direct het context-menu dat je zou krijgen bij een rechtermuisklik.
Links werkt verder wel okee, probeer maar eens met je muis de rechtermuisknop ingedrukt te houden terwijl je links wilt klikken... dat werkt wel, maar verre van ideaal.

Als ik de rechtermuisknop van het touchpad wil indrukken, gebeurt er helemaal niets...

Verder zie ik bij het icoontje van Synaptics (merk van het touchpad) in de system tray ook dat de rechtermuisknop continu groen is. Een knopje wordt groen wanneer je erop klikt, maar rechts is dus ook groen als ik er niet op klik. En nee, het verdwijnt niet als ik juist wel klik.

Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden, maar dat had geen effect....

Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing???
Ik hoor het graag, thanks alvast!

www.networkingday.com

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:54

Wildfire

Joy to the world!

NWD.neoMagic schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:37:
Onlangs heb ik een Acer 3005WLMI aangeschaft... prima laptopje verder, alleen erger ik me na 2 dagen al groen en geel aan het touchpad. Volgens mij klopt er weinig van; het lijkt erop dat de rechtermuisknop permanent ingedrukt is namelijk. Wanneer je bijvoorbeeld met links op het bureaublad klikt, krijg je direct het context-menu dat je zou krijgen bij een rechtermuisklik.
Links werkt verder wel okee, probeer maar eens met je muis de rechtermuisknop ingedrukt te houden terwijl je links wilt klikken... dat werkt wel, maar verre van ideaal.

Als ik de rechtermuisknop van het touchpad wil indrukken, gebeurt er helemaal niets...

Verder zie ik bij het icoontje van Synaptics (merk van het touchpad) in de system tray ook dat de rechtermuisknop continu groen is. Een knopje wordt groen wanneer je erop klikt, maar rechts is dus ook groen als ik er niet op klik. En nee, het verdwijnt niet als ik juist wel klik.

Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden, maar dat had geen effect....

Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing???
Ik hoor het graag, thanks alvast!
*kick*

Grotendeels hetzelfde hier op een Acer 3682WXMi van een kennis. Continu het context-menuutje wat je via de rechtermuisknop krijgt. Er valt echt niet te werken met de laptop! Zelfs vanaf een boot-CD (Bart PE) ondervind ik het probleem, dus het moet een hardware probleem zijn.

Is dit iets wat vaak voorkomt bij Acer ofzo? Ennuh topicstarter... hoe heb jij het al dan niet opgelost?

-- Edit: via Fn+F7 kan de touchpad worden uitgeschakeld. Doe ik dat, dan zijn de problemen meteen voorbij. Het moet dus echt aan het touchpad liggen. Eens kijken of het touchpad standaard uitgeschakeld blijft als ik via de Synaptic software 'm uitschakel. M'n tante (waar de laptop van is) werkt toch niet mobiel met de laptop en heeft er altijd een normale muis op aangesloten. Voor haar zou het dan verder nog niet zo'n probleem zijn gelukkig.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 31-07-2007 22:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe